Zarządca infrastruktury otworzył oferty w przetargu na projekty kluczowych linii na Warmii i Mazurach przeznaczonych do modernizacji w przyszłej perspektywie unijnej.
Postępowanie na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektów:,, Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” oraz,, Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno – Ełk" wszczęto w drugiej połowie lutego. Ważne linie kolejowe dla Warmii i Mazur mają zostać zmodernizowane w perspektywie unijnej na lata 2014–2020.
W przetargu złożono dwanaście ofert – osiem na część A zamówienia i cztery na część B. W kosztorysie zmieściła się jedynie oferta firmy Getinsa Polska na część A zamówienia. Jej wartość wyniosła 1 198 829 zł przy kosztorysie opiewającym na 1 476 000 zł. W części B najtańsza oferta, złożona przez Schuessler-Plan Inżynierzy, przekroczyła kosztorys o ponad 50 proc. (wyniosła 1875 750 zł przy kosztorysie 1 230 000 złotych).
Prace na linii 219 na odcinku Ełk – Szczytno mają być warte 198 mln zł, a prace na linii 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn – 138,1 mln zł. Środki mają pochodzić z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W najbliższych latach PKP Polskie Linie Kolejowe, korzystając ze środków UE na lata 2014 -20, planują wydać 970 mln zł na inwestycje kolejowe w województwie warmińsko-mazurskim. Pozostałe projekty dotyczą: elektryfikacji linii kolejowej Ełk – Korsze za 400 mln zł ze środków POIiŚ oraz rewitalizacji linii kolejowej nr 221 Gutkowo – Braniewo ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. W kontrakcie terytorialnym zapisano też projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 353 na odcinku Iława – Korsze, ale nie ma jeszcze dla niego finansowania.
Pełne zestawienie ofert znajdziesz w Monitorze