Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro nie do zatrzymania. Środki na nowe stacje i tunele bez konkursu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-08-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro nie do zatrzymania. Środki na nowe stacje i tunele bez konkursu
Warszawa nie będzie musiała rywalizować z innymi miastami o środki na rozbudowę metra. Miasto złożyło właśnie w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju deklarację programową związaną z kluczowymi inwestycjami transportowymi. – Ona daje nam gwarancję, że jeśli przygotujemy wniosek, to otrzymamy środki – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy. Jak zapowiada, warszawiacy powinni pojechać nowym odcinkiem II linii najpóźniej w 2019 r. W ciągu półtora roku poznamy też dostawcę kolejnych pociągów metra.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Warszawa złożyła w Ministerstwie deklarację programową dotyczącą kluczowych inwestycji komunikacyjnych, w tym rozbudowy metra o dwa odcinki (3+3 i 2+3, w sumie jedenaście stacji). Jakie ma znaczenie ten dokument?

Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy:
On daje nam gwarancję, że po złożeniu wniosku o dofinansowanie możemy otrzymać te środki. W poprzedniej perspektywie były stosowane preumowy. Dzisiaj rząd zaproponował coś znacznie prostszego, czyli deklaracje, w których każdy z beneficjentów deklaruje się, że złoży wniosek o dofinansowanie w określonym terminie. Mamy na to czas do końca przyszłego roku, aczkolwiek nie ukrywam, że dla II linii metra chcemy wniosek o dofinansowanie złożyć w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Jesteśmy po wstępnych analizach, będziemy mieli niebawem wyłonionego wykonawcę dla pierwszego etapu rozbudowy – czekamy ze złożeniem wniosku na ten element po to, żeby wnioskować o takie kwoty, które faktycznie poniesiemy w związku z realizacją inwestycji. To nam pozwoli dostosować dofinansowanie – na razie najtańsze oferty, które są brane pod uwagę w tym postępowaniu, są niższe niż nasze szacunki. Niewykluczone więc, że poziom dofinansowania będzie nieco wyższy, w efekcie czego my, jako warszawiacy, zapłacimy mniej za rozbudowę II linii metra.

Co bardzo ważne, kwota znajdująca się w deklaracji jest wyższa, niż została zarezerwowana w poprzedniej perspektywie na budowę centralnego odcinka II linii metra. Druga dobra informacja jest taka, że w poprzedniej perspektywie mieliśmy znacznie mniejszy procent dofinansowania – pierwotnie 50%, potem 59%. Teraz jest mowa o 68%. Liczymy też na to, że w przypadku pojawienia się wolnych środków będziemy mogli również liczyć na uzyskanie maksymalnego poziomu dofinansowania, który może wynieść nawet i ponad 70%. Jest więc zapas do skonsumowania przy tych inwestycjach.

Cała rozmowa na portalu Transport-publiczny.pl

 


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.



Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Witold Urbanowicz 21 lipca 2023

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Metro: Kiedy pojadą pociągi na Bródno i Bemowo?

Pasażer

Zobacz również:

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Witold Urbanowicz 21 lipca 2023

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Metro: Kiedy pojadą pociągi na Bródno i Bemowo?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5