Służby metra wykorzystują zamknięcie dwóch centralnych stacji metra – w związku z budową II linii –do przeprowadzenia szeregu prac konserwatorskich i porządkowych. Udało się m.in. skoordynować remont jednego z bardziej obciążonych ciągów schodów ruchomych.
W tej chwili trwa wymiana stopni wschodniego biegu schodów ruchomych (do góry), łączących peron w kierunku Młocin z tzw. patelnią po południowej stronie stacji. To jeden z najbardziej obciążonych ciągów. Stare, zużyte elementy schodów wymieniane są na nowe. – Dzięki współpracy z firmą Otis możliwe było skoordynowanie prac i wykorzystanie wakacyjnego zamknięcia stacji, tak aby nie powodować utrudnień dla pasażerów jesienią – mówi Anna Bartoń z Działu Rzecznika Prasowego Metra Warszawskiego.
Długość wspomnianego ciągu schodów ruchomych wynosi 24,6 m przy pokonywanej wysokości 11,1 m. W jednym biegu znajduje się dokładnie 131 stopni, a szerokość każdego to 1011 mm. Moc silnika – 18,6 kW. Wydajność schodów obliczona jest na 9 tys. osób na godzinę. Jak szacuje Metro Warszawskie, południowe schody „do góry” na peronie w kierunku Młocin przewożą codziennie ok. 35 tys. osób.