NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na dworcu Łódź Fabryczna rozpoczął się montaż pierwszych torów

| PKP PLK 10.03.2015 209

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-10 14:38:54 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
"z której docelowo będzie mogło skorzystać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie"
o ile sobie przypominam na etapie decyzji co do budowy ta liczba oscylowała wokół liczby 300 000 osób.
Coś się zmieniło pomiędzy datą podjęcia decyzji o wydaniu 2 mld zł a realiami ?
2015-03-10 14:43:04 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
"Trzypoziomowa stacja kolejowa będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać będą się pociągi, autobusy, w tym dalekobieżne i tramwaje. Przesiadki będą wygodne, bo droga z przystanku komunikacji miejskiej do pociągu nie będzie dłuższa niż kilkadziesiąt metrów. Podróżni skorzystają z czterech peronów, do których pociągi ze zmodernizowanej stacji Łódź Widzew dotrą czterotorowym tunelem o długości blisko 2 km. Na dworcu pod ziemią znajdą się przystanki autobusów dalekobieżnych oraz parking mogący pomieścić blisko 1000 aut – informuje rzecznik prasowy PKP PLK Maciej Dutkiewicz"

Czy Pan były Prezydent Poznania i decydenci z PKP mogliby odnieść się do pewnej subtelnej różnicy w funkcjonalności budowanego dworca w Łodzi i obiektu zastępującego dworzec Poznań Główny ? Co jest przyczyną tej subtelnej różnicy ?
2015-03-10 15:20:48 Autor: Ja jestem autorem
---.dynamic.chello.pl
Czy ktoś ma pojęcie ile lat może wytrzymać konstrukcja takiego dachu? 50, 100, 200, wszystkie...
2015-03-10 15:59:42 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Nikt się nie cieszy jak widzę wszyscy szukają jak by tu wbić szpile albo piszą o jakimś Poznaniu. Czy wam to dzamdzolenie i narzekanie sprawia przyjemność to rodzaj masochizmu...
2015-03-10 17:30:23 Autor: Barcik
---.dynamic.chello.pl
Jak dla mnie kosmos! Czekam z niecierpliwością na koniec inwestycji! :)
2015-03-10 17:36:02 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
fabryczna to jedno, ale najważniejsze dla Łodzi (i nie tylko) to plany budowy tunelu, który zapewni oś dla ŁKA i ułatwi kursowanie pociągów dalekobieżnych wschód-zachód.
może jego wydrążenie tanie nie będzie, ale na pewno znacząco zwiększy atrakcyjność transportu kolejowego w trzecim mieście w Polsce.
2015-03-11 01:44:19 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@wdr

Nagle chodzi wam o pociągi dalekobieżne wschód-zachód? A ile takich pociągów będzie - 2, 3? I do tego pustawe, bo nikt normalny nie będzie jeździł ponad 6 godzin z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, skoro EIP (do czasu wydrążenia tunelu) zejdzie do 3:20-3:30, a TLK przez Koluszki i Częstochowę, Lubliniec zapewne do 4:30.

Tunel najbardziej przyda się dla ŁKA. Do tego dochodzą 2 pociągi północ (de facto Poznań)-południe, tj. Cegielski i Sukiennice. Tutaj widzę większy potencjał.
2015-03-11 04:38:42 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post pasazer1:
""z której docelowo będzie mogło skorzystać kilkadziesiąt tysięcy pasażerów dziennie"
o ile sobie przypominam na etapie decyzji co do budowy ta liczba oscylowała wokół liczby 300 000 osób.
Coś się zmieniło pomiędzy datą podjęcia decyzji o wydaniu 2 mld zł a realiami ?"
To liczono z KDP, kiedy Łódź była rozważana jako główny węzeł szybkiej kolei.
2015-03-11 04:44:47 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"@wdr

Nagle chodzi wam o pociągi dalekobieżne wschód-zachód? A ile takich pociągów będzie - 2, 3? I do tego pustawe, bo nikt normalny nie będzie jeździł ponad 6 godzin z Warszawy do Wrocławia przez Łódź, skoro EIP (do czasu wydrążenia tunelu) zejdzie do 3:20-3:30, a TLK przez Koluszki i Częstochowę, Lubliniec zapewne do 4:30.

Tunel najbardziej przyda się dla ŁKA. Do tego dochodzą 2 pociągi północ (de facto Poznań)-południe, tj. Cegielski i Sukiennice. Tutaj widzę większy potencjał."
W 2017 ma być robiona 14 Łódź - Ostrów i 143 Oleśnica - Wrocław, więc czas przejazdu spadnie, do tego zwiększona częstotliwość za pomocą Dartów, do tego inny rynek (Kalisz, Ostrów, Sieradz). TLKi przez Łódź będą dla ekonomicznych pasażerów, a ilość połączeń przez wiedenkę i Opole drastycznie spadnie, albo i nawet zostaną zlikwidowane, albo przesunięte na trasę naturalną. Podobnie dotyczy osi północ (Trójmiasto) - południe (Katowice), oraz Kraków - Poznań na których mają kursować Flirty ze wzrostem oferowania, jaki skróceniu czasu jazdy.

Oczywistym, że głównym wykorzystującym tunel będzie ŁKA.
2015-03-11 10:47:09 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Znaczy ważniejszy niż DC. Łódź to jednak stan umysłu...
2015-03-11 10:47:54 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
to było do: "To liczono z KDP, kiedy Łódź była rozważana jako główny węzeł szybkiej kolei."
2015-03-11 13:15:38 Autor: życzliwy
---.dynamic.chello.pl
Gdyby porównać Łódź i Lipsk, gdzie ostatnio wybudowano tunel, to gdzie zrobiono mądrzej?
Przypominam, że w Lipsku nie zlikwidowano starego dworca a jedynie dobudowano perony do tunelu niżej, że sam tunel jest dwu a nie czterotorowy i na tych dwóch torach mieści się wszystko od kilku linii aglo po ekspresy. I linię zbudowano - uwaga - prawie wzdłuż linii prostej bez żadnych wygibasów pod manufakturę chociaż spadki tam sięgają 4%.
Ciekawe byłoby porównać koszty i funkcjonalność.
2015-03-11 16:14:42 Autor: Przemek
---.timplus.net
@Małopolanin Chciałbym się odnieść do podanych przez Ciebie czasów przejazdu na odcinku Warszawa - Wrocław. Jeżeli chodzi o EIP to czas jazdy 3:30 h będzie od grudnia 2015, TLK przez Częstochowę powinni zejść do 4:30 h ale jeżeli chodzi o TLK przez Łódź to da się zejść do 5:30 h. TLK przez Częstochowę jak i przez Łódź osiągną takie czasy jeżeli będą wytrasowane przez Skierniewice na 160 km/h. Czas jazdy powyżej 6 godzin powinien być historią od grudnia. Teraz głównym celem powinno być zejście poniżej 5 godzin przez Łódź. Tutaj musi być remont odcinków o których pisał Bozia. Co do remontu Łódź Fabryczna to ja się nie mogę doczekać końca. PKP IC powinno rozważyć wydłużenie IC Pobrzeże do Łodzi od grudnia.
2015-03-12 09:01:44 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Olgierd_Jedlina:
"Znaczy ważniejszy niż DC. Łódź to jednak stan umysłu..."
Jako węzeł przesiadkowy KDP, Łódź byłaby istotniejsza od Warszawy. Warszawa jako kierunek docelowy, Łódź jako główny węzłem KDP.
2015-03-12 09:02:35 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post życzliwy:
"Gdyby porównać Łódź i Lipsk, gdzie ostatnio wybudowano tunel, to gdzie zrobiono mądrzej?
Przypominam, że w Lipsku nie zlikwidowano starego dworca a jedynie dobudowano perony do tunelu niżej, że sam tunel jest dwu a nie czterotorowy i na tych dwóch torach mieści się wszystko od kilku linii aglo po ekspresy. I linię zbudowano - uwaga - prawie wzdłuż linii prostej bez żadnych wygibasów pod manufakturę chociaż spadki tam sięgają 4%.
Ciekawe byłoby porównać koszty i funkcjonalność."
Już było to wałkowane...
2015-03-12 09:37:18 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Bozia:
"Jako węzeł przesiadkowy KDP, Łódź byłaby istotniejsza od Warszawy. Warszawa jako kierunek docelowy, Łódź jako główny węzłem KDP."
Warszawa jako węzeł kolei konwencjonalnej na KDP.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5