PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na modernizację stacji Węgliniec. Z czterech propozycji, jedna mieści się w kosztorysie.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły pod koniec września
przetarg na remont stacji Węgliniec w formule „projektuj i buduj”. Prace obejmą m.in. perony. O
szczegółach piszemy tutaj. Przy wyborze wykonawcy cena stanowi 60% kryterium przetargu. 40% to okres gwarancji na wykonane prace.
W informacji z otwarcia ofert wynika, że PLK przeznaczy na prace 6,765 mln zł brutto. W tym kosztorysie mieści się tylko oferta wrocławskiej firmy Exkol (6,674 mln zł). Ten wykonawca zaproponował też najdłuższy okres gwarancji – 85 miesięcy. Dużo droższe oferty, warte ponad 10 mln zł brutto złożyły ZUE i Infrakol. Najdroższa jest Alusta – prawie 16,5 mln zł.
Na początku września inna spółka z Grupy PKP, otworzyła koperty z ofertami na remont monumentalnego, pięknego, lecz bardzo zaniedbanego dworca kolejowego w Węglińcu. Na razie jednak nie wybrano wykonawcy prac.
Piszemy o tym tutaj.