Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pendolino przed świętami chwilowo zwolniło

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pendolino przed świętami chwilowo zwolniło
Fot. ms, rynek-kolejowy
Część kursów pociągów Pendolino przed świętami Bożego Narodzenia odbywała się z obniżoną prędkością. Przyczyną były trudne warunki pogodowe.

Pociągi Pendolino to najszybsze pojazdy kolejowe w Polsce, które na części trasy z Warszawy do Gdańska, a także z Warszawy do Krakowa i Katowic przez Centralną Magistralę Kolejową, mogą poruszać się z rozkładową prędkością 200 km/h. Niestety silne opady śniegu, które miały miejsce w dzień przed wigilią i w wigilię sprawiły, że zmniejszono prędkość z jaką poruszały się składy EIP.

– Decyzje o wprowadzeniu ograniczeń w prędkości (do 160 km/h) dla składów Pendolino związane są z sytuacją atmosferyczną. Od 2019 r. obowiązujące w spółce procedury nakazują, wzorem rozwiązań u innych przewoźników europejskich, szczególne traktowanie pociągów dużych prędkości w warunkach zalegania śniegu i lodu na liniach kolejowych. Dlatego pojazdy serii ED250 są na bieżąco sprawdzane w przeglądach oraz kontrolowane w stacjach zwrotnych pod kątem obecności śniegu i lodu na podwoziu, gdzie w przypadku stwierdzenia istotnego zaśnieżenia lub oblodzenia, kierowane są na odmrażanie. Jeżeli w stacji zwrotnej nie ma warunków technicznych do wykonania operacji odmrażania wprowadza się ograniczenie prędkości danego pojazdu – wyjaśniło nam obszernie biuro prasowe PKP Intercity.

Rzeczywiście, tak postępują także inne kolejowe zarządy, które dysponują pociągami dużych prędkości. Procedura ograniczania prędkości z uwagi na złe warunki atmosferyczne związane ze śniegiem jest stosowana m.in. w Deutsche Bahn.

Jak zapewnia PKP Intercity, w drugiej połowie grudnia przypadki ograniczania prędkości do 160 km/h były incydentalne, a „w związku ze stabilizacją pogody po świętach, składy EIP kursują z maksymalną prędkością”.

Pociągi, które zmniejszyły prędkość na odcinku Warszawa – Gdańsk notowały 8-10 minutowe opóźnienia. Najszybsze z niech, kursujące w normalnych warunkach z prędkością 200 km/h, pokonują dystans między Gdańskiem Głównym a Warszawą Centralną w 2 godziny i 30 minut.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5