NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Nie tylko Pendolino. IC modernizuje wagony [zdjęcia]

| Marek Synowiecki 28.07.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-07-28 09:24:48 Autor: jol
---.static.ip.netia.com.pl
Ciekawe, jak długo podziałają wyświetlacze informacyjne, bo w starszych modernizacjach w połowie wagonów wyświetlacze nie działają bardzo często.
2015-07-28 09:43:30 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Ten, wg PKP IC, "nowy standard", to najczęściej siedzenia w układzie autobusowym, przy czym połowa miejsc znajduje się przy ścianie, zamiast przy oknie.
Jak przypadkiem trafiłeś na miejsce przy oknie, to masz 50% szans, że okno będzie zaklejone reklamą t-mobile. Okno wtedy nie jest "lekko przyciemnione" - jak twierdzi PKP IC, tylko kropkowane, co bardzo męczy wzrok.
Poza tym całkowita likwidacja wagonów z otwieranymi oknami to jakieś nieporozumienie. Przez kilkadziesiąt lat nikomu one nie przeszkadzały. 1 albo 2 wagony w pociągu mogliby pozostawić z otwieranymi oknami. Ale cóż, nowoczesność MUSI BYĆ, oczywiście "dla dobra pasażerów".
2015-07-28 09:55:23 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Jeszcze co do zaklejania okien reklamami.
Na początku PKP IC próbowało takie wagony puszczać do Wiednia. Ale prędko sie z tego wycofali i zaczęli dawać wagony z czystymi szybami. Widocznie wystarczył 1 telefon od kogoś ważnego z Austrii albo z Czech, że sobie nie życzą.
A Polaczków cóż, wiadomo. Władza i różne zarządy się nimi nie muszą przejmować, najwyżej troche pomarudzą.

Może ktoś wie. Jak to możliwe, że wagony bezprzedziałowe czeskie (i nie tylko) mogą mieć siedzenia dostosowane do okien i jeszcze mają kilka czwórek ze stolikami (nie same dwójki), a w POlsce niedasie?
2015-07-28 10:01:44 Autor: thirdman
---.noc.fibertech.net.pl
Jak wyglądają przedziały dla rodzin z małymi dziećmi w takich składach ? Ktoś wie ?

Skoro PKP IC zachęca aby jeździć z rodzinami - co jest naprawde fajną alternatywą np. na połączeniach wakacyjnych Kraków -> Gdynia, Kraków -> Kołobrzeg w wypadku małych dzieci taki układ autobusowy jest poronionym pomysłem.

Jak to wygląda ?
2015-07-28 10:08:36 Autor: śpiocho
---.static.ip.netia.com.pl
A czy wreszcie coś zrobią z hałasem tych polskich wykonań "nowych standardów" ?
Czy maja one jeździć tylko w Polsce i nie trzeba się tym przejmować?
Te same wagony czeskie i austriackie jadą w miarę cicho a te nasze wyją jak potępieńcy - spać się nie da i w nich i obok!
2015-07-28 10:46:05 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"IC modernizuje wagony"

Oba?
2015-07-28 10:49:03 Autor: praktyk branżowy
---.18.5.140
Akurat te modernizacje i nazywanie ich 'dostosowaniem do wymagań XXI w.' jest zobrazowaniem stopnia zacofania polskiej kolei. To jest standard z dwóch ostatnich dekad XX w.

A XXI w. to przede wszystkim komfortowe EZTy (widzieliście piętrowy EZT Stadlera na 200 km/h?) a nie wagoniki ciągnięte za lokomotywą wykonaną w technologii z lat 70-ych XX w.

Modernizacje 20- i 30-letnich wagonów mogą wprowadzić PKP IC w dryf rozwojowy. To nie jest skok naprzód.

pb
2015-07-28 11:06:24 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Jedynki i dwójki z tego projektu były już pokazywane wiele razy, czemu nie pokazali kuszety? Kuszety zamierzają prezentować osobno pod innym hasłem "Polepszamy standard podróży nocnymi pociągami".
W takich prezentacjach nie podoba mnie się to, że konferencyjniak 507A jest niedostępny dla zwiedzających, wielu ludzi wręcz byłoby bardziej zainteresowanych zobaczeniem wnętrza tego wagonu niż pozostałych.
2015-07-28 11:12:20 Autor: gustaw
---.dynamic.chello.pl
modernizowane wagony i lokomotywy nie zapewnią komfortu jeśli tory będą do kitu
2015-07-28 11:21:27 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Znowu te tandetne lotniczo-autobusowe wagony. I to na tak długą trasę!
2015-07-28 11:32:30 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Czy wypożyczone od czeskich kolei wagony zostaną wykupione i zmodernizowane ? Warte uwagi tym bardziej , że nasz kraj ma wiele komunikacyjnych dziur i reaktywacje pociągów TLK są bardzo potrzebne . Konieczna do tego jest także - przebudowa kilkudziesięciu siódemek na asynchroniczne o prędkości 160km/h , a także zamówienie 30 lub 40 lokomotyw spalinowych o prędkości nie mniejszej niż 120km/h .
2015-07-28 11:34:19 Autor: Nino
---.centertel.pl
chłopoki z RK jak zwykle nie skuipota sie na tym co najważnijesze, dwóch głowych modernizatorów waggonów zastosowało inny wariant uzyskania dokómentów związanych z RIC chodzi o wózki co tak poetycznie zostały tu wstawione przed vivat.....
2015-07-28 11:35:31 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Mam pytanie czy te archaiczne wagony nadal będą jeździć na wózkach 4ANc?
Bo jak tak - to do dipy z taką modernizacją...
2015-07-28 11:40:39 Autor: Modest
---.243.143.203
Te remontuje, ale pewnie zapaskudzi jak wiele innych wagonów tymi naklejkami niemieckiej firmy Tmobile. Jak musimy się płaszczyć przed niemcami i sprzedajemy się im. A dlaczego nie istnieje PTC? Komu to przeszkadzało?
2015-07-28 11:58:03 Autor: BIPA
---.19.18.234
Tylko sypialki (których nikt jeszcze nie widział) mają mieć nowe wózki, reszta 4Anc bo moderna by wyszła za drogo jakby jeszcze wózki wymieniać.
2015-07-28 13:04:26 Autor: Traxx
---.net.e-net24.pl
Wagony klasyczne , i tak są bardziej wygodne od pendolino , żaden EZT nie dorówna komfortowi wagonu , Zaleta wagonów jest taka że gdy zdefektuje , można go wypiąć i skład jedzie dalej można je formować na różne długości , a niestety EZT jak się sypnie to cały skład wypada z kursu .
2015-07-28 14:50:54 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Te nowe wagony wcale nie są takie wygodne. Zwłaszcza te 1 klasy mimo ładnego wyglądu mają niesamowicie twarde fotele, co przy dłuższych trasach daje bardzo nieprzyjemny efekt.
2015-07-28 16:09:25 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dlaczego na tych prezentacjach niejaka Ewa K. wraz ze świtą nie rozdają dzieciom cukierków z logo PKP/PKP IC/PO? Mieliby kolejny punkt zaczepienia w tej ich typowo gierkowskiej propagandowej szopce, jakiej się ostatnimi czasy z lubością oddają...
2015-07-28 16:48:12 Autor: De Jot
---.f-net.pl
Jednym z wiekszych bubli to sa te szklane otwierane drzwi,w bezprzedzialowych wagonach.Po nacisnieciu przycisku drzwi sie otwieraja i uruchamia sie petla czasowa po ktorej drzwi sie zamykaja nawet jak ktos w nich stoi i przygniataja czlowieka delikatnie,dopiero rozpychanie sie ew nacisniecie przycisku powoduje ponowne otwarcie.Ze nikt nie wpadl na to by zamontowac fotokomorke
2015-07-28 19:09:05 Autor: MarianP
---.ip.oxynet.pl
@ BIPA
Nie tylko sypialki. W ostatniej turze modernizowane są także wagony 136A oraz Görlitz90. Wagony te po modernizacji noszą oznaczenie 170A (ex Görlitz90 - wózki GP200S) oraz 171A (ex 136A - wózki MD523).
W sumie ma powstać 35 wagonów typu 170A (ex Görlitz90) oraz 8 wagonów typu 171A (ex 136A).
2015-07-28 20:56:04 Autor: szczur śmietnikowy
---.dynamic.mm.pl
PKP IC jest lepsze od graficiarzy.
Oni zapaskudzają na ogół tylko część wagonu.
Zarząd PIC zapaskudza wszystkie okna.
Wtedy dopiero podróż jest "komfortowa".
2015-07-28 20:59:21 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pierwsza sprawa do redaktora artykułu: od kiedy to IC MIESZKO odjeżdża ze Szczecina??? Inny projekt unijny i inna relacja. Druga sprawa. Jeżeli tak autor zachwyca się nowymi wagonami, to proponuję aby przeszedł się po tych, które jeżdżą od ponad roku!!! Totalny brak obsługi na stacjach zwrotnych (czyt: olewanie napraw przez wąsatych zabetonowanych kolejarzy) doprowadził te wagony do stanu w jakim właśnie są: niezamykające się drzwi, niesprawne urządzenia w WC, klima - ogrzewanie działają jak chcą, a nie jak powinny. Skrzypienie, piszczenie i inne dźwięki, wymieniać można by dużo.
2015-07-28 21:06:23 Autor: pwlk
---.play-internet.pl
Czy w tych wózkach 4ANc są nadal tylko hamulce klockowe? Jeśli tak to skład zestawiony z takich zmodernizowanych wagonów pojedzie nie więcej niż 150 km/h czyli w praktyce po uwzględnieniu rezerw w rozkładzie jakieś 135 km/h.
Skoro wymiana wózków jest za droga, to najwyższy czas zmodernizować przepisy PLK i przywrócić możliwość hamowania na dwóch odstępach czterostawnej SBL jak to było przez 20 lat na CMK. To nic nie kosztuje, a da realny zysk czasu. Dla przeciętnego pasażera liczą się dwie rzeczy: cena i czas przejazdu. A nie to co marudzą tu mikole: czy fotel jest przy oknie czy przy ścianie, czy jest bardziej miękki czy bardziej twardy, czy są przedziały, otwierane okna itd. Klasa druga to klasa ekonomiczna - ma być dużo miejsc. I tak komfort i bezpieczeństwo jest o niebo lepsze niż w polskim busie, w którym ciasnota jest okropna i co chwilę ma jakieś wypadki. Zlikwidować miejscówki w drugiej klasie i sprzedawać bilety na wagon - problem miejsc przy ścianach się rozwiąże, bo każdy usiądzie gdzie chce.
2015-07-28 21:39:53 Autor: Em
---.olsztyn.vectranet.pl
Jeżeli już zlikwidowane zostały przedziały, to chciałbym mieć możliwość wyboru miejsca przy zakupie biletu. Ponieważ jestem "starej daty" to przypomnę, że 50 lat temu przy zakupie miejscówki w pociągu z rezerwacją mogłem wybrać: 1. okno - środek - drzwi 2. tyłem lub przodem do kierunku jazdy 3. przedział - tak np. żeby nie siedzieć nad kołem 4. i to chyba najważniejsze - wagon. Ja na przykład nie chce podróżować za lokomotywą, bo przecież dziś już nie idzie za nią wagon bagażowy jako zabezpieczenie na wypadek katastrofy...Dało sie przy systemie ręcznym - a dlaczego nie da się w komputerowym?
2015-07-28 21:59:46 Autor: Podrozny
---.internetdsl.tpnet.pl
@Traxx: a iloma SZT/EZT jechałeś że formułujesz takie poglądy? Z komfortem IC3 to może równać się chyba tylko Henschel (Z1A).
2015-07-29 09:16:36 Autor: Janne
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Znowu siedzenia z widokiem na ścianę, czy nie może być układ siedzeń jak w starych EN57?
2015-07-29 11:50:34 Autor: BIPA
---.19.18.234
W odpowiedzi na post MarianP:
"@ BIPA
Nie tylko sypialki. W ostatniej turze modernizowane są także wagony 136A oraz Görlitz90. Wagony te po modernizacji noszą oznaczenie 170A (ex Görlitz90 - wózki GP200S) oraz 171A (ex 136A - wózki MD523).
W sumie ma powstać 35 wagonów typu 170A (ex Görlitz90) oraz 8 wagonów typu 171A (ex 136A)."
Racja, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Formalnie to tu też można powiedzieć, że zostaną zachowane oryginalne stare wózki, tylko, że po prostu inne niż 4Anc od początku reprezentujące wyższy poziom. Sypialki będą miały nową konstrukcję, pewnie to samo co piętrusy Pesy dla KM.

Co do przedziałów i bezprzedziałów, pasażer powinien być wybór i powinny być wagony co częściowo są przedziałowe, a częściowo bezprzedziałowe, coś w tym stylu:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee.php

Nie jestem przeciwko bezprzedziałom jako takim, po prostu duża część bezprzedziałów w Polsce ma kretyńskie układy wnętrza. Powinno być znacznie więcej czwórek. Bardzo dobrze rozwiązany jest układ siedzeń w bezprzedziałowych jedynkach z puli 25 wagonów na trasę Gdynia-Wrocław.
2015-07-29 16:04:20 Autor: Tomex
---.dynamic.mm.pl
A ta lokomotywa to jest wyklepana po jakimś wypadku?
2015-07-29 17:53:00 Autor: MarianP
---.ip.oxynet.pl
@ BIPA
Jak by popatrzeć na kwestię wózków, to jest dokładnie tak jak mówisz. W żadnych modernizowanych wagonach z miejscami do siedzenia wózki nie są wymieniane podczas modernizacji. Jednak bardzo dobrze, że 43 sztuki będą mieć coś lepszego aniżeli 4Anc i także bardzo dobrze, że te wagony pozostają jako przedziałowe. Doliczając 20 zmodernizowanych w 2013 roku przez FPS wagonów 141A, na trasie Przemyśl - Szczecin będzie w sumie 63 zmodernizowanych wagonów 2 klasy z przedziałami. Chyba wystarczająco, by każdy skład IC tutaj jeżdżący miał w swoim zestawieniu zarówno wagony bezprzedziałowe jak i przedziałowe.
2015-07-30 14:57:24 Autor: TymczasowePendolino
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kraków-Warszawa - Bardzo wygodne Pendolino za niską cenę (bodajże ~50zł)
Warszawa-Trójmiasto - Znowu Pendolino za bodajże ~80zł

Tylko trzeba zamówić ~2 tygodnie wcześniej
2015-07-30 18:23:31 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
W odpowiedzi na post BIPA:
"Racja, nieprecyzyjnie się wyraziłem. Formalnie to tu też można powiedzieć, że zostaną zachowane oryginalne stare wózki, tylko, że po prostu inne niż 4Anc od początku reprezentujące wyższy poziom. Sypialki będą miały nową konstrukcję, pewnie to samo co piętrusy Pesy dla KM.

Co do przedziałów i bezprzedziałów, pasażer powinien być wybór i powinny być wagony co częściowo są przedziałowe, a częściowo bezprzedziałowe, coś w tym stylu:
http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bee.php

Nie jestem przeciwko bezprzedziałom jako takim, po prostu duża część bezprzedziałów w Polsce ma kretyńskie układy wnętrza. Powinno być znacznie więcej czwórek. Bardzo dobrze rozwiązany jest układ siedzeń w bezprzedziałowych jedynkach z puli 25 wagonów na trasę Gdynia-Wrocław."
Układ w tej czeskiej dwójce w części bezprzedziałowej spełnia mój postulat, żeby także bezprzedziałowe dwójki miały układ 2+1.
W przedziałach postanowiono, że już się nie będzie robiło 8-miejscowych, teraz tylko 6-miejscowe. W bezprzedziałach nadal się jednak trzyma układu 2+2 czyli odpowiadającego przedziałom 8-miejscowym. Jeśli bezprzedziały mają dorównać przedziałom to powinien być tylko układ 2+1 czyli odpowiadający przedziałom 6-miejscowym.
2015-07-30 19:15:49 Autor: st. kolejarz
---.173.12.2.tesatnet.pl
Są, kolego, fotokomórki w drzwiach o kilku lat. Tylko najstarsze 152A i 154A nie mają. W końcu kiedyś prądu nie było w wagonach i ciągnął taki parowozem wagony + cysternę z gazem do oświetlania w gonów
2015-08-01 01:17:26 Autor: Pitrys
---.client.rionet.cz
Tu jest nowszy wagon s przedzialami i bez http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bbdgmee236.php
2015-08-01 01:58:10 Autor: s Polski
---.dynamic.gprs.plus.pl
Za gie pieniądze - gie modernizacja. Róbcie z przedziałówek więcej kałbojek - cały podróżujący naród przesiądzie się na samochody. Pier... głupotot przez komórkę przez całą podróż i na cały wagon przynajmniej nie słychać
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS