NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Nowy SA135 jest już na Podkarpaciu (zdjęcia)

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 13.01.2016 389

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-13 12:01:05 Autor: wdr
---

wdr
jaki będzie miał obieg, 105km dziennie? pewnie pojedzie do Jarosławia, postoi kilka godzin i wróci :(
2016-01-13 12:07:47 Autor: miotła
---.adsl.inetia.pl
Piękny szynobus :)

Ale jest ważniejsza sprawa: kiedy minister Adamczyk weźmie przykład z Jacka Kurskiego z TV i zacznie wyrzucać prezesów spółek kolejowych?

Z Przewozów Regionalnych również!
2016-01-13 12:22:10 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Na bogato Podkarpackie, na bogato,
14 melonów i najdroższy szynobus - dobrze się dzieje w kolebce PiS,
ale takie są prawa dżungli...
2016-01-13 12:25:32 Autor: melon brykiet
---.pkp.pl
Bylem ostatnio w Rzeszowie - stało tam na torach postojowych kilkanaście szynobusów. Taką iloscia taboru mozna by obsluzyc wszystkie linie w wojewodztwie. Nie rozumiem po co Podkarpaciu kolejny szynobus - mysle, ze w tutejszych warunkach idealnym obiegiem bedzie pociag Bieszczadzki Zaczek - kurs w piatek do Komanczy, nocowanie, powrot w niedziele do Rzeszowa i wsio ;))))))
2016-01-13 12:34:07 Autor: adam 12345
---.adsl.inetia.pl
pozdrowienia dla Rudego (konduktora) z podkarpackiego PR
2016-01-13 12:44:13 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
@Maurycy:

...co nie zmienia faktu, że jeśli Podkarpacie kolejowo jest dżunglą, to Małopolska z pewnością coraz ciemniejszym buszem!

Wiesz, sam fakt, że Małopolskę od jakiegoś czasu porównuje się do swojego sąsiada, a nie do Dolnego Śląska też o czymś świadczy (...). Zaś Podkarpacie, owszem ma kilku oszołomów w UM w Rzeszowie, ale, paradoksalnie, jeśli chodzi o UMWP w Rzeszowie, to jakieś tam środki w RPO województwa na rewitalizacje torów poszły i idą. Do tego współpraca z PLK przy nowych łącznicach. No i te "bieszczadzkie żaczki"... wiem, to jest kropla, ale coś się robi, powoli, ale rozwija, a nie jak głupi sąsiad zwija.
2016-01-13 12:58:49 Autor: Winczysław
---.net.voice-net.pl
Wąsata patologia z rzeszowskiego PR robi takie kwiatki, ze 2 szynobusy robią obiegi po 218 km na dobe - o godz.14.09 wyrusza z Rzeszowa R-32430 Rz- SWP i tam nocuje od 15.57 do rana i rano jedzie SWP-Rz jako R-23431 lub jako R-23433 i stoi bezuzytecznie w Rz do 14.09.

Taki sam obieg na dobę (218 km) ma druga maszyna jadąca jako R-32432 z Rz do SWP o 15.54. Nocuje w SWP od 17.45 i rano wraca do Rz ako R-23431 lub jako R-23433 i stoi bezuzytecznie w Rz do 15.54
2016-01-13 14:22:53 Autor: ep40
---.19.245.13
Na czwartym zdjęciu ta szafa po prawej jest kretyńsko duża, nie dało się inaczej bardziej równomiernie rozłożyć osprzęt?
2016-01-13 18:33:32 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
To kiedy ruszają połączenia Rzeszów - Łupków i Sanok - Krościenko? Jak Kolbę zeelektryfikują to poprzerabiają SA103 i 135 na EN81???
2016-01-13 23:07:04 Autor: edus
---.warszawa.vectranet.pl
Taaa, będzie jeździł przez 2 h, a przez resztę dnia stał - dokładnie jak obecne składy...
Składów pełno (na bocznicach), a tymczasem rozkłady absurdalne. Z Jasła do Rzeszowa mamy odjazdy:
5:00, 5:50, a przez resztę dnia NIC. Powroty podobnie - 15:10 i 15:50. W innych godzinach nie pojedziesz...
2016-01-14 06:49:59 Autor: Goralo-zagramaniczna-Targowica-na-rowerze-i-sprzedajna-ubecka-gnida
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mathewicforum

Po prostu władze woj. małopolskiego jako pierwsze w Polsce pojęły, że dobra zmiana jest potrzeba i biorą przykład z sąsiedniego regionu rządzonego przez dobrą zmianę już przez dłuższy czas, gdzie rozkład 2-3-parowy jest obowiązującym standardem w dobrozmianowym kolejowym ruchu regionalnym. Do jakiego to modelu będziemy następnie w ramach postępującej ogólnopolskiej dobrej zmiany dążyć, jest to wszak najświetlańsza przyszłość optymalna i upragniona przez najlepszy sort, nieprawdaż?
2016-01-14 14:31:23 Autor: victius
---
W odpowiedzi na post mathewicforum:
"@Maurycy:

...co nie zmienia faktu, że jeśli Podkarpacie kolejowo jest dżunglą, to Małopolska z pewnością coraz ciemniejszym buszem!

Wiesz, sam fakt, że Małopolskę od jakiegoś czasu porównuje się do swojego sąsiada, a nie do Dolnego Śląska też o czymś świadczy (...). Zaś Podkarpacie, owszem ma kilku oszołomów w UM w Rzeszowie, ale, paradoksalnie, jeśli chodzi o UMWP w Rzeszowie, to jakieś tam środki w RPO województwa na rewitalizacje torów poszły i idą. Do tego współpraca z PLK przy nowych łącznicach. No i te "bieszczadzkie żaczki"... wiem, to jest kropla, ale coś się robi, powoli, ale rozwija, a nie jak głupi sąsiad zwija."
No, trudno porównywać taki tabor do dolnośląskiego, gdzie nawet w Impulsach nie mają takich foteli, a szynobusy to kiepsko wyprofilowana decha obita tkaniną, na której da się wysiedzieć maksymalnie pół godziny. Do Szklarskiej Poręby (4 godz. jazdy) KD potrafią puścić lekko przypudrowanego kibla bez klimatyzacji, wi-fi, z niewygodnymi siedzeniami. Więc co tu porównywać? Brawa dla Podkarpacia że inwestują w dobry tabor, takie myślenie wcześniej czy później się zwróci. KD oszczędzają jak mogą na taborze i teraz np. wymieniają powoli fotele, więc takie oszczędności owocują sumarycznie większymi kosztami poniesionymi w przyszłości, nie wspominając o tym ile taki tabor odstraszy pasażerów od kolei zanim w KD pójdą po rozum do głowy.
2016-01-14 16:12:05 Autor: wdr
---

wdr
@victius
jestem z tych, którzy wolą jechać w kiblu fullplastic a nie czekać 8h na jedyne w dobie połączenie najbardziej luksusowym podkarpackim SZT
2016-01-14 18:38:15 Autor: barti
---.opera-mini.net
@wdr:
Widać należysz do tych ludzi z ogona rozkładu normalnego IQ. Ja wolę jechać w jako takim komforcie a nie szrocie. Z tymi pociągami raz na 8h to oczywiście przesadzasz, najpierw zaznajom się z rozkładem jazdy a potem pisz.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5