NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pesa zmodernizuje lubuskie szynobusy

| jm, Rynek Kolejowy 12.05.2014 279

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-05-12 17:32:20 Autor: podrozny113
---.174.86.5
OMG. Za 6 mln można kupić jednego nowego jedno-członowca. Niepojęte jak samorządowi fachowcy mają za nic publiczne pieniądze.
2014-05-12 17:47:00 Autor: Gorzowianin...
---.inet.dsl.telianet.dk
^^^
To zapraszam do czytania SIWZ...
To co przytacza RK to tylko ułamek. Po pierwsze zrobiona zostanie naprawa poziomu poziomu 4.
Dodatkowo zostanie wymienione niemal wszystko z czym styka się pasażer. Od informacji pasażerskiej i monitoringu przez fotele, ściany, podłogi, toalety itd Podobnie zresztą wiele zmian w kabinie maszynisty oraz "pod pokładem".
W skrócie - pod wieloma aspektami będzie to (w szczególności dla pasażera) odczycie nowego pociągu. (Coś na wzór dogłębnych modernizacji na asynchromy EN57.. a nawet troche lepiej, bo nie ma takiego ograniczenia między członami ;) )
2014-05-12 17:48:49 Autor: Gorzowianin...
---.inet.dsl.telianet.dk
P.S.
Pokaż mi gdzie można kupić za 6 mln nowego jednoczłonowca...
A tutaj masz dwa SZT w tym jeden dwuczłonowy....
2014-05-12 18:34:06 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
16,4 mln zażądał Newag od WKD Grodzisk Maz. za skład dwuczłonowy.
Dzieląc na pół wychodzi 8 mln za jednoczłon. A raczej znacznie więcej
bo kabiny sterownicze muszą być dwie. Pesa chciała znacznie więcej.
Zatem 6 mln za P4 + sprawy dodatkowe dla dwóch szynobusów to
raczej rozsądna cena.
2014-05-12 18:37:57 Autor: Drabik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post podrozny113:
"OMG. Za 6 mln można kupić jednego nowego jedno-członowca. Niepojęte jak samorządowi fachowcy mają za nic publiczne pieniądze."
Widać słabo znasz przepisy. Bez naprawy P4 te szynobusy nie mają prawa jeździć po torach, więc ta naprawa musi być i już. Modernizacja jest dobrym krokiem w kierunku pasażerów, gdyż podniesie ona komfort (tak komfort) podróży.
2014-05-12 18:41:36 Autor: drabik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Spokojnie kupisz SA 135. za 6 mln to ci pesa pozłacane klamki założy :D
2014-05-12 19:05:13 Autor: podrozny113
---.174.86.5
Proszę bardzo: oferta Pesy to 12 828 900 zł brutto za dwie sztuki nowych jednoczłonowych pojazdów w ostatnim przetargu dla Kolei Mazowieckich.
Ceny napraw rewizyjnych w przypadku czteroczłonowych ed74 zaczynają się już od 2.2 mln za sztukę. P4 śląskich flirtów to około 3 mln z częściową wymianą kół i montażem kamer i innych pierdółek. Więc za 6 mln można naprawdę solidnie zrewidować dwa czteroczłonowce.
Wiem, że bez P4 jeździć nie można ale wydawanie takiej kasy na reanimowanie lubuskich trupów jest zastanawiające.
2014-05-12 19:29:33 Autor: drabik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trup nie trup, ale swoje jest jeszcze wart. Moim zdaniem niegospodarnością byłoby odstawienie ich w krzaki i kupienie nowego szynobusu, który też po paru latach będzie wymagał naprawy P4. Trzeba zrobić P4 i jeździć. Mam nadzieję, że modernizacja będzie udana zarówno dla podróżnych, jak i obsługi.
2014-05-12 20:23:28 Autor: majsterklepka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post podrozny113:
"OMG. Za 6 mln można kupić jednego nowego jedno-członowca. Niepojęte jak samorządowi fachowcy mają za nic publiczne pieniądze."
Jak by zrobili za 600 tys. to być też narzekał? Taki mamy rynek wykonawców i takie mamy ceny.
2014-05-12 20:32:16 Autor: odo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Takie ceny, jak jeden-dwóch wykonawców ceny dyktuje, bo producent już nie istnieje. Taniej wziąć nie można, choć koszty materiałowe nie przekroczą tu 2 mln zł.
2014-05-12 20:39:09 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie rozumiem takiej polityki. Co to za konstrukcja? Po paru latach trzeba wydać drugie tyle co kosztował cały pojazd na jego modernizacje.
Widać że nasze pojazdy są marnej jakości. Pojazdy z lat 2002 - 2007 a wszystko trzeba w nich wymieniać. Przecież za tę kwotę można kupić nówke SA134. Po co pchać kasę w te drezynki 105 i 108 ????
2014-05-12 20:40:58 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A swoją drogą artykuł o lubuskich PR a na zdjęciu szynobus wielkopolski. Ech...
2014-05-12 22:39:35 Autor: majsterklepka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Synth:
"Nie rozumiem takiej polityki. Co to za konstrukcja? Po paru latach trzeba wydać drugie tyle co kosztował cały pojazd na jego modernizacje.
Widać że nasze pojazdy są marnej jakości. Pojazdy z lat 2002 - 2007 a wszystko trzeba w nich wymieniać. Przecież za tę kwotę można kupić nówke SA134. Po co pchać kasę w te drezynki 105 i 108 ????"
Ten twój Sa134 po 5 latach tez trzeba będzie wyremontować za jeszcze większą kasę.
2014-05-13 09:27:40 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
RK
No teraz od razu lepiej ze zdjęciami.

majster

Chyba lepiej kupić nówke niż modernizować te ciasne pudełka. Tym bardziej że już nie ma producenta tego złomu. A najlepiej dołożyć i kupić pojazd którego nie trzeba będzie modernizować po paru latach.

[Admin: Czytelnicy z Facebooka przysłali:) ]
2014-05-13 22:26:40 Autor: miki
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Synth

Naprawa okresowa jest wymagana przepisami. Modernizacja jest przy okazji.
2014-05-14 07:29:49 Autor: Szondi
---.71.0.27
Skąd wzięło się w artykule i komentach P4 jak w SIWZ mowa o naprawie głównej (wg poziomu utrzymania 5) z modernizacją ?
2014-05-16 14:59:50 Autor: krzychu79
---.lss.net.pl
Ehhh SA105...dobrze służył na Rzepin - Międzyrzecz...Szkoda że tory już rdzewieją.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5