Stadler zakończył produkcję pierwszego z siedmiu elektryczno-spalinowych Flirtów, które będą kursować w rejonie kanadyjskiej Ottawy.
Kontrakt, warty 106 milionów dolarów kanadyjskich, dotyczy budowy siedmiu zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym i przekładnią elektryczną. Stadler uzyskał go w kwietniu 2019 roku. Pojazdy będą potrzebne do obsługi przedmieść i aglomeracji Ottawy w ramach projektu rozbudowy Train Trillium Line, która jest projektem publiczno-prywatnym i połączy centrum miasta z międzynarodowym lotniskiem Macdonald-Cartier International Airport. Teraz pierwszy zespół trakcyjny ma zacząć intensywne testy bez pasażerów, które będą odbywały się jeszcze zimą. Z uwagi na niskie temperatury i silne opady śniegu pojazd otrzymał specjalną izolację termiczną, wzmocnione elementy odgarniające śnieg i solidne ogrzewanie.
Flirty, które będą używane przez SNC Lavalin Group będą wyposażone w cztery silniki dieslowskie o mocy 480 kW każdy. Będą one zlokalizowane, razem z przekładnią, w środkowym, niewielkim członie w środku pociągu. Będą mogły rozpędzić pojazd do 120 km/h. Pierwszy z pojazdów został zbudowany w Bussnang, w Szwajcarii i wkrótce będzie transportowany drogą morską do Kanady. W Szwajcarii powstaną też następne ezt dla tego klienta.
Stadler przypomina, że w Kanadzie realizuje jeszcze jeden bardzo ciekawy projekt. Dotyczy on budowy
luksusowych wagonów dla firmy Rocky Mountaineer organizującej wycieczki pociągami po najciekawszych trasach Kanady.