Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie chce kontynuować modernizacje EN57

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-01-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie chce kontynuować modernizacje EN57
W 2015 roku województwo będzie kontynuować dotychczasową politykę taborową i zmodernizuje kolejne jednostki serii EN57 – zapowiedział na wczorajszej konferencji prasowej marszałek Witold Stępień. Remont składów to jedna z dwóch dużych kolejowych inwestycji, jakie znalazły się w projekcie tegorocznego budżetu województwa łódzkiego.

W tym roku województwo łódzkie zamierza zmodernizować kolejne elektryczne zespoły trakcyjne EN57, które należą do łódzkiego samorządu – ogłosił na wczorajszej konferencji prasowej marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień. – Chcemy, by doprowadzać starsze jednostki EZT do nowoczesnego stanu – stwierdził. – Program modernizacji realizujemy od kilku lat i przynosi on znakomite efekty – przekonywał.

Zmodernizują EZT i dokapitalizują ŁKA

W projekcie budżetu na 2015 rok pozycja „zakup i modernizacja taboru kolejowego” opiewa na sumę 15 mln 700 tys. zł i całość tej kwoty ma zostać przeznaczona na remonty EZT. Dotychczas kompleksowe naprawy jednostek elektrycznych kosztowały nieco poniżej 8 mln za jeden pojazd, więc prawdopodobnie założona kwota wystarczy na remont dwóch kolejnych zespołów.

Tegoroczny budżet regionu ma być ostatecznie uchwalony na dzisiejszej sesji sejmiku. Spośród zapisanych w projekcie inwestycji jeszcze jedna tyczy się kolei – to dokapitalizowanie własnej spółki Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zadanie to pochłonąć ma to 10 mln 400 tys. zł. – To kilkusetmilionowe zobowiązanie finansowane jest w niemal 69 proc. z pieniędzy unijnych. Wkład własny to środki wojewódzkie, a proces pokrywania tego wkładu będzie trwał jeszcze przez kilkanaście lat – tłumaczył Witold Stępień.

Stępień: budżet jest zbilansowany i stabilny

Większość tegorocznych inwestycji transportowych finansowanych ze środków UMWŁ będzie jednak związana z drogami kołowymi (wśród nich m.in. przejście drogi wojewódzkiej przez Tomaszów Mazowieckich i trasa Skierniewice – Bolimów w północnej części regionu). Jak podkreślał marszałek województwa, tegoroczny budżet regionu jest stabilny, bo zaplanowane wydatki są mniejsze niż zakładane wpływy (nadwyżka zostanie przeznaczona na pokrycie zobowiązań UMWŁ). Ważną informacją są także plany uruchomienia w tym roku konkursów na wykorzystanie funduszy unijnych zarządzanych przez marszałka, m.in. RPO.

UMWŁ rozpoczął odmładzanie parku taborowego serii EN57 w roku 2010, kiedy zakupił trzy jednostki oznaczone jako EN57AKM sprowadzone do Polski z byłej Jugosławii. Przed rozpoczęciem eksploatacji pojazdy te zostały gruntownie zmodernizowane w ZNTK Mińsk Mazowiecki, a przyjęte wtedy rozwiązania stały się standardem przy remontach kolejnych, już własnych EN57. Choć jednostki oznaczane są różnie – EN57AKM, EN57AKŁ, EN57AL lub po prostu EN57 bez zmiany oznaczenia serii – różnią się jedynie szczegółami.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5