7 grudnia pociągi regionalne wróciły na trasę Lublin Główny – Lubartów. To efekt prac na linii Lublin – Łuków. Podróżni korzystają z nowego peronu na przystanku Ciecierzyn. Przebudowany przystanek to uzupełnienie prac na przebudowanym wcześniej odcinku Lublin – Lubartów.
Podróżni w Ciecierzynie korzystają z przebudowanego przystanku. Nowy wyższy peron jest oświetlony oraz wyposażony w wiatę, system nagłośnienia oraz kamery monitoringu. W przyszłym roku PLK planują wybudować windę, która poprawi dostęp do pociągu osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Prace na przystanku Ciecierzyn trwały od września. Na czas przebudowy ruch pociągów na odcinku Lublin Główny – Lubartów został wstrzymany. Dowóz materiałów i obsługa robót odbywała się z linii kolejowej.
Na trasie do Lubartowa kursuje codziennie 6 par pociągów regionalnych. Za pociągi dalekobieżne między Lublinem a Łukowem nadal jeżdżą autobusy.
Kontynuacja prac na odcinku Lubartów – Parczew
Modernizacja przystanku Ciecierzyn to element przebudowy linii nr 30. Zaawansowane prace są na odcinku Lubartów – Parczew. Postępuje przebudowa peronów na przystankach Tarło, Brzeźnica Bychawska i Pałecznica. Demontaż torów poprzedza przygotowanie nowej trasy. Prace obejmują również obiekty inżynieryjne. Wykonawca wzmacnia m.in. 200-metrowy most nad rzeką Wieprz. Przewidziano remont podpór i przebudowę przyczółków.
W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie stacja Parczew oraz przystanki: Gródek, Zabiele, Parczew Kolejowa. Dwa nowe przystanki w Laskach i Berejowie zwiększą dostęp do kolei. Perony będą oświetlone, wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie. Podobnie jak wszystkie nowe i modernizowane obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Koniec prac w drugiej połowie 2021 roku
Dzięki przebudowie układu torowego pociągi pasażerskie przyspieszą na całym odcinku do 120 km/h, a pociągi towarowe do 80 km/h. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni 13 zmodernizowanych przejazdów.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów - Parczew” to 89,9 mln zł netto. Projekt przewidziany jest do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2014-2020. Zakończenie inwestycji planowane jest na drugie półrocze 2021 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.