Partnerzy serwisu:
Tabor

Łódzkie: Będzie modernizacja kolejnych czterech EZT

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
18-07-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Łódzkie: Będzie modernizacja kolejnych czterech EZT
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego podpisał umowę na modernizację 4 pojazdów serii EN57. Jak informuje Wydział Informacji i Komunikacji Społecznej UMWŁ, zadanie wykonają Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim.

Modernizacja każdej z jednostek będzie kosztowała netto 6,3 mln zł. Podobnie, jak wcześniej przebudowywane dla województwa EZT, pojazdy otrzymają nowy układ napędowy, pozwalający rozwijać prędkość 120 km/h. Zmianie ulegnie też układ hamulcowy. Całkowicie przebudowane zostanie wnętrze, w którym pojawi się elektroniczny system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzacja, gniazdka do urządzeń mobilnych, nowe fotele oraz automaty z przekąskami i napojami. Z myślą o osobach niepełnosprawnych w modernizowanych składach montuje się rampy dla wózków, a dla rowerzystów przewidziano wieszaki na rowery. Z zewnątrz można poznać przebudowane EZT po nowym czole (w pierwszych egzemplarzach nieco innym, niż w kolejnych), drzwiach odskokowo-przesuwnych (również z wyjątkiem najwcześniej zmodernizowanych pojazdów) oraz po nawiązującym do barw województwa żółto-czerwono-szarym malowaniu.

Dziś po województwie jeździ 11 EN57 w barwach województwa. Obsługują połączenia Przewozów Regionalnych - najczęściej InterRegio do Warszawy (także w trakcji podwójnej), ale również Regio do Sieradza i Skierniewic.

- Pierwszy odnowiony skład przyjedzie w październiku - zapowiada marszałek województwa Witold Stępień. Terminy wejścia eksploatacji kolejnych egzemplarzy to listopad (1 sztuka) oraz pierwsza połowa przyszłego roku (2 kolejne).

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Tabor i technika

Na co wydać 159 tys. złotych? Na 52-letni pociąg

Jakub Rösler 11 września 2022

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Tabor i technika

60 lat EN57. Historia toczy się na naszych oczach

Michał Szymajda 02 lutego 2022

Żółto-niebieski EN57 z 1963 roku jeździ po mazowieckich torach [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5