Związki zawodowe nie porozumiały się z PKP Cargo w sprawie podwyżek. Po 48 godzinach negocjacji podpisany został protokół rozbieżności, który otwiera drogę do referendum strajkowego. Mimo to, zarząd zdecydował się dać podwyżki w zaproponowanej przez siebie wysokości, której nie akceptują związki. Liczy na przychylność pracowników.
Zarząd PKP Cargo prowadzi rozmowy ze związkowcami w sprawie podwyżek dla pracowników. W połowie lipca, po odmowie spełnienia postulatów, spółka oficjalnie weszła w spór zbiorowy ze związkami.
28 lipca dziesięć działających w PKP Cargo organizacji związkowych przesłało komunikat z prowadzonych z zarządem rozmów. Jak czytamy, „strona związkowa uzyskala informację o podwyżkach wynagrodzeń dla zarządu spółki w wysokości ok. 10 tys. złotych. Wobec tego faktu, a także wobec braku nowych propozycji zarządu ws. podwyżek dla pracowników i niemożności osiągnięcia porozumienia na etapie mediacji, związki zawodowe biorące udział w sporze zbiorowym postanowiły zawiązać komitet protestacyjno-strajkowy i przeprowadzić referendum strajkowe w PKP Cargo”.
Referendum zostanie przeprowadzone do 21 sierpnia. Centrale związkowe postanowiły, że w zakładach spółki zawiążą komitety strajkowego. Zaznaczają, że będą dalej negocjować z zarządem. Czekamy na stanowisko przewoźnika w tej sprawie.
Aktualizacja godzina 18:20, wtorek
Zarząd PKP Cargo zaproponował pracownikom 45 zł podwyżki. Związki chcą 250 złotych na osobę. Według szacunku Spółki koszt realizacji postulatów związkowców wyniósłby około 120 milionów złotych rocznie.
Mediacje nie zostały zakończone. - Zarząd był gotów przystać na wzrost wynagrodzenia w mniejszej skali, możliwej do zaakceptowania w świetle sytuacji finansowej Spółki, czyli średnio efektywnie 120 złotych brutto dla każdego pracownika. Propozycja ta odpowiada podwyżkom zaakceptowanych przez stronę społeczną w innych spółkach kolejowych - podaje PKP Cargo.
Spółka twierdzi też, że członkowie zarządu PKP Cargo nie przyjęli opisywanych przez związkowców podwyżek, na które zgodziła się Rada Nadzorcza.
Trwa okupacja siedziby spółki. Związkowcy zapowiedzieli, że nie opuszczą sali negocjacyjnej bez ugody.
Aktualizacja godzina 19:30, wtorek
Kilka minut po godzinie 15.00 salę opuścił prezes Adam Purwin wraz z innymi członkami zarządu. Według relacji związkowców, w czasie rozmów pojawił się prezes PKP SA Jakub Karnowski, który zapewnił, że podwyżki dla zarządu PKP Cargo nie zostaną wprowadzone. Jednak nie udzielił on odpowiedzi na wprost postawione pytanie o to, czy istnieje uchwała dotycząca podwyżek. Mediatorem prowadzonego sporu zbiorowego jest Longin Komołowski.
Na Sali pozostali przedstawiciele wszystkich central związkowych działających w spółce PKP Cargo. - Chcemy zaznaczyć: po pierwsze – nie mówimy o okupacji. Dla nas od godziny 11 trwają rozmowy i trwać będą tak długo, jak długo Zarząd Spółki nie przedstawi propozycji poważnie traktującej pracowników spółki. Po drugie – nieprawdą są stwierdzenia, że związki zawodowe zerwały negocjacje. W Sali C budynku przy ulicy Grójeckiej, znajduje się kilkanaście osób. Jesteśmy tutaj dla pracowników naszej spółki i jesteśmy gotowi prowadzić negocjacje tak długo, jak będzie to potrzebne - informują związkowcy w komunikacie.
- Domagamy się 250 złotych netto podwyżki wynagrodzenia dla wszystkich pracowników spółki PKP Cargo. Ciężko pracujemy na zyski spółki, którymi zarząd tak chętnie się chwali. W ramach Programów Dobrowolnych Odejść, zwanych „optymalizacją zatrudnienia” odeszło ponad 4000 osób. W wielu zakładach po prostu nie ma kto pracować. Zmniejszenie liczby pracowników sprawia, że inni muszą pracować jeszcze ciężej. Według zarządu to „zwiększenie efektywności”, naszym zdaniem to prosta droga do nieszczęścia – tym bardziej, że z ostatniego PDO skorzystało ponad 500 osób związanych bezpośrednio z ruchem kolejowym - czytamy w komunikacie związkowców.
Strona społeczna przypomina, że 1 lipca PKP Cargo chwaliło się, że „efekt PDO przeprowadzonych w spółce w 2015 roku to 120 mln oszczędności rocznie”, że „wyniki za pierwszy kwartał 2015 roku potwierdzają silną pozycję rynkową PKP Cargo”. - W związku z powyższym oczekujemy realizacji naszych postulatów. Prezes Adam Purwin uważa nasze postulaty za irracjonalne. My za irracjonalne uważamy opracowanie nowego logotypu i późniejsze koszty jego wdrożenia, szacowane na kilkadziesiąt milionów złotych - dodają związki.
- Jutro oczekujemy na wznowienie przez zarząd PKP Cargo rozmów. Za pośrednictwem mediów przekazujemy gotowość do rozmów nawet w nocy. Czekamy na Panów w Sali C/D. Liczymy także na to, że przedstawione propozycje będą mogły zostać przez stronę społeczną potraktowane poważnie, a nie jako zabawny żart tabelek excela - czytamy na zakończenie.
Aktualizacja godzina 8:20, środa
Związkowcy zostali na noc w sali rozmów. Około południa do siedziby PKP Cargo mają przyjechać kolejni. Zarząd zapowiadał, że rozmowy zostaną wznowione około godziny 16. Jeśli strony nie dojdą do porozumienia, w czwartek przed siedzibą PKP Cargo ma się odbyć duża pikieta - informuje Polskie Radio.
Aktualizacja godzina 12:50, środa
Związkowcy, od 24 godzin okupujący salę rozmów przesłali apel do pracowników PKP Cargo „prosimy wszystkich pracowników o wsparcie naszego protestu, tylko z Wami możemy wywalczyć godne podwyżki dla wszystkich pracowników PK Cargo. Dlatego ważne jest, abyśmy jako wszyscy pracownicy, którzy identyfikują się z obecną sytuacją (…) stali ramię w ramię (…)” - piszą w liście.
Apelują do pracowników o niewyrażalnie zgody na zmianę harmonogramu pracy przez pracowników zatrudnionych w równoważnym systemie czasu pracy, wyłączenie telefonów i nie odbieranie poczty po zakończeniu zmiany roboczej, oraz zgłaszanie do Państwowej Inspekcji Pracy przypadków łamania przepisów przez pracodawcę. Związkowcy dodają na koniec, że kwota 45 złotych podwyżki, zaproponowana przez zarząd, uwłacza godności pracowników.
Aktualizacja godzina 16:05, środa
O godzinie 16:00 związkowcy poinformowali, że zarząd spółki zgodnie z zapowiedzią powrócił na okupowaną salę negocjacyjną. Kurs akcji spółki spadł od wczoraj z 84 do 79 złotych.
Aktualizacja godzina 10:00, czwartek
Jak poinformowało nas biuro prasowe PKP Cargo, wczorajsze rozmowy trwały aż do godziny 1:30 w nocy, ale nie przyniosły porozumienia. Negocjacje wznowiono dzisiaj o godz. 9 rano. Jak donosi ZZM, ostatnia propozycja zarządu spółki z wczoraj to podwyżka rzędu 110 zł w uposażeniu zasadniczym dla pracowników wynagradzanych zgodnie z ZUZP, a dla pracowników wynagradzanych wg wskaźników - 110 zł netto.
Aktualizacja godzina 12:50, czwartek
Negocjacje nie przyniosły ugody - związki zawodowe i zarząd podpiszą protokół rozbieżności. Jak informuje Związek Zawodowy Maszynistów, przed siedzibą spółki "spontanicznie zebrała się grupa pracowników, by wyrazić swoje wsparcie dla związkowych negocjatorów".
Aktualizacja godzina 15:50, czwartek
Mediacje zarządu PKP Cargo ze związkami zawodowymi zakończyły się podpisaniem protokołu rozbieżności. Zarząd spółki poinformował, że mimo to podjął decyzję o przyznaniu od 1 lipca 2015 roku wszystkim pracownikom PKP Cargo podwyżek w proponowanej przez siebie wysokości.
- Protokół rozbieżności kończy etap mediacji sporu zbiorowego i uprawnia do podjęcia dalszych działań, do akcji strajkowej włącznie - potwierdzają związkowcy.
Według protokołu rozbieżności negocjacje zatrzymały się na żądaniu podwyżki w wys. 150 zł dla wynagradzanych zgodnie z ZUZP, a dla wynagradzanych wskaźnikowo - zmiany podstawy wskaźnika na IV kwartał 2013 roku. Według zarządu, kosztowałoby to spółkę 75 mln zł, przy zysku netto 61,3 mln zł za ubiegły rok. Pierwotne żadania związkowców zarząd wyceniał na 120 mln złotych.
Ostatnie propozycje zarządu PKP Cargo według protokołu rozbieżności to podwyżka w wysokości 110 zł brutto w wynagrodzeniu zasadniczym dla wynagradzanych zgodnie z ZUZP, i 110 zł netto dla wynagradzanych wskaźnikowo.
Według zarządu, jego propozycje oznaczały podwyżki w wys. 200 zł brutto efektywnie dla wynagradzanych zgodnie z ZUZP, oraz prawie 130 zł brutto dla wynagradzanych wskaźnikowo. "Pomimo gorszej sytuacji rynkowej zaproponowane przez nas podwyżki były wyższe, niż w roku ubiegłym" - pisze zarząd w liście dla pracowników. Oznajmia, też, że mimo braku zgody ze związkami podwyżki i tak zostaną wprowadzone od 1 lipca 2015 roku.
Przeczytaj list zarządu PKP Cargo do pracowników.
Aktualizacja 16:45
Biuro prasowe PKP Cargo poinformowało "Rynek Kolejowy", że koszt wprowadzenia podwyżek, do których zobowiązał się zarząd spółki to ok. 50 mln złotych w skali roku.
2015-07-28 14:25:42 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wdr zarząd powinien dostawać taki sam % podwyżek co pracownicy, sami by zastrajkowali ;-)
2015-07-28 14:34:15 Autor: diablak
---.8.182.162
Podwyżki dla zarządu są za skuteczne zwodzenie związkowców aby uniknąć zwiększenia kosztów działalności firmy poprzez podwyżki dla załogi
2015-07-28 14:37:15 Autor: pysio
---.153.246.94.ip4.artcom.pl
dac im wiecej oni muszo zyc lepiej niz my czlowiek po 36 latach pracy z pesji ktora otrzymuje niemoze rodziny utrzymac
2015-07-28 14:56:17 Autor: Głos z USA
---.56.13.143
Dla reszty wystarczy importowana miska ryżu z Chin.
2015-07-28 14:59:33 Autor: Głos z USA
---.56.13.143
Widocznie zarząd bierze przykład z USA. Od przyszłego roku w wielu Stanach wprowadza sie stawkę $15 dolarow na godzinę.
2015-07-28 15:13:21 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A, tak przypadkiem ten zarząd spółki nie można by na trzy miesiące wysłać na nieświadczenie pracy ?.
Tak nie są w stanie zwiększyć przewozów w spółce, więc czy zarząd jest , czy go nie ma to i tak nic się nie dzieje.
2015-07-28 15:26:58 Autor: sympatyk kolei
---.opera-mini.net
Zarzad Cargo oszczedza na wszystkim , ot chocby na ubiorach maszynistow, to istna mozaika,kazdy chodzi w czym chce, kiedys nie do pomyslenia. Maszynista w krotkich majtkach troche niepowaznie wyglad ale napewno jest taniej
2015-07-28 15:33:04 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wdr @sympatyk kolei
bez przesady, przecież taki facet siedzi kilkanaście godzin w lokomotywie bez klimy, latem tam ma bardzo gorąco, więc po co mu garnitur? to przewoźnik towarowy a nie pasażerski
2015-07-28 15:46:34 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
O ile zwiąholstfo ma tym razem, o dziwo, słuszność, bo tych wszystkich obleśnie bogatych metropolitansów powinniśmy już dawno wyrzucić na śmietnik historii, gdzie jest jedyne należne im miejsce, o tyle znowu robią ten sam błąd, co przy zastraszaniu nie tak dawno strajkiem w PR. Wstrzymanie przewozów odbije się negatywnie tylko na zwykłych szeregowych pracownikach spółki, bo zarząd i tak, i tak wypłaci sobie te 10 koła ekstra.
Powinni raczej zablokować na cały dzień War(wsza)fkę, tam wystarczy kilka dużych blokad w najbardziej newralgicznych miejscach i wszystko stanie na amen. I to niech zrobią taką blokadę całodniową, od 5-6 do wieczora. I w kolejny dzień znowu, i w kolejny także, łącznie z piątkowym popołudniowym szczytem, aż do skutku.
2015-07-28 16:15:09 Autor: Kalle Blomkvist
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@G o r a l
Zakazać ludziom mieszkania w wielkich miastach!
Zakazać posiadania większego majątku, niż statystyczny "biedak z prowyncji"!
Zabrać bogatym i dać biednym!
Cała władza w ręce rad!
2015-07-28 17:04:30 Autor: R
---.play-internet.pl
Wygląda na to, że Zarząd szykuje się po wyborach do wylotu. Jeżeli założymy, że mają odprawę w wysokości rocznych poborów to przy takiej podwyżce to dodatkowe 120 tys. zł. Taka kasa piechotą nie chodzi:).
2015-07-28 17:05:18 Autor: R
---.play-internet.pl
Wygląda na to, że Zarząd szykuje się po wyborach do wylotu. Jeżeli założymy, że mają odprawę w wysokości rocznych poborów to przy takiej podwyżce to dodatkowe 120 tys. zł. Taka kasa piechotą nie chodzi:).
2015-07-28 17:06:01 Autor: R
---.play-internet.pl
Wygląda na to, że Zarząd szykuje się po wyborach do wylotu. Jeżeli założymy, że mają odprawę w wysokości rocznych poborów to przy takiej podwyżce to dodatkowe 120 tys. zł. Taka kasa piechotą nie chodzi:).
2015-07-28 17:25:00 Autor: xyz321a
---.play-internet.pl
No zwiąchale teraz macie pole do popisu. Nie dajcie się. Pewnie macie równie syte pensyjki ale i tak trzymam za was kciuki
2015-07-28 19:51:13 Autor: pablo
---.tor.ninja
45 złotych mi dajesz purwinie? Naplułeś mi w twarz i[Admin: Zmoderowano]. Polecisz po wyborach do innej firmy pewnie, ale pewnie ktoś kiedyś da ci w mordę. Wróżę ci to z fusów.
Mam nadzieję, że udławisz się tymi pieniędzmi, bo jakoś nie uważam, że na nie zapracowałeś.
2015-07-28 20:02:23 Autor: Stary maszynista
---.adsl.inetia.pl
Ciężko pracujecie? nieustannie się tylko zmieniacie na lokomotywach, bierzecie numery zgłoszenia i szukacie kolejnej podmiany "bo zostało mi tylko 4 godziny to już nie będę wyjeżdżał"
Panowie maszyniści z Cargo - wasze podejście do pracy to hańba dla służby.
2015-07-28 20:07:44 Autor: Fiona
---.dataclub.biz
Szrek prawdę wam powie. Zarząd nie dostanie podwyżek. Faceci z zarządu to doradcy PKP Cargo. Nie są pracownikami, więc nikt nie przyzna im podwyżek. Ponieważ są usłużnymi wykonawcami poleceń, to ktoś (może również Szrek?) pozwoli im wystawiać co miesiąc faktury o 10 tys. wyższe.
W efecie kasy dostaną więcej, a nie będą mieć podwyżek.
Purwin to taki dzieciaczek, co chciałby zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko.
2015-07-28 20:11:36 Autor: gniewko
---.dynamic.gprs.plus.pl
12 euro brutto na miesiac.Smiac sie czy plakac...Drugi przewoznik w Europie...Jaja sobie robia z roboli niespelnione bankomaty...Zwiazki,juz czas zrobic dla ludzi cos dobrego.Juz najwyszszy czas.....
2015-07-28 20:39:02 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co to - u prywaciarzy popyt na rynku pracy zmalał? Przecież w PeTKu czy innym Railu można zarabiać grubo 1,5 raza więcej niż w Cargo i to nawet po tej podwyżce 250. No tak, ale tam trzeba pracować, wysilać, pocić się.
Jak długo w Polsce będą, niczym jakieś snujące się duchy poprzedniego systemu, funkcjonowały firmy w których spór na linii pracownik-pracodawca jest standardem? A odpowiem Wam: do czasu aż zwiąchole te firmy tak wymiętoszą że one upadną. Gdy tak się stanie, wykupi je prywaciarz, czy to mówiący w zrozumiałym czy też mniej zrozumiałym dla pracowników języku, i wtedy nastanie normalność: pracownik i pracodawca będą się nawzajem szanować nie zapominając o swych pozycjach w szeregu.
2015-07-28 21:08:38 Autor: FG
---.warszawa.vectranet.pl
Czy ktoś wie za co zarząd miał otrzymać nagrody? Nie zmieniły się udziały rynkowe, wyniki finansowe też nie lepsze więc za co?
2015-07-28 21:51:21 Autor: cargul
---.53.155.142
Nie powiem moze kiedys szlo sie w cargo troche poopiepszac ale teraz czasy sie zmienily.Jezdzi sie do oporu nieraz na kilku lokomotywach,a to co ktos napisal ze cztery godziny przed koncem sluzby czeka sie na podmiane to stare dzieje.Tak kiedys bylo poniewaz wymagano od nas aby nie przekraczac 12 godzin.Teraz prywaciarze sie z nas smieja,bo oni chociarz lepiej zarabiaja.
2015-07-28 22:34:01 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Robole do roboty Izraelici po podwyżki .
2015-07-28 22:40:31 Autor: SKANDAL
---.static.ip.netia.com.pl
ADAŚ Bankomatek chwali się wszem i wobec jaki to z niego "prezesik" jakie to wspaniale wyniki finansowe osiąga firma a zalodze proponuje 12 €/ miesiąc podwyżki-SKANDAL!!! Zapraszam cie cwaniaczku na 12 godzin pracy z rewidentem, ustawisczem, czy maszynista w rozgrzanej kabinie do 50°C to wtedy pogadamy.... Fakt, ze rada wyszla z rozmów o 15-tej świadczy o braku szacunku dla zalogi-Związkowcy trzymamy kciuki macie szanse pokazać swoja sile!!!
2015-07-28 22:57:31 Autor: kkkkk
---.opera-mini.net
chwalą się ile to mln wydają na szkolenie a fakty są takie że stażysta nie szkoli się , tylko jeżdzi jako pasażer . za te 2.50/h to niech zarząd sam szkoli stażystów . mało kto z mechaników podpisał umowę na szkolenie młodych.
2015-07-28 22:57:41 Autor: kkkkk
---.opera-mini.net
chwalą się ile to mln wydają na szkolenie a fakty są takie że stażysta nie szkoli się , tylko jeżdzi jako pasażer . za te 2.50/h to niech zarząd sam szkoli stażystów . mało kto z mechaników podpisał umowę na szkolenie młodych.
2015-07-28 22:57:47 Autor: kkkkk
---.opera-mini.net
chwalą się ile to mln wydają na szkolenie a fakty są takie że stażysta nie szkoli się , tylko jeżdzi jako pasażer . za te 2.50/h to niech zarząd sam szkoli stażystów . mało kto z mechaników podpisał umowę na szkolenie młodych.
2015-07-28 23:19:14 Autor: kolejarz od pokoleń
---.adsl.inetia.pl
Pamiętamy na jesieni!
2015-07-29 00:15:59 Autor: Malopolanin
---.116.200.66
"żart tabelek exela"
A co to jest "exel" panowie związkowcy?
2015-07-29 05:45:22 Autor: Załucki
---.icpnet.pl
Ku demokracji zupełnej
dążymy uparcie i śmiało.
Wszyscy powinni być równi!
Niektórym
już się udało.
2015-07-29 06:05:26 Autor: pracownikIC
---.centertel.pl
Jesteście hipokrytami. Za to jak oddaliście związkowcy PKP Energetykę "bez wystrzału" firmie z kapitałem zakładowych 5 tys. zł. już mi was nie szkoda. Mam nadzieje, że rozwali się ten bajzel związkowy, a na jego miejsce zatrudnieni zostaną radcy prawni z prawdziwego zdarzenia.Won gnoje
2015-07-29 07:07:25 Autor: Maurycy+
---.97.199.117
Dać zwiącholom po litrze gorzały na łeb - jutro zapomną o podwyżkach...
2015-07-29 08:09:19 Autor: byly pracownik
---.adsl.inetia.pl
Wiadomo o co chodzi.Kermitowi i kolesiom palic sie zaczyna pod czterema literami bo zdaja sobie sprawe jaki bedzie wynik wyborow a potem zostana wycieci w pien i w tej sytuacji jeszcze chca na koniec zlupić ile sie da.Naprawde jak widzialem jak wyglada ta cala PO na naszym czyli PKP CARGO gruncie to moge powiedziec ze nigdy nie zaglosuje na cos takiego.Banda wyrachowanych cwaniakow i tyle
2015-07-29 08:29:54 Autor: YUREK
---.dynamic.mm.pl
Opuścił salę o 15 i dobrze co będzie z pospólstwem po godzinach siedział.
2015-07-29 08:31:08 Autor: fan_kolei
---.crnagora.net
GRYMEL HENRYK - człowiek o standardach i przyzwoitości związkowca??????????
A może warto zobaczyć ile w ostatnim czasie miał podwyżki związkowiec GRYMEL HENRYK. Osiem lat temu jak został zwiazkowcem był zatrudniony na stanowisku MAGAZYNIERA. Zarobki magazyniera w Cargo nie są wyższe niż 2 500 zł. Dzisiaj GRYMEL jest NACZELNIKIEM nie mając wyższego wykształcenia co jest wymagane przepisami w Cargo. Ale dla siebie to załatwił. Jego dzisiejsza pensja w Cargo to ponad 13 000 zł. Do tego nalezy doliczyć wynagrodzenia z kolejowych rad nadzorczych co daje łączne wynagrodzenie na bardzo wysokim poziomie. Należy przyznać że jak na magazyniera to obrotna chłopina. Porównując wzrost wynagrodzenia GRYMLA oraz jego pozycji społecznej do chłopców z Zarządu Cargo to znacznie większy wzrost niż 40 krotny.
CZY TO JEST PRZYZWOITE??
Ps. A może na prezesa Cargo należy dać Grymla!!! Może spółka zanotowała by lepszy wynik finansowy przy tak obrotnym chłopinie z magazynu.
2015-07-29 08:37:53 Autor: largo
---.9.28.78.cable.dyn.petrus.com.pl
A gdzie się podział L.Miętek wielki obrońca kolejarzy. Mam też zapytanie, czyżby był w radzie nadzorczej?
2015-07-29 09:34:55 Autor: ty2
---.dynamic.gprs.plus.pl
Marna prowokacja @ Largo. Zanim cos chlapniesz sprawdz kto jest w radzie Cargo. O LM dziś uslyszysz, spokojna głowa
2015-07-29 11:05:52 Autor: Załucki
---.icpnet.pl
Rzeczywistość nowa! Nowe wokół wszystko!
Świat wkracza na tory inne, niepojęte...
Jakież wobec tego zająć stanowisko,
Gdy już... wszystkie lepsze zajęte!?
2015-07-29 12:01:13 Autor: były kolejarz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pogonić do roboty tę związkową hołotę.Albo wywalić na ulicę. Oni bronią swoich stołków i stołeczków.Zarząd winien wezwać policję i porządnie ich spałować.
2015-07-29 13:18:28 Autor: der
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nieroby związkowcy do pracy sie weźcie pracownik
2015-07-29 13:32:26 Autor: Robi
---.icpnet.pl
nie rozumiem, w ostatnim czasie były dwa programy dobrowolnych odejść, jak się komuś nie podobały warunki pracy i płacy to mógł przecież odejść. pracodawca określa warunki pracy, a pracownik podejmuje samodzielnie decyzję czy to mu odpowiada czy też nie - na tym to polega.
2015-07-29 13:38:40 Autor: DOKP
---.adsl.inetia.pl
do @ Robi......Nie wszyscy mogli odejść na PDO,którzy chcieli...Zgodę musiał wyrazić pracodawca.........
2015-07-29 13:44:54 Autor: Robi
---.icpnet.pl
ok, ale zakładam, że Ci którzy nie dostali zgody, bo np. są kluczowymi pracownikami, mogli wynegocjować dla siebie lepsze warunki ?
2015-07-29 13:58:04 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Przecież PKP Cargo wozi już towary do Polski z Chin. To i worki ryżu dla pracowników może przywieźć. Najniższa stawka w USA to 8.75 obecnie, $1400 dolarów 160 godzin. Najniższa stawka w Polsce, powinna być podobna 5250 złotych miesięcznie. Wówczas poziom życia się mniej więcej wyrówna, najbiedniejszego pracownika. (Mniej więcej), bo w Polsce jest wszystko droższe jak w USA. Cokolwiek im dadzą, wywalcza to i tak na otarcie łez.
2015-07-29 14:03:55 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
Chyba Pan żartuje.... Jakie negocjacje płacowe? Jeżeli chcieli coś zaorać to nie przeszkadzało im, że pracownik to profesjonalista (nie trzeba dużo szukać - np. maszynista dwóch trakcji bądź mistrz na hali napraw lokomotyw), ale świadczył pracę tam, gdzie im nie pasowało. Dawali na PDO wszystkich jak leci, a miernoty bliżej "nowej siedziby" zostawiali bez mrugnięcia okiem
2015-07-29 14:15:23 Autor: Robi
---.icpnet.pl
jeżeli uważam, że jako pracownik jestem profesjonalistą, a mój obecny pracodawca nie chce mnie odpowiednio docenic, to ze szkodą dla niego idę do pracy do konkurencji - na tym to polega
2015-07-29 15:33:52 Autor: Gumiś
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
do@ Robi
To idź kolego w wieku 60 lat do konkurencji mimo ,że jesteś profesjonalistą . Kto Cie przyjmie
2015-07-29 15:43:40 Autor: pearl jam
---.zory.vectranet.pl
a tymczasem na giełdzie
http://mojeinwestycje.interia.pl/gie/prof/spolki/notowania?wlid=7554
2015-07-29 17:00:53 Autor: Robi
---.icpnet.pl
do @Gumiś - skoro tak to należy szanowac swoje miejsce pracy i to co się ma bo nic nie jest dane na zawsze.
2015-07-29 17:36:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina Zły moment na strajk... Z banksterami trzeba walczyć banksterskimi metodami. Jeżeli strajk obniżający kusr akcji, to pod koniec roku. Żeby zmniejszenie wartości aktywów mogło wejść w bilans pekapu :P
2015-07-29 18:13:24 Autor: pikuś
---.109.141.138
Jeśli kurs pikuje, to Kermit w strachu ;) To dobry znak, Karnowski się zezłości i go usunie? Tylko co to nam da? Podwyżek odmowią, bo akcje spadły...
2015-07-29 19:14:36 Autor: salka
---.146.100.57.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Droga redakcji czy nie ma "sali negocjacyjnej" Jest konferencyjna... i związkowcy okupują salę konferencyjną, w której trwają negocjacje.
2015-07-29 20:32:32 Autor: koniec świata
---.play-internet.pl
Ja też pracuję w Cargo. Pracownik działu. Wyższe wykształcenie. Za 1700 zł. Wyć mi sie chce co miesiąc gdy widzę wypłatę...
2015-07-29 20:56:53 Autor: nic
---.static.ip.netia.com.pl
A gdzie WASZ (Panowie Prezesi) KODEKS PRACOWNICZY-W DOLNYCH SZUFLADACH ?
2015-07-29 21:04:24 Autor: dd
---.dynamic.gprs.plus.pl
Jak kurs akcji zejdzie po kilku dniach protestu o 15-20zł to zmienią zarząd i tego się trzymajcie
2015-07-30 03:44:50 Autor: Liszaj na d....
---.adsl.inetia.pl
W cieniu skandalu w PKP Cargo demolowana jest inna duża, kolejowa firma przewozowa. Codziennie z pracy wyrzucani są wysokiej klasy specjaliści, a na ich miejsce przyjmuje się ludzi z ulicy. Ci ostatni zresztą, po zorientowaniu się z kim mają do czynienia, szybko uciekają. Z dnia na dzień w firmie pogłębia się chaos, a w obliczu likwidacji wielu zapleczy utrzymaniowych taboru (firmy audytorskie!) i ciągłych nacisków na wydłużanie cyklów przeglądowych - jakaś spektakularna katastrofa kolejowa jest tylko kwestią czasu.
Miejmy nadzieję, że odpowiedzialni za ten stan rzeczy osobnicy znajdą wkrótce zakwaterowanie na ul. Rakowieckiej w Warszawie i pozostaną tam na dłużej.
2015-07-30 10:09:58 Autor: Robi
---.icpnet.pl
do @koniec świata -chłopie skoro jest tak źle, to chyba nikt na siłę Ciebie tam nie trzyma - zamiast ciągle płakać zacznij działac i zmień pracodawcę. Jeżeli jesteś dobry to nie będziesz miał problemów, jeżeli jednak jesteś na taką zmianę za słaby to szanuj to co masz.
2015-07-30 10:30:12 Autor: pracownik
---.centertel.pl
@Robi
Widać z Twoich wypowiedzi, że jesteś jeszcze bardzo mało doświadczonym pracownikiem i nie mówię tutaj o wiedzy merytorycznej, a o poszanowaniu ludzi przez pracodawcę i znajdowaniu nowej pracy na kilka lat przed emeryturą, to chyba będziesz mógł podyskutować za dobre kilkanaście lat i nie życzę Ci, aby to były takie czasy jak dzisiaj.
2015-07-30 10:31:02 Autor: ISDR
---.tktelekom.pl
2015-07-30 10:09:58 Autor: Robi ---.icpnet.pl
No, ale k.. mądrości. Miej zobowiązania finansowe, rachunki i powiedź takiemu człowiekowi by zmienił pracę. Czytasz w ogóle co piszesz chłopie? Siedzimy w tych firmach za takie pieniądze bo albo trzeba mieć znajomości by iść do innego przewoźnika lub ZI, albo trzeba się cieszyć tym co się ma i nie wychylać. Pozostaje tylko narzekać i zbierać pieniądze na wyjazd z Polszy bo to chory kraj gdzie właśnie ludzi z wykształceniem i doświadczeniem na kolei się nie szanuje.
2015-07-30 11:09:45 Autor: Robi
---.icpnet.pl
do @pracownik
To chyba jednak Ty tak naprawdę jesteś bardzo mało doświadczony i weź pod uwagę fakt, że wiek nie czyni z Ciebie doświadczonego pracownika. Mogę znac 25-latka który na rynku pracy dużo więcej doświadczył niż 60-latek, który przepracował całe życie w jednej firmie na jednym stanowiksu. Odpowiedz sobie ilu miałeś pracodawców, ile razy byłeś bez pracy, ile razy chodziłeś na rozmowy kwalifikacyjne, itp. Więc jeżeli nie chcesz zmienic pracodawcy, bo jesteś w swojej ocenie za słaby, za stary, nie chcesz zmian, itp. to szanuj to co masz. Pomyśl wcześniej co się stanie jak to stracisz nie mając szans na nową pracę
Można się też zastanawiać kto jest rzeczywiście w gorszej sytuacji: osoba która ma kilka lat do emerytury, ale ma stabilną pracę w dobrze prosperującej firmie z szansą na poprawę warunków w następnych latach, czy też młoda osoba po studiach, która na dzisiaj o takiej sytuacji może pomarzyć.
2015-07-30 11:19:12 Autor: Robi
---.icpnet.pl
do @ISDR
chłopie - jak masz jaja i jesteś dobry to działasz i zmieniasz swoje życie w taki czy inny sposób. Nie masz jaj, albo jesteś zwyczajnie słaby to będziesz jęczał, stękał i narzekał całe życie mając wymagania i pretensje do wszystkich innych tylko nie do siebie.
2015-07-30 11:32:11 Autor: Prosie
---.dynamic.chello.pl
@robi
Uwazasz w takim razie, iz strajk jest zupelnie bezpodstawny?
2015-07-30 11:33:18 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post ISDR:
"2015-07-30 10:09:58 Autor: Robi ---.icpnet.pl
No, ale k.. mądrości. Miej zobowiązania finansowe, rachunki i powiedź takiemu człowiekowi by zmienił pracę. Czytasz w ogóle co piszesz chłopie? Siedzimy w tych firmach za takie pieniądze bo albo trzeba mieć znajomości by iść do innego przewoźnika lub ZI, albo trzeba się cieszyć tym co się ma i nie wychylać. Pozostaje tylko narzekać i zbierać pieniądze na wyjazd z Polszy bo to chory kraj gdzie właśnie ludzi z wykształceniem i doświadczeniem na kolei się nie szanuje."
Problem w tym, ze trzeba skłócić ze sobą jak największą ilość ludzi i grup zawodowych jakie pracują.
Wykształcenie nie ma tu nic, chyba, że masz więcej z plecami do czynienia i ich oparcia.
Ile związków tyle własnych interesów.
Jest tak mało innych miejsc do obsadzenia spoza wyznaczanych odgórnie, a tu ci co mają najwięcej do powiedzenia, sami siebie zwalczają.
Przeszedłem z CARGO do IC, lecz i tu to samo. Najgorsze to, to, że nawet w jednej grupie pracowniczej prowadzone są wojny osobiste czy ogólnopolityczne, a nie merytoryka i rzeczywistość na torze czy stanowisku.
Dziwić się?
Wynajęci ludzie po to by prowadzić całą działalność zakładu i go wazmacniać, za co mają płacone, idą łatwizną, dają sobie nagrody (za co? jaki wzrost, ma ją już za to zapłacone), premie, nie pracownikom wypracowującym.
A możesz mieć i doktorat, ale to na stanowisku podległym, więc ...?
Doświadczony pracownik - nowo przyjęty ma więcej bo by nie przyszedł, a stary to po co mu? Nie odejdzie, bo gdzie? a jak nie, to niech spada.
Przeżyłem to. Znam struktury i zagadnienia od podstaw
2015-07-30 11:36:58 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post Robi:
"do @ISDR
chłopie - jak masz jaja i jesteś dobry to działasz i zmieniasz swoje życie w taki czy inny sposób. Nie masz jaj, albo jesteś zwyczajnie słaby to będziesz jęczał, stękał i narzekał całe życie mając wymagania i pretensje do wszystkich innych tylko nie do siebie."
Między za ryj jaki pokazywałem, olewano mnie.
A trzymano za zadania jakie wykonywałem.
Nie masz pleców nie istniejesz do pójścia w górę, tylko jesteś do czarnej roboty
2015-07-30 11:51:07 Autor: Robi
---.icpnet.pl
do @Prosie
uważam, że strajk w każdej firmie nie służy niczemu dobremu, nie rozwiązuje problemów i jest ze szkodą dla wszystkich stron: pracowników, pracodawców i firmy. Czy strajki poprawią sytuację firmy - może krótkookresowo uda się coś pracownikom ugrac, ale w dłuższym czasie perspektywy firmy mogą ulec pogorszeniu - i co jeśli firma straci przewagę konkurencyjną, zacznie tracic kontrakty i udziały w rynku, przestanie przynosić zyski. Czy wtedy pracownicy zgodzą się na obniżenie wynagrodzenia, nie sądzę. Z poszanowaniem interesów wszystkich stron należy rozmawiać, rozmawiać i jeszcze raz rozmawiać - to jest jedyna metoda. Z jednej strony mówi się ze z niewolnika nie ma pracownika i tak jest. Ale czy firma przyparta do muru poprzez strajk stanie się bardziej ludkza ? nie sądzę
2015-07-30 12:08:19 Autor: Prosie
---.dynamic.chello.pl
@Robi
Otoz, ja zgodzilbym sie na obnizke. Inni pracownicy tez godza sie na nieswiadzenie przez kilka miesiecy. W zwiazku z tym pracownikow(podobno) bylo za duzo przeprowadzono PDO. Odeszlo 4tys ludzi i czy w zaistnialej sytuacji, gdy dochodzi pracownikowi obowiazkow oraz odpowiedzialnosci nie nalezy pozostalych zmotywowac? Bo tak na prawde ostatnio to z tej firmy sie tylko dobrze odchodzi:p
Zarzad spal, chwalil sie przejeciami oraz tytulem pracodawcy roku. Masz przyklady pracodawcy roku. Oczywiscie nikt nie zmusza ludzi do pracy w konkretnym zakladzie pracy, natomiast nikt nie zmusza pracodawcy, zeby tych pracownikow trzymal.
2015-07-30 12:53:52 Autor: głupek kolejarz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przecież nikt nikogo na siłę nie trzyma .Nie podoba Ci się praca, zawsze możesz ją zmienić wypier...... Tak mi powiedziano. Bojówkarze Dudy walczą na całego.To są po prostu działania polityczne.
2015-07-30 13:09:13 Autor: Prosie
---.dynamic.chello.pl
@glupek kolejarz
Pracodawcy nic nie trzyma na sile, zeby pracownika zwolnic. Kolejny madry.
2015-07-30 13:12:31 Autor: pracownik cargo
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Robi
Chyba nie znasz istoty powstania zwiazkow zawodowych. Dla przypomnienia wyszktalcily sie one w demokratycznych stanach zjednoczonych, a zakazane byly w panstwach komunistycznych. Dlaczego? Bo bronily praw pracownikow i gdyby nie one to teraz wiekszosc pracownikow cargo pracowaloby na uwone zlecenie (bez urlopow, bez dodatkow, bez podwyzek).... druga strona kija to zalezy kto nimi rzadzi, czy osoba ktora ma na celu tylko swoj interes, czy interesy pracownikow. Ale wszedzie sa czarne owce nawet w hierarchii koscielnej...co do zmiany pracy to tez nie usa, gdzie srednio dziesiec razy w zyciu jest zmieniana praca przez osobe...u.nas jest inna kultura, ktora sie owszem zmienia poprzez mlodsze pokolenie, ale powoli i stopniowo...i osobe ktora ma 50lat nie przekonasz...chyba ze masz postepowa rodzine w kazdym pokoleniu i twoja babcia uzywa ipoda, prowadzi blog na necie to przepraszam...ale nie sadze...poprostu tak juz jest...i tak na koniec...zobacz kto rzadzi w najwiekszych i najbogatszych firmach, ktore odnosza sukcesy? Ludzie ktorzy znaja ta branze od podszewki...a firme tworza ludzie...srodki trwale mozna kupic,wymienic jak tylko ma sie pieniazki..ale pracownika z doswiadczeniam i lojalnego juz tak latwo nie pozyskasz...zmotywoany pozytywnie pracownik, zacznie utozsamiac cel firmy jako swij wlasny i z wymaganych 100procent bedzie w stanie wrobic nawet 110...a zle zmotywowany, wyrobi tylko tyle ile wymagaj i ani procenta wiecej...wiec firma powinna dbac o pracownikow jak o zloto..a pracownik napewno sie odwdzieczy solidna praca....pozdrawiam
2015-07-30 13:20:28 Autor: pracownik cargo
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Robi
Chyba nie znasz istoty powstania zwiazkow zawodowych. Dla przypomnienia wyszktalcily sie one w demokratycznych stanach zjednoczonych, a zakazane byly w panstwach komunistycznych. Dlaczego? Bo bronily praw pracownikow i gdyby nie one to teraz wiekszosc pracownikow cargo pracowaloby na uwone zlecenie (bez urlopow, bez dodatkow, bez podwyzek).... druga strona kija to zalezy kto nimi rzadzi, czy osoba ktora ma na celu tylko swoj interes, czy interesy pracownikow. Ale wszedzie sa czarne owce nawet w hierarchii koscielnej...co do zmiany pracy to tez nie usa, gdzie srednio dziesiec razy w zyciu jest zmieniana praca przez osobe...u.nas jest inna kultura, ktora sie owszem zmienia poprzez mlodsze pokolenie, ale powoli i stopniowo...i osobe ktora ma 50lat nie przekonasz...chyba ze masz postepowa rodzine w kazdym pokoleniu i twoja babcia uzywa ipoda, prowadzi blog na necie to przepraszam...ale nie sadze...poprostu tak juz jest...i tak na koniec...zobacz kto rzadzi w najwiekszych i najbogatszych firmach, ktore odnosza sukcesy? Ludzie ktorzy znaja ta branze od podszewki...a firme tworza ludzie...srodki trwale mozna kupic,wymienic jak tylko ma sie pieniazki..ale pracownika z doswiadczeniam i lojalnego juz tak latwo nie pozyskasz...zmotywoany pozytywnie pracownik, zacznie utozsamiac cel firmy jako swij wlasny i z wymaganych 100procent bedzie w stanie wrobic nawet 110...a zle zmotywowany, wyrobi tylko tyle ile wymagaj i ani procenta wiecej...wiec firma powinna dbac o pracownikow jak o zloto..a pracownik napewno sie odwdzieczy solidna praca....pozdrawiam
2015-07-30 14:01:23 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post koniec świata :
"Ja też pracuję w Cargo. Pracownik działu. Wyższe wykształcenie. Za 1700 zł. Wyć mi sie chce co miesiąc gdy widzę wypłatę..."
@koniec świata
Czyli z wyższym wykształceniem zarabiasz $453 dolary. To +- 50% zasiłku dla bezrobotnych w USA. Przeżuć się na chiński ryz, może jest tańszy?. Polska to wyjątek cywilizacyjny. Zarobki za duże by z głodu umrzeć, a za male by żyć na poziomie. Nie wiem ja Ty potrafisz za te 1700 złotych wyżyć?.
2015-07-30 15:50:02 Autor: zeus04
---.133.22.13
I po co komu te wszystkie komentarze? :)
2015-07-30 16:20:46 Autor: kolejarz1
---.adsl.inetia.pl
@zeus04
Kilku idiotów pisze zupełnie nie na temat.
Durnie, pospolite durnie po prostu.....
2015-07-30 16:36:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post kolejarz1:
"@zeus04
Kilku idiotów pisze zupełnie nie na temat.
Durnie, pospolite durnie po prostu....."
I w dodatku wstydu nie znają :)
2015-07-30 17:37:59 Autor: Pracownik
---.play-internet.pl
Panie Purwin, tak jak Pan z kolesiami odmówił podwyżki 10 tys. zł proponowane przez RN, tak ja odmawiam tego, co Pan mi proponuje.
2015-07-30 18:07:46 Autor: Cargul
---.146.79.95.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Popieram @Pracownika
Podziękujemy Panu Prezesowi za "jałmużnę" i nie podpisujmy porozumień zmieniających naszą umowę o pracę w części dotyczącej płacy, czyli wypłacanej nam jałmużny.
2015-07-30 19:28:10 Autor: mech cargo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gdzie jest PAN prezydent Miętek przecież Grymel nie jest medialny co to za tłumaczenie niech powiedzą że ta spółka jest źle zarządzana że kruszywa sobie odpuścili gdzie pan Podskalny niech powie spadek -10% przez pana Duszczyka i jego przydupasa! Który coś wciągnął do nosa na spotkaniu z maszynistami niby tabaka?
2015-07-30 21:33:32 Autor: Dziad maszynista
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-30 21:34:38 Autor: Dziad maszynista
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-30 21:35:05 Autor: Dziad maszynista
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-07-30 22:42:41 Autor: xyxy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panu Prezesowi Purwinowi cyferki zmieniają się w zależności od tego do czego mają służyć. Najpierw opowiadał o zyskach na poziomie 200 mln. Raport pokazał zupełnie coś innego. Jak było 63, to nie przeszkadzało Prezesowi wypłacić dywidendę w wysokości 150 mln. Tak się dogadał z Prezesem Karnowskim. Wtedy było ok. Potem wydał bez problemu na zakup AWT ponad 400 mln. Zadłużył spółkę. Zobaczymy jakie będą efekty tej "akwizycji" Pozwalniał ludzi - przyjął kolesi. Ale zyski, którymi się chwalił, żeby pompować akcje na giełdzie nie pozwalają teraz na drobne podwyżki. Żenada. Mam nadzieję, że na jesieni wyleci z hukiem, a nowy zarząd przyjrzy się operacjom finansowym Prezesa Purwina i zawiadomi stosowne organy Państwa.
2015-07-30 23:00:47 Autor: cargo
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Panowie związkowcy obudzili się jak pali się grunt pod nagami i ubyło członków w związku z odejściem pracowników na PDO. Panowie związkowcy proszę ujawnić swoje pobory- wynagrodzenie i dopiero wtedy dostaniecie od pracowników zgodę na nasze reprezentowanie, bo Wasze pobory są kilka razy większe od naczelnika sekcji a kilkanaście od zwykłego ,,robola'' . Pracownicy nie dajcie się manipulować bo konkurencja tylko zaciera ręce i przejmie przewozy i wtedy związki Was oleją, a ,,towarzysze'' związkowi będą przez pięć lat do nie ruszenia bo są w ochronce związkowej.
2015-07-30 23:08:44 Autor: stary maszynista
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Do dziada maszynisty: jesteś dziad ale nie dlatego że nie masz kasy tylko dlatego że pracujesz w miesiącu tylko 30% a reszta 70%to nieefektywy bo jak nie znasz szlaku to godziny Ci się kończą albo jedziesz pasażerem, najlepiej to zwolnij się z Cargo i idz do pracy do konkurencji i tam będziesz leżał i obrażał pracodawcę
2015-07-31 10:02:13 Autor: otec
---.icpnet.pl
Wszystko byłoby ładnie gdyby jeszcze postanowienia z takich paktów, porozumień, protokołów etc. były realizowane. W tamtym roku uzgodnienia sygnowane podpisem mediatora Pana L.Komolowskiego o podwyżce MINIMUM 100 zł. na zatrudnionego wyszły tak, ze część dostała 0 zł. część 30 zł. a część nawet 300 zł. ci najniżej uposażeni, ale wyrównanie ich choc trochę nie powinno skutkować zabraniem kasy innym. Jeśli pisze gdzieś tam 100 zł. MINIMUM na pracownika to jest to 100 zł. MINIMUM. Dlatego nie ma co sie dziwić, ze pracownicy nie chcą robić nadgodzin, za które nie mają płacone, tylko kiedyś tam do odświęcenia, nie zgadzają się na zmiany w harmonogramach itp.
2015-07-31 21:35:49 Autor: ad
---.CNet2.Gawex.PL
i jeździć bez znajomości szlaku przez 5 nocy z rzędu. Ok, pójdę do prywaciarza pracować jak za moją pracę nie będzie groził mi prokurator. Pracuję w cargo bo mam zachowane wypoczynki, noce, autoryzacje, szlaki i chyba najważniejsze jedno miejsce pracy. Jeżeli kogoś nie męczą wielogodzinne dojazdy do pracy to gratuluję. Ja zaczynam w jednym miejscu i po 12 godzinach nie prowadzę pojazdu. Ktoś kto jeździ doskonale to rozumie i w tej chwili mamy powrót z prywatnych do Cargo, IC, PR. Rozsądniejsi nie chcą podejmować takiego ryzyka.
2015-07-31 22:40:04 Autor: proovin
---.digineo.de
Rzucił purwin jałmużnę, dobry pan... Tylko zapomniał, że czasy niewolnictwa się skończyły i ktoś kiedyś będzie na niego czekał w Magdalence. Skoro jest na tyle durny, żeby firmę przekręciarsko-doradcza założyć w domu...
2015-08-04 19:49:03 Autor: kolejorz 333
---.tktelekom.pl
Ciekawe jak sobie bankomaty wyobrażają podniesienie wynagrodzenia zasadniczego o 110 zł skoro stawki w szczeblach różnią się o50 zł. A przecież NIGDZIE (nawet w komunikacie dla pracowników) nie napisali, że to średnio na 1 zatrudnionego. Jest mowa o podwyżce DLA KAŻDEGO pracownika. Działy pracownicze w zakładach nic nie wiedzą, chaos totalny. Ale ostatnio to już normalka.