Prezentujemy wizualizacje nowego pociągu 39WE, który Newag przygotowuje dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Sześć nowych pociągów ma się pojawić na torach w przyszłym roku.
W nowosądeckim Newagu powstaje nowy elektryczny zespół trakcyjny. Na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej produkowany jest sześcioczłonowy pojazd, który ma wyróżniać „wyjątkowy design, funkcjonalność oraz zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne". Rzeczywiście, widoczny na wizualizacjach pojazd przyciąga uwagę swoim futurystycznym wyglądem. Jak poinformował Newag, nawiązuje on do najnowszych trendów w branży. – EZT 39WE inspirowany jest nowoczesną architekturą miasta. Dominują w nim geometryczne formy łączone z łagodnie ukształtowanymi powierzchniami, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu – opisuje producent.
Czoło z dużą szybą przednią zapewnia też maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. „Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi" – czytamy w informacji prasowej.
Producent zaznacza, że duża liczba drzwi na stronę pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie, a przestronne przedsionki stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu i pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów.
Kabina maszynisty podporządkowana została ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu. Bezpieczeństwo ma wspomóc system monitoringu z rejestratorem zdarzeń.
Newag zapewnia, że podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.
Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m składał się będzie z dwóch jednoprzestrzennych części po trzy człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD.
Wszystkie pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych. 39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą w 2016 roku.
2015-04-27 10:57:29 Autor: Wilku
---.internetdsl.tpnet.pl
Rety, jaki ogr.
2015-04-27 11:18:10 Autor: kolo787
---.centertel.pl
Fajny. Podoba mi się. Tylko tapicerka taka ciemna.
2015-04-27 11:24:56 Autor: gosc
---.dynamic.gprs.plus.pl
projektant jest chyba fanem filmu Predator
2015-04-27 11:25:23 Autor: prawa szyna
---.dynamic.chello.pl
Ujdzie, niech będzie. Ale EN80 były fajniejsze.
2015-04-27 11:29:21 Autor: juhu
---.static.ip.netia.com.pl
czyli jednak kolej może być brzydka, szpetna i odrażająca.
... a nie, zapomniałem, że WKD to nie kolej. to po nie wiem co to jest będzie jeździło nie wiem co to jest. temu czemuś już nie potrzeba wypadku żeby gorzej wyglądać
2015-04-27 11:57:45 Autor: siasio25
---.timplus.net
Optimus Prime :) Masakra...
2015-04-27 12:04:45 Autor: Addi
---.16.170.171
Hmmm... Przypomina rzymskiego legionistę w hełmie. :)
2015-04-27 12:20:20 Autor: tym
---.dynamic.chello.pl
Typowa "rosyjska" szkoła estetyczna. Tandetnie, wyzywająco, brzydko, ale "nietuzinkowo". Czy wszyscy zdolni ludzie po ASP wyjechali już na zachód?
2015-04-27 12:32:15 Autor: PasażerWKD
---.dynamic.chello.pl
Wiadomo, że są gusta i guściki ale czy naprawdę było problemem zrobić taką śliczną, owalną mordkę pociągu jakie posiadają składy od PESY turlikające się po zdezelowanej infrastrukturze WKD? Przód pociągu to jakiś dramat. Po takich cackach, które cieszą oko jak Impuls, Dragon czy Griffin, Newag tym projektem jakoby cofnął się o dekady względem wyglądu swoich pociągów. Oby przynajmniej to monstrum sprawnie jeździło.
2015-04-27 12:37:39 Autor: Pesseżer
---.internetia.net.pl
Rekord anty-opływości. Potracenia - wyłącznie śmiertelne.
2015-04-27 12:52:36 Autor: Tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
Przód robi wrażenie jakby właśnie dzwona zaliczył, ale to detal. Za fotele oczywiście duży plus.
2015-04-27 13:21:25 Autor: Ogór
---.core.icm.edu.pl
Po mydłowatych blobach Pesy nareszcie coś bardziej "technicznego", ale na tym koniec zalet. Nad WKD wisi chyba jakaś klątwa estetyczna.. Szkoda, że ani Pesa ani Newag nie poszli w kierunku wyznaczonym przez 13N - może zawodny, ale wyglądał całkiem do rzeczy!
2015-04-27 13:58:30 Autor: nosz
---.play-internet.pl
To pojechali z newagiem. ...gratulacje ďizajn przez duże d
2015-04-27 14:15:00 Autor: Tomasz Warszowiak
---.play-internet.pl
Przypomina typowy pociąg regionalny w Wielkiej Brytanii.
2015-04-27 14:51:02 Autor: glober
---.no
Ten sprzeg powinien byc wsynety glebiej za bufory. Jak walnie za lukien na Kaziowce to bedze jak rakieta w srodku.
2015-04-27 15:46:56 Autor: warzywoswiniak
---.226.198.19
warzywoswiniak z daleka wygląda, jakby w coś czołowo przypieprzył. Trochę chyba przesadzili z designem. Szkoda, dotychczas newagowskie konstrukcje były o wiele bardziej estetyczne niż Pesa....dziwadło jednym słowem
2015-04-27 16:22:42 Autor: gomez
---.dynamic.mm.pl
Nie jest brzydki, ale w każdym projekcie wszystko musi mieć swoje uzasadnienie. Czasy ,,skrzydeł,, czy ,,płetw,, amerykańskich krążowników szos już minął, tutaj nie widzę dla nich uzasadnienia, tak jak dla bardzo wystającego sprzęgu.
2015-04-27 16:31:08 Autor: gosciu_z_nikad
---
A może drodzy esteci pomyślelibyście czym takie pionowe czoło może być podyktowane? Pionowa szyba poprawia widoczność przed pojazdem...
2015-04-27 16:45:38 Autor: Mokotw
---.radionet.info.pl
A mi się bardzo podoba czoło. Jakaś odmiana po tych nudnawych pojazdach. Nie wszystko musi być identyczne. Inspiro też miało bardzo negatywne opinie, a jednak się obroniło. Aerodynamiczne to nie musi być, bo i prędkość niewielka. Do tego plus za wnętrze, które wygląda naprawdę elegancko. Ciekawe jak to będzie się sprawować i czy spasowanie wnętrza będzie lepsze niż w pesie.
2015-04-27 16:47:40 Autor: chaynik
---.internetia.net.pl
Czoło jak hełm łowcy nagród Jango Fett'a z Gwiezdnych Wojen. Jak by się pośpieszyli to na premierę bożna by taki skład pomalować ...w motywy.... 80 km/h a potem nadświetlna :)
2015-04-27 17:04:13 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci Ciekawe czy też będzie cięższy od EN57 jak EN63A...
2015-04-27 17:48:09 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
Kiedy nasi projektanci wreszcie zrozumieją rzecz tak- zdawałoby się- oczywistą, że nawet najlepszą formę może całkowicie zepsuć złe malowanie. Dlaczego nasi projektanci nie wierzą w FORMĘ, którą sami zaprojektowali i próbują tę formę "ulepszyć".
Założę się, ze większość z was nie dostrzegła BRYŁY tego pojazdu bo jest ona zafałszowana niefortunną malaturą. Potwierdza to fakt, że większość uwag krytycznych dotyczy wyglądu-jak tu ktoś napisał -"jakby w coś czołowo przypieprzył".
Przecież to wrażenie to efekt wyłącznie malowania! Przyjrzyjcie się dobrze: forma nie kończy się czerwonym pasem- nad nim jest jeszcze prawie niedostrzegalna na tych obrazkach grafitowa(?) osłona. Również wrażenie wysuniętej "dolnej szczęki" osiągnięto wyłącznie przez malowanie.
Spróbujcie sobie wyobrazić ten pojazd pomalowany całkowicie (poza drzwiami) jednym kolorem.
2015-04-27 18:23:53 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Ten design byłby do zaakceptowania gdyby nie te wystające płaty na dole, one psują wszystko. One mają pełnić jakąś rolę?
2015-04-27 18:29:23 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
A Impulsy (35WE) jeżdżące w barwach SKM takie ładne.
Komu to przeszkadza?
2015-04-27 19:33:42 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Duży plus dla Newagu za wnętrze - fotele ustawione bokiem, a nie tyłem do okien i całkiem sporo przestrzeni w środku. Natomiast czoło paskudne i chyba kompletnie nieprzemyślane pod względem bezpieczeństwa. Te wystające elementy po bokach będą radykalnie zwiększać skutki ewentualnych zderzeń z samochodami na przejazdach.
Proponuję dla niego przydomek boxer.
2015-04-27 20:02:19 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Tak po zastanowieniu to można przypuszczać, że w tych płatach są ukryte absorbery. Nie mniej jednak można było to zrobić znacznie lepiej pod względem estetycznym. Czy jest gdzieś na świecie drugi pojazd kolejowy z płatami wystającymi w taki sposób jak tutaj?
2015-04-27 20:08:41 Autor: bun
---.torun.mm.pl
Piękne bokobrody
2015-04-27 21:07:25 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
No właśnie te bokobrody. Inny produkt "NEWAG u" jeżdżący obecnie tramwaj typu 126N, po Krakowie, też ma jakąś małą odmianę bokobrody. Czy w tym zakładzie lubią Rumcajsa ?
2015-04-27 21:24:24 Autor: Piottr
---.dynamic.chello.pl
Mówiąc w skrócie jednym słowem: zaj***sty! I tak też określiły go moje dzieci, po pokazaniu zdjęć.
Nareszcie coś innego od tych kopiowanych z pojazdu na pojazd obłych (od "o, błe!!!! :-(") przodów. Stylistyka godna Protosa z DWA czy tramwajów z Marsylii.
Brawo dla projektanta za odwagę. To jest piękne, i to może zostać takim samym symbolem linii WKD, jakim były dla Warszawy tramwaje serii 13N wiele lat temu.
2015-04-27 23:42:35 Autor: WKD
---.adsl.inetia.pl
@ siasio25
Szukałem stosownej ksywki - dzięki.
Pasuje jak ulał.
Po "krowach" z pesy będzie jakaś .. odmiana :D
2015-04-28 09:02:18 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
A dlaczego ani słowa nie ma na temat układu siedzeń?
Wiem że dla projektantów i władzy to sprawa nieistotna, ale dla pasażerów to jednak jakieś znaczenie ma. Czy można pogapić się w okno, czy nie.
Domyślam się, że będzie "nowoczesny" układ siedzeń jak w metrze, czyli tyłem do okna, gdzie pasażer siedzi między dwoma innymi, a stojący depczą mu po nogach. Komfort i nowoczesność, psia ich decydencka mać.
2015-04-28 09:08:33 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
O kurka wodna...
Jednak trochę normalnych siedzeń jest.
Ale wtopa.:\)
2015-04-28 09:13:59 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Ale i tak tyle co nic.
Dlaczego nasi decydenci i projektanci jak ognia unikają normalnej aranżacji wnętrza, przyjaznej pasażerom, jak w cywilizowanych kolejach miejskich?
Np. takiej:
https://www.google.pl/search?q=rer+inside&tbm=isch&imgil=Cq7UvP1MJ3sFJM%253A%253BeyPld27-LpvfMM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fpetergreenberg.com%25252F2007%25252F07%25252F31%25252Fle-tramway-and-beyond-transportation-in-paris%25252F&source=iu&pf=m&fir=Cq7UvP1MJ3sFJM%253A%252CeyPld27-LpvfMM%252C_&usg=__3XGZomIQu4gtmOC-enUjfDoaN9k%3D&biw=1600&bih=785&ved=0CCoQyjc&ei=TDI_VejlMcfyUo3ugNAG#imgrc=Cq7UvP1MJ3sFJM%253A%3BeyPld27-LpvfMM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.petergreenberg.com%252Fwp-content%252Fuploads%252F2010%252F05%252Frer-train-paris.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fpetergreenberg.com%252F2007%252F07%252F31%252Fle-tramway-and-beyond-transportation-in-paris%252F%3B527%3B527
2015-04-28 10:51:15 Autor: synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Matko co za paskudztwo. Najgorszy projekt jaki widziałem w ostatnich latach. Rzeczywiście morda jak z predatora hehe.
Co za ludzie tworzą takie szkaradziejstwa ech..........
2015-04-28 12:29:30 Autor: Gdynianin
---.19.246.241
Co to ma być? Może i EN97 nie są piękne, ale to jest przesada. Przynajmniej pod względem techniki, umieszczenia okien i siedzeń będą normalne. Wygląd jednak trudno będzie przeboleć.
2015-04-28 18:37:02 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Pierwotna wizualizacja była inna.
2015-04-28 20:15:59 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Arrivederci 14 składów z Pesy, 6 z Newagu, kolejne 8 będzie z Konstalu, a następna dycha od Stadlera. Niech żyje unifikacja i kompatybilność.
2015-04-28 20:52:21 Autor: MMM
---.iem.pw.edu.pl
Rekord brzydoty! Przebili Siemensa Inspiro a nawet Gamę Pesy.
Mam nadzieję że to tylko wizualizacje i producent zmieni jeszcze to szkaradziejstwo.
@tym Bardzo trafny komentarz.
@Mokotw Jeżeli Tobie to się podoba to składam wyrazy współczucia...
Piszesz że Inspiro się obroniło? Nie obroniło się, nadal jest szkaradne, ale przecież nic się z tym nie da zrobić. :-(
Pooglądaj sobie kiedyś jakieś ładne rzeczy, może się jeszcze wyrobisz...
2015-04-29 00:11:18 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Po dostarczeniu Newagów chyba już nie zostaną jakiekolwiek EN94 do wymiany? O ile nie będą mieli ambitnych planów rozbudowy infry lub zwiększenia częstotliwości to długo po Newagach nie będzie zamówień.
2015-04-29 00:29:39 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
W odpowiedzi na post MMM:
"Rekord brzydoty! Przebili Siemensa Inspiro a nawet Gamę Pesy.
Mam nadzieję że to tylko wizualizacje i producent zmieni jeszcze to szkaradziejstwo.
@tym Bardzo trafny komentarz.
@Mokotw Jeżeli Tobie to się podoba to składam wyrazy współczucia...
Piszesz że Inspiro się obroniło? Nie obroniło się, nadal jest szkaradne, ale przecież nic się z tym nie da zrobić. :-(
Pooglądaj sobie kiedyś jakieś ładne rzeczy, może się jeszcze wyrobisz..."
@MMM
Czy możesz nam zdradzić, na jakiej uznanej na świecie uczelni prowadzisz zajęcia designu? Z pewnością wielu projektantów marzy aby u ciebie studiować.
2015-04-29 01:00:51 Autor: Mattijjah
---.dynamic.chello.pl
Mattijjah Zdaję sobie sprawę, że w tych wystających "bokobrodach" jak to użytkownicy ochrzcili, są absorbery ale na naprawdę - czy nie dało się tego zrobić bardziej spójnego z czołem? Czy naprawdę ten sprzęg musi wystawać tak mocno jak dyszel u wozu? całość wygląda tak, jakby ten skład przywalił w jakiś wąski filar i cała część środkowa uległa cofnięciu...
2015-04-29 10:18:55 Autor: Gdynianin
---.19.247.223
Bez tych bokobrodów czoło wyglądałoby bardzo przyzwoicie
2015-04-29 13:04:35 Autor: df
---.echostar.pl
Wizualnie - dramat.
2015-04-29 13:05:00 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Nie spodziewałem się, że WKD dostanie coś brzydszego od dotychczasowych Pokemonów EN97.
2015-04-29 15:03:39 Autor: Gdynianin
---.19.244.45
Gdyby EN95 był bardziej niezawodny to byłby idealnym wzorcem do naśladowania w później zamawianych pojazdach
2015-04-29 16:42:21 Autor: MMM
---.iem.pw.edu.pl
W odpowiedzi na post tzj:
"@MMM
Czy możesz nam zdradzić, na jakiej uznanej na świecie uczelni prowadzisz zajęcia designu? Z pewnością wielu projektantów marzy aby u ciebie studiować."
LOL. Aż mnie rozśmieszył mnie ten durny atak. Jasne, bo to koniecznie trzeba mieć paierki i być niewiadomo jakim profesurem żeby móc się wypowiadać o estetyce. :-D
2015-04-29 18:51:11 Autor: glober
---.nrk.no
A nie da rade zrobic malego 222M
https://www.youtube.com/watch?v=v84dETD7o2s
2015-04-30 00:42:42 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Szkoda, że obecnie jest już trochę za późno na wprowadzanie większych zmian do projektu, opóźniłoby to wszystko, w tym termin dostawy.
2015-04-30 09:17:30 Autor: Gdynianin
---.19.247.130
To po co zmieniano pierwotny niezły projekt na coś takiego?
2015-04-30 09:51:21 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.205
Ograniczenia techniczne? Nie mniej jednak jak zamiast pierwotnego projektu trzeba było wprowadzić poprawki to można było to zrobić inaczej.
2015-04-30 11:20:54 Autor: Gdynianin
---.19.247.130
I tak Newagowi jedno stylistyczne potknięcie można wybaczyć, Pesa takich wpadek miała więcej
2015-04-30 16:51:08 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Nawet i Pesa wychodzi na prostą pod tym względem, wystarczy porównać jednego z pierwszych Swingów z obecnymi toruńskimi Swingami lub gdańskimi Jazzami, poprawa w stylistyce w bardzo dużym stopniu.
2015-05-06 17:10:08 Autor: tkmix
---.play-internet.pl
Najpiękniejszy na całym świecie :)
2015-06-24 10:02:09 Autor: lolek
---.silesia-region.pl
W odpowiedzi na post Pesseżer:
"Rekord anty-opływości. Potracenia - wyłącznie śmiertelne."
A WKD to jakieś wielkie prędkości rozwija że opływowość się w ogóle liczy? Bo z tego co wiem to nie.