Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Pierwsza tarcza stoi, a druga...

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Witold Urbanowicz

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Pierwsza tarcza stoi, a druga...
Dzisiaj (20 czerwca br.) wykonawca przedstawił aktualne położenie tarcz pracujących przy centralnym odcinku II linii metra. Dwie ostatnie zaczną prace nieco później, niż wcześniej zapowiadano.

Pierwsza tarcza, drążąca południowy tunel od Ronda Daszyńskiego do Powiśla, z przerwą na wykonanie łącznika z I linią, pracuje od połowy maja. — Anna pokonała ok. 120 metrów. Następnie została zatrzymana, żebyśmy mogli zamontować system taśmociągu — mówi Francesco Scaglione, kierownik kontraktu ze strony wykonawcy, firmy AGP Metro. Jak zapewnia, taśmociąg do wydobywania urobku powinien ruszyć w przyszłym tygodniu, dzięki czemu od poniedziałku bądź wtorku Anna będzie mogła wznowić drążenie tunelu.

W poniedziałek 18 czerwca ruszyła druga z tarcz, która wydrąży tunel północny od Ronda Daszyńskiego do Powiśla. — Maria pokonała odległość ok. 8 metrów. Pierwsze metry są najtrudniejsze: tarcza musi przewiercić się przez ścianę szczelinową stacji, następnie dostaje się na teren, gdzie zostały wykonane iniekcje cementowe dla wzmocnienia gruntu, żeby tarcza mogła wytworzyć poduszkę powietrzną niezbędną dla stabilizacji jej pracy. Po 12 metrach rozpoczyna się normalny cykl drążenia — wyjaśnia Scaglione. Po pokonaniu nieco ponad stu metrów Maria również zostanie zatrzymana, aby umożliwić montaż taśmociągu. Następnie, ze względów bezpieczeństwa, tarcze będą drążyły równoległe tunele w odstępie ok. stu metrów.

Nieznacznie przesuwa się termin rozpoczęcia pracy trzeciej i dodatkowej, czwartej tarczy, którą wykonawca kupił dla przyspieszenia prac. Mają one wydrążyć tunele z Powiśla pod Wisłą do Dworca Wileńskiego. Początkowo miały rozpocząć prace w lipcu bądź sierpniu. — Myślę, że tarcze ruszą nie wcześniej niż pod koniec sierpnia lub we wrześniu. Problemem jest tunel Wisłostrady. Łatwiej byłoby go zdemontować, ale nie możemy wstrzymywać ruchu. Dlatego też najpierw musimy wykonać 40-metrowy odcinek tunelu i stacji pod Wisłostradą. Wykonujemy to metodą odkrywkową, ręczną. To skomplikowane prace. Dopiero po ich zakończeniu tarcze mogą ruszyć — przekonuje Scaglione.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Pasażer

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 21 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2023

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Pasażer

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 21 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5