Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Malepszak: Ratunek dla linii 25 - porozumienie województw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
21-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Malepszak: Ratunek dla linii 25 - porozumienie województw
- Rewitalizacja linii nr 25 nie należy do najważniejszych projektów na terenie województwa łódzkiego - mówi Piotr Malepszak, Pełnomocnik Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe. Nie będzie też na razie modernizacji odcinka Tomaszów Mazowiecki-Słomianka i budowy łącznicy do Centralnej Magistrali Kolejowej.

15 lutego PKP PLK przedstawiły listę linii kolejowych przewidywanych do "czasowego wyłączenia z eksploatacji" w grudniu 2013 r. Znalazł się na niej odcinek Tomaszów Maz.-Skarżysko Kamienna linii nr 25 o długości 86,833 km. Tymczasem 17 stycznia podpisano porozumienie w sprawie priorytetowych inwestycji w infrastrukturę kolejową w województwie łódzkim. Znalazł się w nim zapis o modernizacji i elektryfikacji odcinka Tomaszów-Opoczno. Budowa łącznicy Słomianka-Opoczno Południe miała pozwolić na skrócenie czasu przejazdu pociągów Łódź-Kraków, a według wicemarszałka Sejmu Cezarego Grabarczyka - stać się wręcz zalążkiem "drugiego Ygreka".

Na spotkaniu 17 stycznia PKP PLK reprezentował Piotr Malepszak. - Na włączenie linii nr 25 do porozumienia z 17 stycznia nalegał marszałek Witold Stępień - twierdzi. - Odcinek Tomaszów Mazowiecki- Skarżysko Kamienna jest ważny dla województwa łódzkiego, jednak nie jest w grupie najważniejszych projektów - mówi przedstawiciel zarządcy infrastruktury. I wymienia linie, na których potrzeby inwestycyjne są pilniejsze: nr 14 (odcinek Łódź Kaliska-Sieradz), 15 (Łódź Kaliska-Zgierz-Łowicz) i 16 (Łódź Widzew-Kutno).

- Modernizacja odcinka Tomaszów-Słomianka wraz z budową łącznicy do CMK jest elementem projektu KDP, który na razie został odsunięty w bliżej nieokreśloną przyszłość - kontynuuje pełnomocnik. W najbliższych latach wjazd z Łodzi i Tomaszowa na CMK będzie nadal możliwy jedynie poprzez linię 22. - Planujemy poprawić parametry tej linii, zlikwidować ograniczenia prędkości i poprawić przepustowość. Będzie to rozwiązanie wielokrotnie tańsze, niż modernizacja i elektryfikacja części linii nr 25 i budowa łącznicy - uzasadnia P. Malepszak. Prace mają objąć także odcinek linii nr 25 z Łodzi do Tomaszowa.

Zdaniem naszego rozmówcy, od grudnia 2014 r. wystarczające połączenie Opoczna z Łodzią zapewni stacja Opoczno Południe na CMK. - Planowany jest dodatkowy bardzo szybki dostęp do stacji z obwodnicy drogowej miasta poprzez transport samochodowy i autobusowy. Z samego Opoczna dojazd do nowej stacji zajmie maksymalnie 10-12 minut, a z bezpośredniego obszaru ciążenia, czyli do 25-30 kilometrów od stacji, do 30-35 minut - twierdzi P. Malepszak. Infrastruktura stacji ma umożliwić ewentualne kończenie biegu także pociągom Regio.

A co z pozostałymi miastami wzdłuż linii nr 25? - Przed wyłączeniem z eksploatacji może ją uratować porozumienie województw: łódzkiego i świętokrzyskiego, skutkujące np. wznowieniem ruchu pasażerskiego na całym odcinku z Tomaszowa do Skarżyska - mówi P. Malepszak. Optymalnym rozwiązaniem byłaby, jego zdaniem, rewitalizacja linii ze środków unijnych w ramach RPO obu województw w unijnej perspektywie budżetowej 2014-2020.

Z rozmów z innymi przedstawicielami zarządcy infrastruktury dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, że w PKP PLK nie ma jednomyślności co do wyłączenia z eksploatacji linii nr 25, generującej znaczny ruch towarowy i będącej w dość dobrym stanie technicznym.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

Zobacz również:

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Infrastruktura

Łącznicy w Opocznie na razie nie będzie

Kasper Fiszer 17 kwietnia 2017

Tomaszów – Opoczno: PLK rozważy kompleksową modernizację

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Infrastruktura

Do Tomaszowa Maz. szybciej, ale tylko ezt

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 19 stycznia 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5