NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pendolino pod lupą sejmu

| jm, Rynek Kolejowy/PAP 02.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-06-02 10:22:43 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Będzie pyskówka, wodolejstwo i demagogia, ale może przy okazji czegoś się w końcu dowiemy o kulisach tego ulubionego dania PKP: dania d....
2014-06-02 10:35:21 Autor: pmpoznan
---.dynamic.gprs.plus.pl
Będzie powołana komisja do spraw pendolino, na jej czele zasiądzie znaf... znawca tematu, wszech wiedzący Antonio Macierewiczos który rozwikła sprawę a nawet będzie twierdził że podczas testów było słychać strzały...
A tak na poważnie zrobiła się afera z zakupem tych pociągów ale tylko dlatego że ktoś znów zawali sprawę i nie pomyślał. Prawda jest taka gdyby wszystko było w porządku i tak jak powinno być to by nie było takich jaj.
Blamaż trwa:
1. Pierwszy zakup Pendolino z tiltem zakończył się fiaskiem bo zawalili sprawę finansowo
2. Zakup lokomotyw typów 113E (EU11) oraz 112E (EU43) lokomotyw nigdy nie odebrano mimo że przechodziły próby eksploatacyjne
3. Obecny zakup ETR610 (ED250) jak ktoś totalnie zawali to może to być kolejna wpadka ale zakończona bankructwem PKP IC....
2014-06-02 10:47:15 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Śmieszne co się dzieje wkoło tej sprawy. Ale fakt jest taki, że to na poziomie ministerialnym ta sprawa powinna zostać załatwiona.
Trzeba pamiętać o tym, że to nie z winy dostawcy pociąg nie może być homologowany !!! A z winy jednej ze spółek grupy PKP !!!

Do tego dochodzi fakt, że Karnowski (prezesik) olewa komisje i pilnowanie tak zasadniczych spraw. Czy On jest tam tylko po to żeby dokończyć kontrakt i brać niebotyczną kasę za swoje swoje nic nierobienie?

Nie zależy nikomu tam na górze aby wyjść z tego z twarzą? Bo na razie to wyglądamy jak nasza reprezentacja w piłce nożnej - potykamy się o własne nogi !!!
2014-06-02 10:48:04 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Szkoda że polaczka (nazwisko celowo z małej litery) nie postawiono przed komisją za jego "osiągnięcia" jako ministra. Może w końcu ktoś qur...a poszedłby siedzieć za wszechobecny burdel lub w najlepszym wypadku polaczek wyleciałby z życia politycznego i nie musiałbym w poniedziałek z rana się wkurzać niepotrzebnie czytając wypociny kolejnego "eksperta"...
...kuźwa...a tak się miał pięknie tydzień zacząć:-(
2014-06-02 10:48:50 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Projekt "Pendolino" - był/jest "amunicją" do słownego opluwania się między politykierami. Nie inaczej będzie i tym razem. Ku uciesze fanów ogumionych pojazdów i szeroko rozumianego busiarstwa...
2014-06-02 10:49:18 Autor: sdfdsf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
trzymam kciuki zeby udalo sie z tego zakupu wycofac

odzyskac zaplacone pieniadze

olac kary czy inne odsetki byle wyjsc na zero

po czym zakupic za te same pieniadze duza ilosc produkowanych w polsce nowych wagonow na 160-200kmh i kilkadziesiat lokomotyw na 200kmh najlepiej produkowanych w polsce

wszyscy wlaczajac podroznych beda szczesliwi
2014-06-02 10:54:24 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post sdfdsf:
"trzymam kciuki zeby udalo sie z tego zakupu wycofac

odzyskac zaplacone pieniadze

olac kary czy inne odsetki byle wyjsc na zero

po czym zakupic za te same pieniadze duza ilosc produkowanych w polsce nowych wagonow na 160-200kmh i kilkadziesiat lokomotyw na 200kmh najlepiej produkowanych w polsce

wszyscy wlaczajac podroznych beda szczesliwi"
Po co? Znacznie lepsze będzie wybudowanie 70 kilometrów nowej autostrady. Wszyscy, włączając podróżnych, będą wtedy szczęśliwi.
2014-06-02 10:57:42 Autor: sdfdsf
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
nie, bo nie wszyscy podrozni maja samochody

po drugie, z wlasnego doswiadczenia powiem - mimo posiadania auta, i w miare stabilnej sytuacji finansowej unikam polskich autostrad

uwazam ze ceny przejazdu po nich sa tak skandalicznie wysokie ze nawet majac na to fundusze wole jechac DK niz dawac sie czesac z pieniadzy przez zlodzieji rzadzacych tym krajem
2014-06-02 11:09:44 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
poczekacie do grudnia - pojedzie czy nie?
2014-06-02 11:37:50 Autor: Pendolinek
---.97.198.128
@kali74

100/100.
Polaczek i Warsewicz - niewątpliwie ojcowie chrzestni projektu Pseudolino.
I jestem jak najbardziej za szczegółowym ujawnieniu wszystkich danych tego projektu.
Od początku.
Od Czesia Warsewicza na czele.
Bo zdaje się że opus dei Polaczek i jego sekta chcą zrobić kozłów ofiarnych z ostatniego ogniwa tej hecy - czyli Bieńkowskiej i Szczurka.
O swoich i o 2005 roku - jakoś dziwnie zapomnieli.
2014-06-02 11:41:52 Autor: Kryniczanin
---.205.199.45.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"@kali74

100/100.
Polaczek i Warsewicz - niewątpliwie ojcowie chrzestni projektu Pseudolino.
I jestem jak najbardziej za szczegółowym ujawnieniu wszystkich danych tego projektu.
Od początku.
Od Czesia Warsewicza na czele.
Bo zdaje się że opus dei Polaczek i jego sekta chcą zrobić kozłów ofiarnych z ostatniego ogniwa tej hecy - czyli Bieńkowskiej i Szczurka.
O swoich i o 2005 roku - jakoś dziwnie zapomnieli."
Przetarg rozpisano w 2008 jedynie Warsewicz był wtedy.
2014-06-02 11:44:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
Przetarg ogłoszono w 2008, ale już w maju 2007 Czester zapowiadał, że na Euro 2012 pojedziemy 250 km/h, a nad przygotowaniem przetargu będzie czuwać specjalnie wybrana firma doradcza :D
2014-06-02 11:59:18 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Trudno nie zgodzić się z opinią Siemensa, ze to centrala PKP powinna rozstrzygnąć konflikt między swoimi spółkami, a póki co udaje, że jej nie ma.
Za to nie zgadzam się z opinią, ze nieodebranie Pendolino zagrozi IC bankructwem, jest dokładnie odwrotnie. Drogą do bankructwa jest uruchomienie tego chorego projektu, przypomnijmy, ze znacznie zredukowanym udziałem funduszy pomocowych.
2014-06-02 12:10:21 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
@ Pendolinek i @kali74

100/100. Polaczek i Warsewicz - niewątpliwie ojcowie chrzestni projektu Pseudolino.
I jestem jak najbardziej za szczegółowym ujawnieniu wszystkich danych tego projektu. Od początku. Od Czesia Warsewicza na czele.
Bo zdaje się że opus dei Polaczek i jego sekta chcą zrobić kozłów ofiarnych z ostatniego ogniwa tej hecy - czyli Bieńkowskiej i Szczurka. O swoich i o 2005 roku - jakoś dziwnie zapomnieli.
--------------------------------------
Nie rozróżniacie Panowie wstępnych projektów a nawet ogłoszenia przetargu od podejmowania decyzji ważnych finansowo. W sprawie Pendolino wszystkie istotne finansowo decyzje zostały podjęte przez nieudaczników z Platformy. Niczego Warsewiczowi nie da się zarzucić.
2014-06-02 12:31:28 Autor: radny
---.icpnet.pl
Ani Warsewicz, ani Polaczek, wszystkiemu winny Listkiewicz, były prezes PZPN. To on zbałamucił najpierw Kwaśniewskiego, potem Kaczyńskiego na gwarancje państwowe dla organizacji EURO 2012. 18 kwietnia 2007 roku, pół roku przed wygranymi przez PO przyśpieszonymi wyborami do parlamentu, organizację turnieju Polsce i Ukrainie przyznano. Potem to już poleciało.
2014-06-02 12:31:36 Autor: Kryniczanin
---.205.199.45.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Przetarg ogłoszono w 2008, ale już w maju 2007 Czester zapowiadał, że na Euro 2012 pojedziemy 250 km/h, a nad przygotowaniem przetargu będzie czuwać specjalnie wybrana firma doradcza :D"
Zapowiedź to nie jest przetarg czy akt prawny.
2014-06-02 12:35:07 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Alstom powinien kupić sejm i zrobić porządek.
2014-06-02 12:38:10 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
Żeby było jasne...
Jestem za tym projektem! Jestem za tym, żeby pendolino wyjechało na polskie tory, jeździło szybko i woziło dużą ilość pasażerów! Ci którzy sądzą, że za pieniądze z wycofanego kontraktu polski rząd ogłosi przetarg nna setki nowych wagonów i dziesiątki nowych lokomotyw są bardzo naiwni. Jedyne na co poszłyby pieniądze to na...kolejną świątynię opatrzności boskej! Pendolino jest potrzebne po to żeby wymusić na PLCe dokładniejsze i staranniejsze modernizację. Skoro nie można tego zrobić w sposób klasyczny czyli: dobra moderna a potem odpowiedni tabor to widocznie trzeba to zrobić od dupy strony!!! A o polaczku napisałem tylko i wyłącznie w kontekście kolejnego "eksperta" który ma czelnosc wymądrzać się publicznie podczas gdy jego miejsce jest już dawno na śmietniku historii równo z engelchartem, syryjczykiem i im podobnym durniom!
2014-06-02 12:47:34 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"Zapowiedź to nie jest przetarg czy akt prawny."
Co nie zmienia faktu, że idealnie wpisuje się to w słowa Polaczka: "festiwal obietnic, który wielokrotnie słyszeliśmy musi zostać sprawdzony". Tymczasem ekipa PiS-u 7 lat temu również coś (i to nie byle co) obiecywała. Różnica jest taka, że za czasów PO (w przeciwieństwie do PiS-u) sporo prac na CMK zainicjowano i wykonano pod kątem podwyższenia prędkości ponad 160 km/h. PiS na CMK stworzył jedynie patologię włoszczowską. Ale żeby nie było - ową patologię umocniono za panowania bałuckiej spółdzielni Cezarego :)
2014-06-02 12:48:46 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Jak się wydaje - p. Polaczek nie zna obowiązującego prawa. Wszak PIC w obecnym stanie prawnym nie może upaść…


@Małopolanin: OIDP, to w 2008. ogłoszono wezwanie do negocjacji, nie finalny przetarg.

@sdfdsf: Korzystaj póki możesz. Już rozpoczęły się prace nad rozszerzeniem systemu ViaToll na samochody osobowe. I już za kilka lat samochody osobowe zaczną płacić za korzystanie z DK :-)
2014-06-02 13:52:58 Autor: Głos z USA
---.56.12.188
@sdfdsf

Wycofać się według litery prawa nie da z tego zakupu. Jedynie mozna szukać innego kupca który to odkupi. A jak się za 20 lat dostosuje szlaki kolejowe do 250km/h, można kupić coś innego polskiej produkcji. Do tego czasu inżynierowie po maturach z religii może coś ppatrntuja polskiego?.
2014-06-02 13:53:45 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Małopolanin

Będziesz płacił na Pendolino w formie różnych opłat fiskalnego prawa polskiego.
Alstom to koncern międzynarodowych inwestycji i nikt nie (podskoczy) zmieni kontraktu na zakup Pendolino.
Pendolino ruszy w grudniu a PIC i reszta tych nieudaczników będą sobie teraz gadać do woli jaki to skandal gospodarczy.
Znam ludzi co kupują mercedesy a chodzą w dziurawych skarpetkach i jedzą chleb ze smalcem.
2014-06-02 14:11:35 Autor: DAR69
---.tktelekom.pl
Szkoda , ze amnezja dotyka wszystkich stron politycznych , historia kręci się kołem i NIKT nie chce być winny ,obrzucanie eis błotem za zaistniała sytuacje, brak chęci rozwiązania problemu przez Ministerstwo i PKP S.A.
EUROPA patrzy - a MY ZAWSZE JA ZWYKLE.

społeczeństwo oczekuje zmian na kolei - pendolino było światełkiem w tunelu.
2014-06-02 14:14:16 Autor: Małopolanin
---.116.200.90
W odpowiedzi na post amigo.ze.szwecji:
"@Małopolanin

Będziesz płacił na Pendolino w formie różnych opłat fiskalnego prawa polskiego.
Alstom to koncern międzynarodowych inwestycji i nikt nie (podskoczy) zmieni kontraktu na zakup Pendolino.
Pendolino ruszy w grudniu a PIC i reszta tych nieudaczników będą sobie teraz gadać do woli jaki to skandal gospodarczy.
Znam ludzi co kupują mercedesy a chodzą w dziurawych skarpetkach i jedzą chleb ze smalcem."
Wolę Pendolino niż 70 km autostrady. Także mogę płacić. O mnie się nie martw.
2014-06-02 14:28:01 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Małopolanin: nie karm trolla. @amigo.z.USA to przypadek kliniczny.
2014-06-02 14:47:38 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Małopolanin

Całe życie się płaci ale za nieudaczników(chyba z Polski) dozorców mienia państwowego płaci się więcej z bólem ( głowy nogi zęba ?) trzęsących się rąk.

@Olgierd_Jedlina

Może lepiej napisz rozkład jazdy chętnie chciałbym się zapoznać już teraz. Wiesz co pisać ? Czas jazdy ,godziny odjazdu ,ile opóźnień itp.etc.
Bo uwierz że Pendolino wyjedzie w grudniu.
2014-06-02 18:04:00 Autor: bamber
---.icpnet.pl
"@amigo.z.USA to przypadek kliniczny" - konkretnie ChAD albo cyklofrenia
2014-06-02 20:56:45 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
@ siemens - bywalem na tych komisjach infrastruktury. Bankomaty to nie jest moja bajka bo kolejarzy maja za wielkie g...ale pytam po ch...prezes spolki ma przychodzic na kazde posiedzenie takiej komisji?
Panstwo poslowie tez przychodza na takie komisje w kratke, albo chwile posiedza, troche sie pokreca na ch...rnie niewygodnym krzesle, panie poslanki poprawia fryzure i czmych, juz ich nie ma.
Prezesi spolek maja swoich zastepcow merytorycznych i tych deleguja na posiedzenia komisji infrastruktury.
W Polsce przyjelo sie, ze w kazdym szczegole, kazda d...erele ma omawiac premier albo minister - to jest CHORE!
2014-06-02 20:57:04 Autor: mikol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Polaczek ze Szczurkiem spotkali Kłopotka i poszli do Kalisza drogą przez Szumilas,i tak po kolei!
2014-06-02 21:13:29 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@bamber: no właśnie, że nie cyklofrenia. Tam dla rozpoznania trzeba tygodni między epizodami. Tutaj mamy do czynienia z minutami. Więc albo F20, albo nowa jednostka do IFD. Co jest szansą dla ZDG TOR - śledźmy KRS. Słabiutko weszli na rynek drogowy, może mocno wejdą na medyczny :D

Chociaż ja stawiam, że to zwykły troll...
2014-06-02 23:04:09 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post mikol:
"Polaczek ze Szczurkiem spotkali Kłopotka i poszli do Kalisza drogą przez Szumilas,i tak po kolei!"
"(...) Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości ludzi słabych (...)".

Ez 17,23
2014-06-03 08:22:13 Autor: pendolubiący
---.devs.futuro.pl
Wszyscy wokół biją pianę bez potrzeby. Pendolino można było scertyfikować na E-30 Legnica - Horka, gdyby nie opóźnienia PLK-i. Litra stawiam temu, kto zapyta naszego zarządcę sieci kolejowej dlaczego tak się stało i uzyska rzetelną informację. Prawda jest okrutna, a zna ją parę osób, które boją się ją ujawnić, żeby nie obnażyć dziadostwa, jaki nam zafundowało PLK! Coś mi się wydaje, że ten projekt ma małe szanse żeby go skończyć w 2015 roku. Ale popytajcie w Bombardierze - może coś powiedzą.
2014-06-03 09:36:57 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Olgierd_Jedlina

PICek robi na złość sobie i tobie . Musisz się zastanowić kto ma rację.
2014-06-03 17:30:11 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Jak ktoś się nie zna na kolei to się nie pojawia :-)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS