NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Pawłowski: PLK poprawi dostęp do polskich portów

| Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 10.10.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-10-10 09:27:34 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Szczecin Podjuchy - Szczecin Port Centralny też? Serio? Już dłuuuuugo czeka.
2014-10-10 10:44:26 Autor: sid vicious
---.133.192.36
No właśnie niestety nie - mostu się boją...
2014-10-10 10:52:42 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Zubrzycki - następny "ykspert" z TOR-u.
Co tam za ludzie pracują?
Przepustowość linii nr 201 już dawno jest wyczerpana.
Pozamykano w pip stacji, szlaki po 20 km i co ten śmieszny facecik proponuje?
Drugi tor - gdzie?
Na odruch wymiotny się zbiera gdy czyta człek takie bzdety.
Andrzej Pawłowski też już odleciał.
Po modernizacji linii 202 okazuje się że jej przepustowość jest o połowę mniejsza niż 20 lat.
Andrzeju - na ziemię.
Przypomnij sobie lata jak zaczynałeś w gdańskiej dyspozyturze - ile wtedy towarów śmigało do Gdyni Portu.
Ile?
2014-10-10 10:53:01 Autor: SKM
---.dynamic.chello.pl
1. SKM na południe od Gd.Śródmieście nie będzie często jeździć, bo nie ma slotów. Czu jest miejsce na 15 minutowy takt z zatrzymaniami na Oruni, Lipcach przy dwóch torach. czy stacja Pruszcz po super modernizacji jest przystosowana do kończenia tu SKM/aglomeracyjnych (tak aby zaczynające jak i te Z Tczewa odjeżdżały z jednego toru lub chociaż peronu)? O jednoczesnej obsłudze linii do Kolbud nawet nie marzę.
2. Jak to jest, że na Rumia-Wejherowo wychodzi, że potrzeba 4 torów, a na odcinku Gd. Południowy-Pruszcz wystarczą dwa? Przypominam, że w Gd. Głównym mamy z północy SKM+dalekobieżne/towarowe z Gdyni+towarowe z Gd. Zaspy Towarowej, a potem wszystko w Polskę (oprócz Szczecina) ma się zmieścić na 2 torach przez Orunię? Czy planowane jest jakaś rewolucja w rozkładach, ze dalekobieżne do Olsztyna/Białegostoku/Warszawy/Lublina/Torunia/Łodzi/Krakowa/Katowic/Bydgoszczy/Poznania/Wrocławia będą teraz jeździć przez Wejherowo a nie Orunię.
2014-10-10 11:06:06 Autor: dddf
---.dynamic.chello.pl
W Szczecinie na niektóre nabrzeża jedzie się z prędkością 3km/h, bo takie jest ograniczenie prędkości na rozjazdach należących jeszcze do sieci PLK. W innych miejscach można gnać aż 5km/h. Jak się już uda przez to przejechać, to jedzie się po pięknych nowych torach i rozjazdach należących do Portu.
2014-10-10 11:09:51 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z wypowiedzie TOR i PLK wynika, iz jest swietnie i na razie nie bedzie zagrożenia w zakresie braku prźepustowsci linii E65 na odcinku Pruszcz Gd. - Gdynia i na linii 201. W obu przypadkach Panowie rozmijają sie z rzeczywistością, gdyż po uruchomieniu połączeń w ramach PKM przepustowość linii 201 sie wyczerpie i poc. Towarowe bedą mogły przejechać wyłącznie w godzinach nocnych a wąskie gardła na tej linii na odcinku od Kosvierzyny do Gdańska Osowa nie pozwola na uruchomienie wieksżej liczby poc. W tel Koscierzyna - Gdansk, Koscierzyna - Gdynia czy Kartuzy- Gdansk i Kartuzy - Gdynia. A nastąpi to w roku 2015. Kolejne prace modernizacyjne linii 201 zakończą sie nie wczesniej niz w roku 2020. Wiec do 2020 r na linii 201 bedzie panował tłok. PLK ogłosi konkurs piękności w którym bedą mogli uczestniczyć zainteresowani przewoźnicy wykonujący przewozy pasażerski i towarowe na zasadzie kto da wiecej.
2014-10-10 13:14:50 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Ponad 30 lat temu (za "komuny") byly poczynione przygotowania do udroznienia ruchu towarowego z/do Portu Gdynia w kierunku zachodnim (Gdynia - Lebork - Bytow - Chojnice - Naklo - Gniezno i dalej na poludnie). Wowczas myslano jednak perspektywicznie...
2014-10-10 13:29:50 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Zetes

I dodam też dobudowę drugiego toru na linii 203 /do Gutowca jedynie stykło/.
Miała być alternatywa Tczew - Chojnice - Nakło - Gniezno - Jarocin.
Bo węglówka zapychała się na maksa.
2014-10-10 14:27:27 Autor: japan1972
---.177.38.23
Przyprowadzcie mnie tych dwoch slepcow-ekspertow do Gdyni.

Pokaze im obojgu, co w tej chwili sie dzieje w:
gdynskim porcie (wielka przebudowa nabrzezy, drog i torowisk oraz czesci bocznic), GTC (budowa 320mb nowych nabrzezy dla potrzeb przeladunkow intermodalnych (zaznacze, ze kolejowych),
obok BCT (wielka akcja poglebiania basenu portowego dla potrzeb przyjmowania wiekszych statkow, wiekszej ilosci towarow, wiekszej ilosci POCIAGOW !!! jesli co do niektorych ekspertow nie dociera)
Cala Gdynia stawia obecnie na kolej, a Ci....skad Oni sie wzieli ???.
2014-10-10 14:30:42 Autor: japan1972
---.177.38.23
Nadmienie, ze wartosc przeladunkow w Gdyni wzrosla w ciagu ostatnich zaledwie dwoch lat az o 43 % !!! Budowac drugi tor 201 i to juz. W jakim ja kraju mieszkam?
2014-10-10 14:51:30 Autor: japan1972
---.177.38.23
Przeczytajcie to sobie Pawlowski i Zubrzycki, i zejdzcie na ziemie.
Krotki cytat:
W latach 2014-2016 ZMPG zamierza wydać ponad 730 mln zł na rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej. Część środków trafi na drogi i koleje. Swoje inwestycje w infrastrukturę kolejową prowadzi też Bałtycki Terminal Kontenerowy. Jak podkreśla Gromadowski, transport kolejowy ma dla portu duże znaczenie.

– Poza modernizacją torów wewnątrz portu ważna jest też infrastruktura, która łączy terminale portowe ze stacją Gdynia Port. Inwestycje te pozostają w gestii PKP PLK, które wkrótce rozpoczną wielki projekt o wartości 600 mln złotych. W ramach projektu pewne niepotrzebne elementy infrastruktury będą likwidowane, a wszystkie istotne elementy bocznic aż do połączenia z głównymi szlakami kolejowymi będą modernizowane – wyjaśnia dyrektor w Porcie Gdynia.
2014-10-10 15:18:53 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@japan1972

Zapodaj gdzie dobudować drugi tor np od Kościerzyny do Osowej?
Gdzie?
Uwzględniłeś profil linii na odcinku Kościerzyna - Somonino?
I co ma dać ten 2-gi tor jak szlaki są po 20 km.
2014-10-10 20:09:07 Autor: asz
---.204.151.43.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Pendolinek
Dzisiejsza linia 201 zniszczona i prawie rozebrana przez PLK była zaprojektowana przez Francuzów jako dwutorowa.
Może wystarczyłoby odgrzebanie planów .

A poza tym renowacja lini 226 za komuny trwałaby nie dwa lata jak dziś ale parę miesięcy , za wyjatkiem mostu na Wiśle tu potrzeba wiecej czasu.

Ciekawi mnie kiedy ktoś sprawdzi widocznośc sygnałów w Pruszczu Gdańskim od strony Gd. Południa . sa zasłonione poprzez most obwodnicy a H3 dodatkowo poprzez słup sieciowy.A wystrczyłoby go przeniesc przed most . To samo w Oliwie przy torze 1 widoczny tylko w nocy , nowy odstepowy tez jest ustawiany tak aby go nie było widać.
2014-10-10 20:17:50 Autor: dssv
---.adsl.inetia.pl
@asz


temat powszechnie znany... niestety zarząd czeka na kolejne Szczekociny żeby przedsięwziąć środki... żenada
2014-10-10 20:20:39 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
W 2007 roku PLK podpisały z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk S.A. porozumienie w sprawie ustalenia zasad i warunków wspólnej realizacji projektu pn. “Poprawa dostępu kolejowego do portu Gdańsk”. Pan prezes obwieszcza nam, że przed kilkoma dniami rozpoczęła się modernizacja linii nr 226 (15,4 km) i potrwa do połowy 2016r. Tempo realizacji porozumienia iście stachanowskie.
2014-10-11 00:12:53 Autor: Podrozny
---.204.173.204
@japan1972: no co Ty wypisujesz, przeciez Pendolinek-Maurycy nie tak dawno stwierdził, że Gdynia nie generuje specjalnie dużego ruchu a port się nie rozwija.
2014-10-11 09:07:49 Autor: peron7
---.play-internet.pl
"PLK poprawi..." = PLK spier...oli
2014-10-12 10:13:53 Autor: sid vicious
---.dynamic.mm.pl
@dddf - prawda! Piękna jazda po nawierzchni zielonej do SpB15, aż strach jak się tam jakieś beczki wyłożą... W samym porcie to tylko tory na taśmowiec pozostały do zrobienia w zasadzie.
2014-10-12 20:00:28 Autor: japan1972
---.te1-0-0-631.elg-pe1.ege.no.customer.tdc.net
@Podrozny:
Maurycy chyba o innej Gdyni tutaj wypisuje :) A tak w kwestii przeładunków portowych: DCT Gdańsk podpisał niedawno umowę na przeładunki kontenerów dla oceanicznych 300 metrowych MSC, co spowoduje że gdyńskiemu portowi prawdopodobnie przybędzie również europejski klient od gdańskiej nie-konkurencji.
Przyjdzie więc jeszcze przeładowywać kontenery od Medditorian Ship ......no chyba, że rzeczywiście nie pozwoli na to infrastruktura PLK. To byłoby jednak już żałosne.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS