Partnerzy serwisu:

Niemcy: Velaro D pędził 357 km/godz.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niemcy: Velaro D pędził 357 km/godz.
W nocy z 3 na 4 sierpnia 2011 r. jeden z 16 zamówionych przez Deutsche Bahn pociąg ICE serii 407 (Velaro D) o numerze 002 osiągnął w ramach jazd dopuszczających na linii dużych prędkości Inglostadt – Nurnberg prędkość 357 km/godz. Składy będące następcami pociągów ICE 3 wejdą do eksploatacji w grudniu 2012 roku.

Aby potwierdzić maksymalną prędkość każda nowa seria pociągów Deutsche Bahn musi przejść testy z prędkością o 10 procent wyższą od deklarowanych maksymalnych osiągów pojazdu. Velaro D na trasie Inglostadt – Nurnberg jechał z prędkością 320 km/godz. + 10 procent + 5 km/godz. Osiągając 357 km/godz. Velaro D poruszał się więc z taką samą prędkością jak pociąg Siemensa o nr 1216 050, który pięć lat temu był testowany na tej samej trasie.

Jak informowaliśmy, dostawa 16 czerosystemowych pociągów, które mogą podróżować na każdej sieci elektrycznej w Europie, będzie miało niewielkie opóźnienie. Jest to skutek problemów z dostawcami. W połowie 2012 roku mają być gotowe co najmniej trzy składy. W grudniu 2012 roku Deutsche Bahn odbierze kolejnych 11 składów. Ostatnie dwa pociągi wejdą do eksploatacji na początku 2013 roku.

Deutsche Bahn planuje wykorzystanie nowych składów na początek w komunikacji krajowej. Ale pod koniec 2013 roku Velaro D ma kursować do Marsylii oraz do Londynu. W tym celu składy zostały wyposażone, podobnie do rosyjskich Velaro RUS (Sapsan) w specjalne systemy wykrywania i gaszenia pożaru, co ma umożliwić im poruszanie się w tunelu pod kanałem La Manche.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5