W nocy z 3 na 4 sierpnia 2011 r. jeden z 16 zamówionych przez Deutsche Bahn pociąg ICE serii 407 (Velaro D) o numerze 002 osiągnął w ramach jazd dopuszczających na linii dużych prędkości Inglostadt – Nurnberg prędkość 357 km/godz. Składy będące następcami pociągów ICE 3 wejdą do eksploatacji w grudniu 2012 roku.
Aby potwierdzić maksymalną prędkość każda nowa seria pociągów Deutsche Bahn musi przejść testy z prędkością o 10 procent wyższą od deklarowanych maksymalnych osiągów pojazdu. Velaro D na trasie Inglostadt – Nurnberg jechał z prędkością 320 km/godz. + 10 procent + 5 km/godz. Osiągając 357 km/godz. Velaro D poruszał się więc z taką samą prędkością jak pociąg Siemensa o nr 1216 050, który pięć lat temu był testowany na tej samej trasie.
Jak informowaliśmy, dostawa 16 czerosystemowych pociągów, które mogą podróżować na każdej sieci elektrycznej w Europie, będzie miało niewielkie opóźnienie. Jest to skutek problemów z dostawcami. W połowie 2012 roku mają być gotowe co najmniej trzy składy. W grudniu 2012 roku Deutsche Bahn odbierze kolejnych 11 składów. Ostatnie dwa pociągi wejdą do eksploatacji na początku 2013 roku.
Deutsche Bahn planuje wykorzystanie nowych składów na początek w komunikacji krajowej. Ale pod koniec 2013 roku Velaro D ma kursować do Marsylii oraz do Londynu. W tym celu składy zostały wyposażone, podobnie do rosyjskich Velaro RUS (Sapsan) w specjalne systemy wykrywania i gaszenia pożaru, co ma umożliwić im poruszanie się w tunelu pod kanałem La Manche.