Na stacji Poznań Główny już widać konstrukcję nowego peronu. Ponad 400-metrowy obiekt zwiększy możliwości stacji. Dostęp do pociągów ułatwi rozbudowywane przejście podziemne. Na poprawę warunków podróży PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ok. 108 mln zł. Inwestycja zakończy się w 2022 r.
W lutym 2019 roku podpisano
umowę z Colas Rail na dodatkowy peron i przedłużenie przejścia na stacji Poznań Główny. Czas realizacji jest bardzo długi – aż do marca 2022 r. Wartość inwestycji to ok. 108 mln zł ze środków budżetowych. Zadanie „Dobudowa peronu na stacji Poznań Główny wraz z przebudową przejścia podziemnego” jest częścią większego projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o postępach prac. Jak czytamy, widać konstrukcję nowego peronu o numerze 3A. Do peronu przewidziano ruchome schody, windę, zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, system informacji głosowej i wizualnej. Niezbędna jest przebudowa układu torowego oraz dobudowa toru i rozjazdów po wschodniej stronie stacji..
Jeśli chodzi o rozbudowę przejścia podziemnego, to łącznie zostanie przedłużone o ponad 250 m. Jak podaje inwestor, w przejściu zrobiono już blisko 70 proc. prac konstrukcyjno-budowlanych. Wykonywana jest izolacja ścian oraz montaż odwodnienia. Przy budowie nowego peronu i rozbudowie przejścia podziemnego codziennie pracuje kilkadziesiąt osób. Wykorzystano już niemal 90 betoniarek, czyli ok. 800 m3 betonu. Do zbrojenia użyto 30 ton stali. Z placu budowy wywieziono blisko 900 wywrotek ziemi – to ok. 14 tys. ton. Prace nie wpływają na kursowanie pociągów.
Dzięki inwestycji poprawi się połączenie dworca z peronami po wschodniej i zachodniej stronie stacji oraz komunikacja z dworcem PKS, przystankami komunikacji miejskiej oraz centrum handlowym – podkreśla inwestor w informacji prasowej.