Już od poniedziałku, 6 lutego, podróż z Zielonej Góry do Frankfurtu nad Odrą ma być szybsza i bardziej komfortowa. Wszystko dzięki temu, że DB Regio udostępni spółce Przewozy Regionalne swoje pojazdy serii VT646. Zoptymalizowana zostanie jednoczeŚnie przesiadka na pociągi do Berlina.
Przewoźnik niemiecki DB Regio udostępni spółce Przewozy Regionalne swoje pojazdy serii VT646, które uzyskały dopuszczenie Urzędu Transportu Kolejowego do poruszania się po torach w Polsce w ubiegłym roku. Pojazdy zastąpią wysłużone składy wagonowe, które dotychczas wykorzystywane były do obsługi połączenia Zielona Góra – Rzepin – Frankfurt nad Odrą.
Z uwagi na różnice w systemie zasilania sieci trakcyjnej w obu krajach, na stacji w Rzepinie konieczna była każdorazowa zmiana lokomotywy z elektrycznej na spalinową. Pojazd niemiecki umożliwi przejazd bez dodatkowych operacji w Rzepinie i obsługiwany będzie na całej relacji przez maszynistę z Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Lubuski Urząd Marszałkowski obiecuje podróżnym, że niemieckie pociągi będą dużo wygodniejsze.
Podróż do samego Berlina też ma się skrócić, ponieważ z uwagi na wprowadzenie zmiany taboru, rozkład jazdy zostanie w poniedziałek zoptymalizowany w ramach regulaminowej korekty rocznego rozkładu jazdy tak, aby skrócić do minimum czas na przesiadkę we Frankfurcie nad Odrą.
W ramach oferty Regio Specjal Niemcy przeznaczonej dla osób podróżujących do niemieckich miejscowoŚci koszt przejazdu z Zielonej Góry do Berlina w obie strony zamknie się w kwocie ok. 150 zł. Bilety wydaje się na przejazd „tam i z powrotem” w klasie 2, są one ważne 4 dni. Dzieci w wieku do lat 6 podróżują bezpłatnie, a do 15-go roku życia płacą tylko połowę opłaty pobieranej za przejazd osoby dorosłej.
Poprawa połączenia kolejowego pomiędzy Berlinem a Zieloną Górą stanowi realizację jednego z postulatów listu intencyjnego podpisanego w październiku 2009r. pod nazwą „Komunikacyjno – polityczne cele współpracy pomiędzy Samorządem Województwa Lubuskiego a Landem Brandenburgia”. W dalszej kolejnoŚci uruchomione zostanie połączenie bezpoŚrednie, do którego obsługi Urząd Marszałkowski kupi pociągi ze Środków Krajowej Rezerwy Wykonania. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.