Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony i nowoczesne wiaty na linii Poznań – Szczecin [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
23-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podróżni mogą korzystać z nowych peronów w Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach oraz Morzycy na linii z Poznania do Szczecina. To kolejny efekt wykorzystania przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. środków z projektu realizowanego między stolicami Pomorza Zachodniego i Wielkopolski. Inwestycja za ponad 4 mld zł jest współfinansowana z unijnego programu „Łącząc Europę” (CEF).

Dla pasażerów korzystających ze stacji i przystanków w Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach oraz Morzycy są przygotowane nowe perony. Oświetlone, wyższe, szersze i dłuższe platformy ułatwiają wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Perony są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały wiaty i ławki. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery. Na stacji w Choszcznie przygotowane jest nowe bezpieczne przejście pod torami.

Większość nowych peronów gotowa. Co z torami?

Łącznie na trasie Poznań Główny – Szczecin Dąbie już w 21 miejscowościach można wsiadać do pociągów z nowych peronów. 

– Na 190 kilometrowej trasie z Poznania do Szczecina dwa nowe tory z siecią trakcyjną i nowoczesnymi urządzeniami sterowania ruchem są gotowe na odcinkach: Poznań – Wronki, Słonice – Choszczno oraz Reptowo – Szczecin Dąbie, a jeden tor na odcinkach Drawiny – Dobiegniew, Dolice – Choszczno i Stargard – Reptowo. Dla zwiększenia poziomu bezpieczeństwa modernizowane są przejazdy kolejowo-drogowe. Przebudowa mostów i wiaduktów, m.in. nad Drawą, Notecią i w Stargardzie pozwoli na sprawne przewozy kolejowe – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.

Będzie szybko, ale kiedy?

Prowadzona przez PKP PLK modernizacja ma zwiększyć komfort podróży z ponad 30 stacji i przystanków. Jak zapewnia spółka, po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, poniżej 2 godzin. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Jeszcze w październiku PKP PLK deklarowała koniec prac modernizacyjnych na koniec 2022, dziś czytamy, że podróżni "skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 r.". O problemach z przebudową odcinka E59 między Szczecinem a Poznaniem piszemy obszernie tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Zobacz również:

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Infrastruktura

PLK zbuduje na bydgoskim Fordonie nowy przystanek i odbuduje mijankę

Michał Szymajda 26 lipca 2023

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

W Ropczycach niemal nowe perony wymagają przebudowy

Infrastruktura

Linia 26: Niewielka inwestycja na pograniczu Mazowsza

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5