NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Łódź Fabryczna: Termin niezagrożony mimo sporu sądowego

| Roman Czubiński 06.05.2016 23

Łódź Fabryczna: Termin niezagrożony mimo sporu sądowego
Wnętrze dworca Łódź FabrycznaFot. Torpol
Pozew, którym wykonawca dworca Łódź Fabryczna chce dochodzić swoich roszczeń na kwotę 89,3 mln zł, nie zagrozi inwestycji – zapewniają zgodnie przedstawiciele inwestorów i samego wykonawcy. Konsorcjum, którego liderem jest Torpol, zarzuca inwestorom niedochowanie obowiązków związanych z terminowym przekazywaniem placu budowy. Twierdzi też, że PKP PLK nie zadbały o koordynację prac na sąsiadujących ze sobą odcinkach linii Łódź Fabryczna – Koluszki.
Kolej i miasto: Nie uznajemy roszczeń

Według rzecznika PKP PLK S. A. Mirosława Siemieńca złożenie pozwu nie jest niespodzianką. – Pozew nie został dotychczas przekazany PKP PLK S. A., jednak jego złożenie nie jest dla Spółki zaskoczeniem, gdyż wynika on z treści podpisanego pod koniec września aneksu do umowy – pisze rzecznik zarządcy infrastruktury. Jak dodaje, roszczenia są jednym z mechanizmów wykorzystywanych przez strony umowy, typowym dla procesu realizacji inwestycji.

Rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Piotr Grabowski podkreśla, że ZDiT nie zamierza uznać roszczeń wykonawcy w całości ani w części. – Gdyby było inaczej, wykonawca nie skierowałby pozwu do sądu. Nie zgadzamy się ze stanowiskiem konsorcjum. Skoro negocjacje nie przyniosły skutku, o tym, co będzie działo się dalej, zadecyduje sąd – mówi P. Grabowski. – Stanowisko Urzędu Miasta i PKP PLK jest zgodne i jasne. Nie zgadzamy się na jakiekolwiek zwiększenie kwoty kontraktu – podsumowuje.

Konsorcjum: Dotychczasowe opóźnienie to wina zamawiających

Pozew złożono w X Wydziale Gospodarczym Sądu Okręgowego w Łodzi. „Emitent stoi na stanowisku, iż każde z zakłóceń wskazanych w złożonym pozwie zostało spowodowane zawinionym naruszeniem przez Zamawiającego ciążących na nim obowiązków, w konsekwencji czego wniesiony pozew jest zasadny” - czytamy w komunikacie Torpolu, podpisanym przez prezesa zarządu Grzegorza Grabowskiego i wiceprezesa Michała Ulatowskiego. Rzecznik konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor Katarzyna Rumowska precyzuje, że za naruszenie spółka uważa nie tylko opóźnienie w przekazywaniu pod budowę terenu firmy Enkev (przez część działki zostanie poprowadzony fragment ul. Nowotargowej), ale także niedostateczną koordynację przez PKP PLK sąsiadujących ze sobą części inwestycji (Lot B2 Łódź Fabryczna – Łódź Niciarniana i Lot B1 Łódź Niciarniana – Łódź Widzew).

Zarówno obaj inwestorzy, jak i wykonawca zgodnie deklarują kontynuowanie współpracy i uznawanie terminu określonego w aneksie do umowy (31 sierpnia br.) za obowiązujący.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1389)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1389)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5