Partnerzy serwisu:
Tabor

Od poniedziałku Dragon w Lotos Kolej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
29-07-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lp, Rynek Kolejowy, 29 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Od poniedziałku Dragon w Lotos Kolej
Wyprodukowana przez ZNLE Gliwice lokomotywa o nazwie handlowej Dragon kończy już dwutygodniową służbę w PKP Cargo. Od poniedziałku będzie już na kolejnych półrocznych jazdach obserwowanych, tym razem w spółce Lotos Kolej.

Lokomotywa E6ACT przez pół roku jeździła w barwach STK Wrocław. Jak informowaliśmy już wcześniej, testy lokomotywy wypadły pomyślnie: - W czasie eksploatacji właściwie nie było usterek, poza drobnymi szczegółami. Ważne jest to, że ta sześcioosiowa lokomotywa w terenie, gdzie pojawia się różnica wzniesień, była w stanie utrzymać prędkości rozkładowe. Pojazd ma bardzo dobre osiągi, w testowanych warunkach nawet lepsze, niż lokomotywy Siemensa – podkreślił dyrektor techniczny STK Wrocław Andrzej Stróżyk. Firma podzieliła się swoimi spostrzeżeniami z okresu eksploatacji z producentem.

Po zakończeniu eksploatacji w STK, Instytut Pojazdów Szynowych zlecił ponowne badania. W barwach STK lokomotywa jeździła z prędkością maksymalną do 100 km/h, natomiast w Lotos Kolej będzie mogła być eksploatowana z prędkością 120 km/h. W czasie testów, już po badaniach, udało się rozpędzić ją do 136 km/h.

Sześciomiesięczna służba w Lotos Kolej to kolejny etap, kiedy spółka będzie obserwowała pracę lokomotywy w warunkach, w jakich pracuje. Można się spodziewać, że po zakończeniu dwunastomiesięcznego okresu testów, producent podsumuje rok eksploatacji pojazdu i wprowadzi poprawki. Ryszard Cygankiewicz z ZNLE Gliwice powiedział, że na razie jest za wcześnie na sprecyzowanie, jakie poprawki będą wprowadzane. Według Andrzeja Stróżyka dotychczasowe sugestie dotyczyły tzw. spraw kosmetycznych.

Dragon to lokomotywa o dużej sile pociągowej. Cechuje się budową modułową. Zaletą lokomotywy jest to, że może poruszać się po torach o niskich kategoriach, a nacisk na oś jest mniejszy niż 20 ton. E6ACT jest lokomotywą asynchroniczną z mikroprocesorowym układem sterowania. Testy Dragona mają potrwać do końca tego roku.

Dragon wyposażony jest w napęd asynchroniczny, mikroprocesorowy układ sterowania, system diagnostyki pokładowej z pełną informacją wizualną i modułem rejestracji danych, zasilanie przez przekształtniki zbudowane z wykorzystaniem technologii IGBT, wektorową kontrolę pracy silników i system zarządzania energią. Cechuje się także dużą siłą pociągową i budową modułową. Jak informuje producent, Dragon może prowadzić pociągi również po torach niższych kategorii. Pojazd wykazuje nacisk na oś mniejszy niż 20 ton.
 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

Tabor i technika

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

inf. pras oprac. JM 13 czerwca 2023

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Tabor i technika

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Jakub Madrjas 28 stycznia 2021

Newag przygotował kolejnego Dragona 2 [zdjęcia]

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Newag podpisał umowę z Pomorzem Zachodnim na cztery Impulsy

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Zobacz również:

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

Tabor i technika

Newag podpisał umowę na dostawę kolejnych czterech Dragonów 2

inf. pras oprac. JM 13 czerwca 2023

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Tabor i technika

Dragon 2 na testach w Czechach [film]

Jakub Madrjas 28 stycznia 2021

Newag przygotował kolejnego Dragona 2 [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5