W sobotę i niedzielę w Olsztynie zaplanowano prace związane z renowacją torowisk. Jest to pokłosie zimowych pęknięć, z którymi borykało się miasto. Wykonawca odcinka, na którym doszło do zdarzenia, dokończy naprawę torowiska. Po zakończeniu prac mieszkańcy odetchną też z ulgą, bo tramwaje mają przestać zgrzytać na zakrętach – na co ustawicznie się skarżono.
Nie minęło dużo czasu od otwarcia w całości nowej sieci tramwajowej, jak podczas jej eksploatacji doszło do kilku pęknięć. Większość z nich miała miejsce na odcinku za powstanie którego odpowiada firma Skanska. Firma ta z resztą wykonała ekspertyzę z której wynika, że przyczyną były duże wahania temperatur. Olsztyn nie do końca zgadza się z tą tezą, dlatego zleciło własne badania.
– Prace te były planowane już zimą, a chodzi i o hałas na ul. Kanta, i o naprawy po zimowych pęknięciach – wyjaśnia rzecznik prasowy MPK Olsztyn, Cezary Stankiewicz. Wykonawca musi w ramach gwarancji dokonać naprawy torowiska. – Musiał poczekać do lata, gdyż jest teraz mniejszy ruch w mieście, ale i odpowiednie temperatury – dodaje.
Także rzeczniczka miasta – Marta Bartoszewicz – potwierdza, że roboty związane są z gwarancyjną naprawą szyn w miejscu spękań, które powstały zimą tego roku. – Przy jednoczesnej, miejscowej korekcie geometrii torowiska, jak równoległość, liniowość, zwichrowacenie, rzędna wysokości w zakresie ujawnionych wad istotnych – wymienia.
Usunięta zostanie podsypka zakrywająca mocowania szyn i tymczasowe wstawki, które łączyły je w miejscu pęknięć. Następnie odcięte zostaną odpowiednie długości szyn niezbędne do wspawania nowych wstawek. Przed wykonaniem połączeń zostaną poluzowane mocowania szyn do długości 50 m po każdej stronie od nowej wstawki z szyny. Następnie zostanie przeprowadzona regulacja naprężenia szyn, po czym mocowania zostaną ponownie zapięte. Po wystygnięciu spawy zostaną zeszlifowane i uzupełniona zastanie zasypka z tłucznia.
Prace będą prowadzone na torowiskach poprowadzonych wzdłuż ulic Witosa, Płoskiego, Sikorskiego i Tuwima. Renowacja ma zostać zrealizowana w sobotę i w niedzielę (30-31 lipca). W te dni, od północy do ok. godz. 10:00, czyli na czas trwania robót, zawieszone zostanie kursowanie tramwajów wszystkich trzech linii. W zamian zostaną uruchomione dwie zastępcze linie autobusowe: Wysoka Brama-Kanta (Z-1) oraz Dworzec Główny-Kanta (Z-2). Połączenie dworca z Kortowem zapewnia linia nr 103.
Okazuje się, że olsztynianie będą musieli uzbroić się w cierpliwość także w kolejne weekendy. – Przewidziane są kolejne takie zamknięcia, które jednak uzależnione są od przyjętego weekendowego cyklu napraw oraz pogody pozwalającej na dotrzymanie reżimów technologicznych – mówi Bartoszewicz.
To nie jedyne nowości, na jakie powinni być przygotowani pasażerowie komunikacji miejskiej. Od 1 sierpnia (poniedziałek) inną trasą będą kursować autobusy wożące pasażerów między Polmozbytem a Jakubowem (Dywitami). Dotychczas linia nr 110 jadąca od strony Polmozbytu przejeżdżała ul. Głowackiego. Teraz z Kołobrzeskiej pojedzie do Kościuszki, a stamtąd na al. Piłsudskiego. Przystanek Teatr Lalek w kierunku Jakubowa zostanie przeniesiony na Kołobrzeską (za skrzyżowaniem z ul. Głowackiego). Powrotna trasa będzie wieść jak dotychczas.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.