Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Niemieckie stowarzyszenia proponują ponowne otwarcie 4000 km linii kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Niemieckie stowarzyszenia proponują ponowne otwarcie 4000 km linii kolejowych
fot. M. Szymajdazdjęcie ilustracyjne
Dwie niemieckie organizacje: Związek Niemieckich Przewoźników (VDV) oraz Porozumienie dla Kolei (ApS) proponują niemieckiemu rządowi federalnemu restaurację 4016 kilometrów linii kolejowych, które obecnie nie są eksploatowane bądź odbywa się na nich wyłącznie ruch towarowy.

Analiza, przygotowana przez dwie prokolejowe organizacje w formie obszernej publikacji, stwierdza, że obecnie w Niemczech 3 miliony mieszkańców jest pozbawionych dostępu do kolei pasażerskiej w miejscu zamieszkania. Na proponowanej odbudowie mogłoby bezpośrednio skorzystać 291 miejscowości. Dokument pojawił się obecnie nieprzypadkowo. Rząd federalny zatwierdził bowiem niedawno 10 miliardów euro z przeznaczeniem wyłącznie na inwestycje w kolej. VDV i ApS sugerują więc państwu, co można z tymi pieniędzmi zrobić. Plan inwestycyjny założono na lata 2021–2031 i są już pierwsze założenia inwestycyjne, o czym piszemy tutaj.

Jak informuje magazyn Rail Journal, największe ograniczenia w niemieckiej sieci kolejowej miały miejsce w połowie lat 90. Głównie w byłych Niemczech Wschodnich zamknięto wówczas 3600 kilometrów odcinków pasażerskich i 2500 kilometrów linii i bocznic, które wcześniej obsługiwały ruch towarowy. Część z nich doczekała się jednak ponownej rehabilitacji. Po liberalizacji rynku kolejowego w Niemczech znaleźli się chętni do kursowania po prawie 1000 kilometrach z tych linii. To zarówno przewoźnicy pasażerscy, jak i towarowi.

Niemieckie organizacje zwracają jednak uwagę na wiele szlaków kolejowych, które zostały zamknięte w latach 1950–1980 na Zachodzie Niemiec, w tym w Zagłębiu Ruhry. Po latach okazuje się, że w dobie bardzo nasilonej motoryzacji i rozrostu miast, wiele z nich na powrót miałoby rację bytu. Autorzy analizy zwracają też uwagę na potencjał linii, które działają wyłącznie jako koleje historyczne czy sezonowe. Plan niemieckiego rządu zakłada, że odpowiednio przygotowane projekty rewitalizacyjne, dla których wykaże się wysoką celowość i stopę zwrotu w bilansie socjalnym i ekonomicznym, mają szansę nawet na 90% dofinansowania. Projekty o mniejszej „sile rażenia”, ale ważne z przyczyn społecznych, mają szanse na 60% dofinansowania.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5