Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Opóźnia się budowa LCS Łuków. Unijne dofinansowanie niezagrożone?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Opóźnia się budowa LCS Łuków. Unijne dofinansowanie niezagrożone?
Warta ponad pół miliarda złotych inwestycja, realizowana na terenie trzech stacji linii kolejowej E20, jest realizowana z poślizgiem. Choć kolejarze uspokajają, że budowa LCS Łuków zostanie sfinalizowana i rozliczona przez końcem 2015 roku, to stan zaawansowania prac wskazuje miejscami na opóźnienia sięgające kilku miesięcy.

W Siedlcach prace prowadzone na torach po południowej stronie stacji miały zakończyć się do września 2014 r. i wtedy ruch pociągów miał odbywać się już po nowych torach, a remont miał objąć tory po stronie północnej. Na tę chwilę kierownik kontraktu deklaruje, że zmiana organizacji ruchu zostanie wprowadzona do końca lutego, a zatem ponad pięć miesięcy później niż zakładano w pierwotnym harmonogramie. – Południowa strona stacji jest już wykonana, została wykonana sieć trakcyjna, zostały przeprowadzone sprawdzenia urządzeń zabezpieczenia ruchu kolejowego, przygotowujemy wszelkie dokumenty, by do końca lutego móc uruchomić nieparzyste tory stacji i przejść na stronę północną – mówi kierownik kontraktu – Grzegorz Łubik.

Prace opóźniają się również w Międzyrzecu. Odczuwają to m.in. kierowcy korzystający z przejazdu kolejowego w ciągu drogi wojewódzkiej 813, w ulicy Partyzantów. Wiadukt miał być gotowy kilka miesięcy temu i miał zostać wyremontowany w krótkim czasie, tymczasem prace znacząco się przeciągają.

Poślizg nie ma znaczenia?

Rzecznik PKP PLK Maciej Dutkiewicz zapewnia, że inwestor cały czas monitoruje postęp prac na placu budowy. – Rozwiązujemy wszystkie sprawy związane z tą inwestycją na bieżąco. Dopingujemy wykonawcę, drobiazgowo kontrolując wszystkie jego kroki, tak żeby móc go rozliczać z efektów inwestycji. Zaznaczam, że najważniejsza część robót została wykonana, a ich wykonanie sięga ponad 60%. Chcemy tę inwestycję zakończyć jak najszybciej – wyjaśnia Dutkiewicz.

Rzecznik PKP PLK przypomina, że w tej chwili wszelkie opóźnienia wykonawcy są raportowane, natomiast później będą one przedmiotem ostatecznych rozliczeń. Kary umowne w ramach kontraktu mogą sięgnąć 10% wartości kontraktu.

To jedna z inwestycji, które w przeważającej części są realizowane w ramach unijnych środków pochodzących jeszcze z perspektywy finansowej 2007-2013, dlatego projekt musi zostać zakończony i rozliczony do końca tego roku. Pomimo poślizgu, PKP PLK nie widzi zagrożeń dla inwestycji. – Ten projekt zostanie zakończony i rozliczony do 2015 roku. Przypominam, że monitorujemy wszystkie sprawy związane z tą inwestycją. Rozliczymy go do końca roku i skonsumujemy całe dofinansowanie unijne, które jest przeznaczone na tę inwestycję – dodaje rzecznik PKP PLK.

Wartość prac realizowanych w ramach projektu budowy LCS Łuków to ponad 526 mln zł brutto. Według najnowszych informacji, prace mają zostać zakończone do końca trzeciego kwartału tego roku.

Gorzej na linii Warszawa Białystok

Projekt budowy LCS Łuków nie wydaje się jednak być projektem mocno zagrożonym jeśli chodzi o sprawę dofinansowania unijnego. Znacznie trudniej jest na linii kolejowej E75 Rail Baltica na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne), gdzie projekt również musi zostać zakończony i rozliczony do końca 2015 r. Aby przyspieszyć prace, wykonawca – firma Torpol, zaproponował PKP Polskim Liniom Kolejowym całkowite zamknięcie odcinka linii z Tłuszcza do Łochowa o łącznej długości około 20 km. Według PKP PLK, zamknięcie linii na odcinku Tłuszcz – Sadowne pozwoli skrócić czas potrzebny na wykonanie remontu o 10 miesięcy. Dzięki temu prace powinny zakończyć się pod koniec tego roku. Gdyby ruch został utrzymany, utrudnienia związane z remontem potrwałyby co najmniej do października 2016 r.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5