Partnerzy serwisu:
Biznes

Największy w historii Rynek Kolejowy dostępny na TRAKO!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
22-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Największy w historii Rynek Kolejowy dostępny na TRAKO!
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy" jest już w dostępny! W trakcie targów TRAKO można otrzymać bezpłatny egzemplarz na naszym stoisku 02 w hali B. To najgrubszy numer w historii – liczy blisko 230 stron!  Tematem przewodnim jest infrastruktura – piszemy m.in. o Krajowym Programie Kolejowym, przepustowości kolejowych przejść granicznych czy modernizacji linii do Radomia. W numerze mnóstwo rozmów, w tym z minister Marią Wasiak.

Wasiak: Kontynuacja inwestycji najważniejszym zadaniem MIiR

Z minister infrastruktury i rozwoju, Marią Wasiak, rozmawiamy o prywatyzacji PKP Energetyka, pracach związanych z przejęciem udziałów w Przewozach Regionalnych przez Agencję Rozwoju Przemysłu oraz o najważniejszych wyzwaniach dla resortu w ciągu najbliższych pięciu lat.

Czy prywatyzacja PKP Energetyka jest zagrożeniem?

Minister Infrastruktury i Rozwoju wydała zgodę na sprzedaż spółki PKP Energetyka funduszowi CVC Capital Partners. Sprzedaż spółki, choć pozwoli praktycznie zakończyć spłatę historycznych długów kolei, jest mocno krytykowana.

Staszek, DB Schenker: Zbudowaliśmy solidne podstawy dla dalszego rozwoju firmy

Pięć lat obecności na rynku, silny nacisk na rozwój i ciągłe udoskonalanie portfolio usług sprawiły, że dziś zajmujemy czołowe miejsce wśród krajowych towarowych przewoźników kolejowych. Nieustannie dbamy o poszerzanie swojej oferty usług, w szczególności oferując kompleksowe rozwiązania logistyczne. Aktualnie firma jest jednym z największych pracodawców w polskim sektorze kolejowym – o osiągnięciach i planach na przyszłość DB Schenker Rail Polska rozmawiamy z Markiem Staszkiem, CEO w firmie.

Niskie marże mogą zagrozić rozwojowi rynku

CTL to jeden z największych operatorów towarowych na polskim rynku. Co więcej, rozwija swoją działalność na terenie Niemiec. O rynku towarowych przewozów kolejowych rozmawiamy z Jackiem Bieczkiem, prezesem zarządu CTL Logistics.

Ciężki kawałek chleba

Trudno mówić o optymizmie na rynku przewozów towarowych. Wymuszone przez sądy obniżenie stawek dostępu pod koniec roku 2013 nie miało wielkiego wpływu na wzrost konkurencyjności względem transportu drogowego. Do tego kryzys na wschodzie i załamanie krajowej branży górniczej negatywnie wpłynęły na wolumeny wielu operatorów. Widać to po wynikach pierwszego półrocza.

Rośnie zainteresowanie kolejową drogą do Chin

18 sierpnia z Łodzi wyruszył po raz pierwszy pociąg z polskimi produktami do Chin. Do tej pory to głównie Chińczycy wysyłali swoje produkty do Polski. Jednocześnie zainteresowanie Nowym Jedwabnym Szlakiem rośnie w PKP Cargo, które za spore pieniądze chce zbadać jego potencjał i wypracować technologię, która ułatwi transport towarów koleją pomiędzy Polską a Krajem Środka.

PKP Cargo ma własną spółkę budowlaną

PKP Cargo, przejmując kontrolę nad czeską grupą AWT, stało się również właścicielem spółki AWT Rekultivace zajmującej się rekultywacją terenów poprzemysłowych oraz budownictwem infrastrukturalnym. Początkowo rozważano różne scenariusze przyszłości spółki, ale zdecydowano się ją pozostawić w strukturach Grupy PKP Cargo. Dlaczego?

Prezes IDI: Chcemy być realną siłą wspierającą zamawiających i wykonawców

Nowy prezes Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury, Tomasz Szuba, chce, by organizacja skuteczniej wspierała uczestników procesu inwestycyjnego. – Efektywny dialog i zaangażowanie opinii publicznej w problematykę infrastruktury to najważniejsze cele, jakie sobie stawiam – mówi prezes IDI.

KZN: Dusza innowatora... z tradycjami

– Przy dobrej organizacji kolej jest w stanie wymieniać ponad dwa tysiące rozjazdów rocznie. Przyczyniłoby się to znacznie do korzystnego wydania dużej części unijnych pieniędzy w nowej perspektywie unijnej – mówi Ryszard Leszczyński, prezes KZN Bieżanów.

Rekordzista na torach

Pod koniec sierpnia Impuls Newagu dla Kolei Mazowieckich osiągnął prędkość 226 km/h. Ustanowiono w ten sposób nowy rekord prędkości polskiego pociągu.

Nowe otwarcie w Opolu

Jeszcze do niedawna wydawało się, że kolejne zakłady specjalizujące się w naprawach i modernizacji taboru kolejowego znikną z mapy Polski. Po upadku Taboru Szynowego Opole, jednego z największych pracodawców na Opolszczyźnie, do gry weszła spółka Wagon Opole, która wydzierżawiła majątek tych zakładów, przyjęła do pracy dużą część pracowników TS i dała nadzieję na przyszłość tym, którzy wierzyli w odrodzenie przemysłu kolejowego w stolicy województwa opolskiego.

Szwedzki manewr finansowy Kolei Mazowieckich

Dzięki założeniu w Sztokholmie spółki specjalnego przeznaczenia Kolejom Mazowieckim udało się wyemitować euroobligacje. Jak tłumaczą przedstawiciele KM, bez tego manewru nie byłyby możliwe inwestycje w tabor.

Węglik krzemu – technologia przyszłości już w Medcom

Warszawski Medcom, krajowy lider branży energoelektronicznej, wprowadza w swoich produktach najnowsze technologie. Jednocześnie firma ma wysokie aspiracje związane z gwałtownie rosnącym rynkiem autobusów elektrycznych.

Oskar i kąt alfa, czyli jak projektować siedzenie

Wygoda siedzenia często determinuje nasze wrażenia z podróży, zwłaszcza na dłuższych dystansach. – Wszyscy uważają, że fotel musi być miękki, by podróż była komfortowa. Nieprawda – mówi Jerzy Jakucewicz z firmy TAPS, który w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” opowiada o procesie powstawania idealnego siedzenia.

Spichiger: Powoli zmienia się polski rynek taborowy

Już od ośmiu lat zakład istnieje w Polsce. I choć na rodzimym rynku firma Stadler Polska pozyskała dopiero trzy kontrakty, to prezes Christian Spichiger z optymizmem spogląda w przyszłość, bo zakład i tak ma pełne ręce roboty. W tej chwili powstają ostatnie pociągi w ramach kontraktu na dostawę 20 składów dla PKP Intercity, a już niebawem ruszy produkcja 58 zespołów trakcyjnych dla holenderskiej kolei. – Chciałbym, żebyśmy byli oczywiście kojarzeni z pojazdami wykonanymi ze szwajcarską precyzją, ale wyprodukowanymi w Polsce, przy zaangażowaniu tutejszych fachowców – mówi szef siedleckiego zakładu.

Alstom: Mamy szansę wygrywać przetargi w Polsce

– Jeden projekt „pod klucz” może podnieść obrót związany z kontraktem nawet dziesięciokrotnie – mówi Andreas Knitter, wiceprezes Alstom Transport w Europie. Knitter chce, by koncern pozyskiwał na kontynencie jeden kontrakt tego typu rocznie. Alstom będzie też bardziej aktywny na polskim rynku zamówień.

Radwan: Zamierzamy w pełni wykorzystać możliwości nowej perspektywy unijnej

Nie ma w Polsce drugiego przewoźnika, który w ostatnim czasie dokonał takich inwestycji i który w tak konsekwentny sposób wykorzystuje perspektywy, jakie stwarza obecność Polski w Unii Europejskiej. Nowa perspektywa unijna na lata 2014-2020 jest obiecująca. Ze względu na silne zaakcentowanie w niej potrzeb polskiej kolei jest szansa na dalszą realizację naszych strategicznych założeń – opowiada w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich.

Tramwajowa przyszłość Solarisa

Na targach Trako firma Solaris, znana przede wszystkim z autobusów, zaprezentuje tramwaj dla Olsztyna. Podobnie jak każde poprzednie Tramino olsztyński egzemplarz jest unikalny. – My nie będziemy firmą, która produkuje setki tramwajów. To świadoma decyzja. Chcemy, by nasza główna działalność koncentrowała się na rynku autobusowym, a tramwaje powinny doskonale uzupełniać nasze portfolio – mówi Zbigniew Palenica, członek zarządu Solarisa ds. pojazdów szynowych.

Szczeciński tramwaj wrócił na Prawobrzeże

Siedemdziesiąt lat temu zamknięto i rozebrano tor tramwajowy łączący dwa brzegi Szczecina. Od czterdziestu lat planowano przywrócenie sprawnej komunikacji z Prawobrzeżem. 27 sierpnia jeden z pierwszych tramwajów dojechał z pasażerami do pętli Turkusowa. Po 24 miesiącach budowy połączono Basen Górniczy z powstałą od podstaw pętlą na osiedlu Słonecznym.

15 lat reformy kolei

Od kilkunastu lat trwa proces restrukturyzacji polskiej kolei. Ocena przeprowadzonych dotąd zmian nie jest jednoznaczna. Wydaje się, że można było osiągnąć więcej. O tym, dlaczego kolej w Polsce ciągle nie działa tak, jak powinna, i perspektywach rysujących się przed branżą rozmawiamy z Adrianem Furgalskim, wiceprezesem Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

To tylko część artykułów. Oprócz tego m.in. podsumowanie konsultacji dot. Krajowego Programu Kolejowego, efekty modernizacji E65, ósma plaga radomska, przepustowość kolejowych przejść granicznych, relacja z otwarcia PKM, kolej coraz bardziej zbliża się do portów, czy kolej na Ewę spowoduje pociąg do PO, Darty i Flirty – nowe możliwości PKP Intercity,  wspólny bilet kolejowo-lotniczy, plany województwa małopolskiego dot. zakupu oddziału PR, Krośniewicka Kolej Dojazdowa, wszystkie grzechy II linii metra, integracja taryfowa, Budapeszt z automatycznym metrem, olsztyńskie Tramino najcichszym tramwajem na rynku, sprzedaż nowych pojazdów kolejowych po I półroczu 2015 r.

W numerze także rozmowy z Aleksandrem Wilczyńskim, dyrektorem zarządzającym firmy Balzola, Michałem Podolskim, kierownikiem konstrukcji pojazdów szynowych, Piotrem Grzymowiczem, prezydentem Olsztyna, Damianem Grabowskim, prezesm Arrivy RP, Piotrem Galasem, dyrektorem Departamentu Klienta Korporacyjnego i Sektora Publicznego w PKO Banku Polskim, Robertem Siwikiem, przewodniczącym komisji ds. zamówień publicznych Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej.

Najnowszy numer Rynku Kolejowego jest też tradycyjnie dostępny w prenumeracie oraz w sprzedaży w wybranych salonach Empik.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Zobacz również:

Nowak (ZUE): Kolej bez waloryzacji i nowych zleceń to destabilizacja rynku

Infrastruktura

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Biznes

Nowy "Rynek Kolejowy" już wjechał!

Jakub Madrjas 30 czerwca 2022

Nowy Rynek Kolejowy 12/2020 już dostępny. Czytaj za darmo!

Tabor i technika

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Biznes

Rynek Kolejowy 6/2020 już dostępny za darmo!

Rynek Kolejowy 08 lipca 2020

Ankieta „Rynku Kolejowego”. Zwycięzcy konkursu!

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5