Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Widzew: Walka o tunel pod torami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
13-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Widzew: Walka o tunel pod torami
Mieszkańcy łódzkich osiedli: Mileszki, Stoki i Sikawa zabiegają o budowę dodatkowego odcinka przejścia podziemnego pod torami stacji Łódź Widzew. Inwestycja znacząco skróciłaby im drogę nie tylko na dworzec, ale i m. in. do przystanków tramwajowych oraz miejskich instytucji na osiedlu Widzew Wschód. Sprawa powinna doczekać się rozstrzygnięcia w najbliższych tygodniach.

- Na wydłużenie tunelu czeka już drugie albo trzecie pokolenie mieszkańców - mówi przewodniczący rady osiedla Mileszki Jan Podkówka. Osoby mieszkające zaledwie kilkaset metrów od dworca, po jego północnej stronie, zawsze miały utrudnioną drogę na stację. Dotarcie na perony utrudniała bardzo rozbudowana (rozebrana w ostatnich latach) grupa torów towarowych. Dotychczas jednak sytuację ratowały niestrzeżone przejścia dla pieszych, które podczas trwającej przebudowy stacji zlikwidowano. - Osoby, które mieszkają najbliżej dworca - praktycznie widzą go z okien - aby legalnie dotrzeć na perony, muszą pokonać około 7 kilometrów ulicą Transmisyjną lub Widzewską (na której przejazd i tak ma być wkrótce zlikwidowany - przyp. RC). A przecież nie wszyscy mają samochody. Ci, którzy mieszkają dalej, mają do pokonania 15 km. Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca w cywilizowanym mieście - denerwuje się przedstawiciel mieszkańców.

Wyglądało na to, że problem zostanie rozwiązany podczas przebudowy stacji. Według początkowych projektów, tunel dla pieszych pod jej torami miał sięgać od budynku dworcowego aż do ul. Kosodrzewiny po przeciwnej stronie. Ostatnia część (na północ od peronu III) miała wprawdzie mieć charakter służbowy i być dostępna jedynie dla pracowników zaplecza Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, łatwo byłoby jednak zmienić ten stan, udostępniając odcinek także osobom postronnym. W 2013 r. PKP PLK okroiły jednak projekt przebudowy Widzewa, skracając przejście do peronu III.

Na Mileszkach, Sikawie i Stokach zebrano, według J. Podkówki, ponad 500 podpisów pod petycją za wydłużeniem przejścia. Mieszkańcy osiedli zabiegają o poparcie władz miasta. - Te jednak przez długi czas ignorowały nasze prośby. Dopiero, kiedy odwołaliśmy się do wojewody oraz marszałka województwa, Zarząd Dróg i Transportu przesłał odpowiednie pisma do PKP PLK - twierdzi przewodniczący.

- Zwróciliśmy się z prośbą do PKP PLK o modyfikację projektu. Uczyniliśmy to w styczniu, w odpowiedzi na prośby mieszkańców - odpowiada rzecznik prasowy ZDiT Wojciech Kubik. Przebudowę stacji na Widzewie rozpoczęto w sierpniu ubiegłego roku. - Zwracał na to uwagę także Urząd Marszałkowski z myślą o pracownikach zaplecza technicznego ŁKA. Sami też dostrzegaliśmy ten problem. Właścicielem terenu i inwestorem jest jednak PKP PLK i to do zarządcy infrastruktury należy decyzja w tej sprawie. My możemy najwyżej pośredniczyć między koleją a mieszkańcami - tłumaczy rzecznik.

- Zabiegamy o pomoc organów miasta, a nie bezpośrednio do PKP PLK, bo doradzono nam to właśnie na kolei na początku sprawy - odpiera Podkówka.

Według informacji prasowych, wydłużenie tunelu dla pieszych jest jeszcze technicznie możliwe. Koszt takiego zabiegu ma wynieść ok. 8 milionów złotych. PKP PLK ma ustosunkować sie do prośby w ciągu najbliższych 2 tygodni.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5