
| Roman Czubiński ⚫ 14.07.2015 ⚫
218
– Pierwsze 30-metrowe szyny już czekają na zabetonowanie między peronem trzecim a czwartym – głosi komunikat konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Łączna długość torów w hali peronowej wyniesie około 3,5 km.
Pierwotnie zapowiadano rozpoczęcie ich montażu... we wrześniu ubiegłego roku. Jak informowaliśmy w styczniu br., jednym z powodów tego poślizgu, który przełożył się na opóźnienie całej inwestycji dworcowej, były problemy natury logistycznej: sieć drogowa okolic dworca nie pozwalała na dowiezienie na plac budowy odpowiednio długich szyn, niezbędnych do ułożenia toru bezstykowego. Wykorzystanie terenu po dawnej naziemnej linii kolejowej nie wchodziło w rachubę z powodu dwóch położonych po drodze miejsc, w których ciągłość trasy musiała być przerwana: skrzyżowania z ul. Niciarnianą, na którym trzeba było wybudować wiadukt nad zagłębioną jezdnią, oraz przejścia tunelu między fundamentami wiaduktu ul. Kopcińskiego. Problem doczekał się rozwiązania, gdy w ubiegłym miesiącu Urzędowi Miasta udało sie w końcu wywłaszczyć teren firmy Enkev i przekazać go wykonawcy. Droga technologiczna poprowadzona przez nieruchomość przy Targowej 2 może służyć m.in. do transportu szyn.
Z 12,5 km torów przewidzianych do ułożenia na całym odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ułożono na razie odcinek podwójnego toru od Widzewa do przejazdu kolejowego ul. Widzewskiej. Tuż za przeznaczonym docelowo do likwidacji skrzyżowaniem tor urywa się: budowa wiaduktu kolejowego nad zagłębioną ul. Niciarnianą rozpoczęła się dopiero w maju. Właśnie między Widzewską a Niciarnianą linia będzie rozgałęziała się na dwie dwutorowe nitki, by w tej postaci dotrzeć do podziemnej stacji. Tory wybudowano już także w tunelu między ul. Konstytucyjną a wiaduktem Kopcińskiego. Na dalszym odcinku aż do wschodniej głowicy stacji, z powodu wspomnianych wcześniej trudności, szyn na razie nie ułożono.
Dworzec Łódź Fabryczna ma zostać oddany do użytku – według najnowszych zapowiedzi – w sierpniu 2016 r. Podpisanie aneksu do umowy z wykonawcą w sprawie zmiany terminu jest spodziewane do końca wakacji.
Więcej z regionu:
Polska (46250)Warszawa-Radom: Itaka poleci do Taby i Tivatu
1,1k
Pasażer Biuro podróży Itaka zaoferuje swoim klientom zorganizowane wyjazdy wakacyjne z wylotem z portu Warszawa-Radom do egipskiej Taby oraz Tivatu w Czarnogórze. Nowe kierunki wczasowe są już dostępne w systemie rezerwacyjnym. Itaka rozpoczęła także sprzedaż krótkich wyjazdów typu city-break do Paryża i Rzymu – miast, do których z Radomia będą latać PLL LOT.
Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej
583
Zintegrowany transport Brak mrozów sprzyja postępom prac na budowie nowej linii tramwajowej, która będzie biegła od centrum Torunia aż do pętli przy ul. Heweliusza. Część torowiska jest już prawie gotowa i niebawem rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej.
Kolejna maszynistka w Kolejach Mazowieckich
1,7k
Tabor i technika Mamy kolejną maszynistkę – podały Koleje Mazowieckie. Pani Dagmara jako pierwsza kobieta uzyskała autoryzację na autobusy szynowe.
Łódź: Wojska Polskiego – mimo zimy przebudowa trwa
498
Zintegrowany transport Przy ul. Wojska Polskiego i Strykowskiej trwają intensywne prace, związane z przebudową linii tramwajowej na Doły. Wykonawca wykorzystuje dodatnie temperatury i stara się zmieścić w nowym terminie, przesuniętym z wiosny na jesień bieżącego roku.
Kraków: Nie będzie podwyżki cen biletów. W zamian ostre cięcia?
1,3k
Zintegrowany transport W środę 11 stycznia krakowscy radni odrzucili prezydencki projekt podwyżek cen biletów. Oznacza to też odłożenie kwestii integracji z koleją oraz – jak zapowiadają władze Krakowa – spore cięcia w połączeniach tramwajowych i autobusowych.
Łódź: Liczba pasażerów komunikacji miejskiej rośnie, ale częstotliwość bazowa nie
639
Zintegrowany transport Łódzki samorząd poinformował o stałym wzroście liczby podróżujących komunikacją miejską. Ma to swoje odzwierciedlenie w rozkładach jazdy, bo część połączeń kursuje częściej lub na dłuższych trasach. Nie ma natomiast planów powrotu do standardów obowiązujących przed wybuchem pandemii koronawirusa.
GZM: Zmiany w taryfie dopiero pod koniec lutego
544
Zintegrowany transport Nie 16 stycznia, a prawdopodobnie 28 lutego. Intensywne prace nad aplikacją powodem zmiany terminu wejścia w życie nowej taryfy ZTM.
Trzy oferty na naprawy wielkopolskich EN76
1,6k
Tabor i technika Województwo wielkopolskie właśnie otworzyło oferty w przetargu na naprawę P4 swoich Elfów pierwszej generacji. Naprawy jednostek EN76 chcą wykonać trzy podmioty, choć tylko jedna propozycja mieści się w budżecie samorządu.
Kraków: Bliżej przebudowy ulicy Kościuszki
554
Zintegrowany transport Zadanie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla przebudowy torowiska tramwajowego w ciągu ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostało ujęte w tegorocznym budżecie miasta. W ciągu najbliższych miesięcy spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę, a następnie rozpoczęcie robót budowlanych.
No-show. Czy linie mogą anulować rezerwację? LOT odpowiada Stanowskiemu
4,1k
Pasażer Niepojawienie się pasażera na pierwszym z wielu lotów zabukowanych pod jednym numerem rezerwacyjnym skutkuje anulacją pozostałej części podróży. Robią tak tradycyjne linie lotnicze. Przewoźnicy budżetowi prowadzą politykę sprzedażową, którą można porównać do kupna biletu do kina. Brak lotu tam, nie oznacza anulacji rejsu powrotnego. Czy działanie tradycyjnych operatorów jest zgodne z prawem? Prawnicy uważają, że nie. A kilka lat temu hiszpański Sąd Najwyższy, w sprawie przeciwko Iberii, orzekł, że takie działania są nielegalne.
Roman Czubiński
Wiecej z regionu:
Polska (46250)
Oferty pracy w branżach infrastrukturalnych >