W 2015 roku województwo małopolskie nie zwiększy w znaczący sposób pracy przewozowej. Jedyną nowością będą pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uruchomione na... połowie pierwszej linii.
W rozkładzie jazdy pociągów 2013/2014 praca przewozowa na terenie województwa małopolskiego wynosi ponad 4 mln pockm. W rozkładzie jazdy 2014/2015 planowany jest niewielki wzrost pracy przewozowej w stosunku do obecnego rozkładu. Przewoźnicy złożyli już wnioski o przydzielenie tras dla pociągów w nowym rozkładzie jazdy 2014/2015, jednak województwo małopolskie nie chce podawać szczegółów nowego RJ.
– Z uwagi na prowadzone remonty na wielu liniach kolejowych w Małopolsce oraz wprowadzenie nowych pociągów przez PKP Intercity, w tym EIC Premium, przepustowość na liniach zostanie ograniczona, na chwilę obecną nie można podać dokładnej ilości połączeń, które uda się uruchomić w nowym rozkładzie – dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
– Województwo w relacji Kraków – Wieliczka Rynek Kopalnia planuje uruchomić pociągi zgodnie z założeniami Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: w szczycie co 30 min, poza szczytem co 60 min. W relacji Kraków – Bielsko Biała planowane jest zwiększenie oferty przewozowej do 9 bezpośrednich połączeń – informuje biuro prasowe.
Połączenia Kraków Główny – Wieliczka Rynek będą stanowiły zaledwie połowę pierwszej linii SKA, która docelowo ma kończyć się pod portem lotniczym Kraków-Balice. W przyszłym rozkładzie jazdy województwo małopolskie nie planuje zawieszenia ruchu kolejowego na żadnej linii. Nie będzie postulowanego od kilku lat bezpośredniego połączenia Kraków – Jasło czy Kraków – Żywiec.