Na przełomie września i października PKP Cargo Connect zrealizowało skomplikowane zlecenie logistyczne dla niemieckiego partnera NATCO GmbH. Spółka przetransportowała z Hamburga do oddziału KGHM Polska Miedź w Głogowie bęben odwadniający instalację granulacji żużla o średnicy 5,1 m. Ładunek o wadze aż 52 ton, długości 9,1 m, szerokości 5,1 m i wysokości 5,2 m został przewieziony transportem rzecznym oraz drogowym.
Transport ten wymagał skomplikowanych działań logistycznych. Z powodu niskiego poziomu wody w Odrze ładunek został przetransportowany barką z Hamburga do Szczecina, a następnie – z wykorzystaniem niskopodwoziowej naczepy – przewieziony transportem drogowym ze Szczecina na miejsce docelowe, czyli do modernizowanej Huty Miedzi w Głogowie. PKP Cargo Connect odpowiedzialne było za zaaranżowanie transportu towaru barką oraz jego przeładunek na ciężarówkę.
Przed rozpoczęciem realizacji usługi przeprowadzono analizę tras i możliwości transportu drogowego. Łączna wysokość przyczepy i bębna wyniosła 5,35 m, dlatego spółka zaprojektowała specjalne ślizgi, które umożliwiły płynny transport bębna pod sieciami elektrycznymi i telefonicznymi oraz chroniły ładunek przed uszkodzeniem przez gałęzie drzew.
W trakcie przewozu konieczne było zamknięcie torów i wyłączenie sieci trakcyjnej na przejazdach kolejowych, przez które przejeżdżała ciężarówka, czyli w 4 lokalizacjach na terenie Szczecińskiego Zakładu PKP PLK. PKP Cargo Connect uzgodniło to z odpowiednimi oddziałami PKP PLK oraz PKP Energetyka. Zlecenie zostało zrealizowane na czas i dostarczone do odbiorcy bez żadnych przeszkód.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.