Nieco później niż zakładano na początku tego roku zakończy się modernizacja odcinka z Łodzi do Zduńskiej Woli. Dobrą informacją dla podróżnych jest natomiast plan kolejnego podniesienia prędkości kursowania pociągów pasażerskich. Ma się to stać w drugim kwartale.
Na trasie z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli ruch prowadzony jest już normalnie. Do finału zmierza bowiem opóźniona modernizacja początkowego odcinka linii kolejowej nr 14 boegnącej do granicy państwa w Zasiekach. Wciąż trwają jednak roboty końcowe, które według deklaracji zarządcy infrastruktury ze stycznia
miały potrwać do czerwca tego roku, co oznaczało sześciomiesięczny poślizg wobec pierwotnego harmonogramu inwestycji.
Po szlifowaniu szyn zarządca infrastruktury podniesie prędkość Wspomniane opóźnienie jeszcze nieco wzrosło. – Zakończenie modernizacji linii nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola planowane jest do lipca tego roku – poinformował nas bowiem Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Tej zmiany niemal nie odczują już jednak podróżni. Od 18 lutego nie jest bowiem konieczne zastępowanie większości kursów autobusami, a od połowy marca znacznie zwiększona została dopuszczalna prędkość. Pociągi regionalne dojeżdżają więc teraz z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli w nawet mniej niż pół godziny, a do Sieradza – w ok. 40 minut (większość połączeń ma czas przejazdu o kilka minut dłuższy).
PKP PLK zapowiadają, że wkrótce nastąpi kolejna poprawa parametrów technicznych infrastruktury. – W drugim kwartale zaplanowane zostało szlifowanie szyn. Po tych działaniach prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 120 km/godz. – stwierdza przedstawiciel spółki. Dodaje, że w tym czasie zdemontowane zostaną dwa wciąż istniejące rozjazdy tymczasowe w Dobroniu, które były przydatne w okresie zamknięcia części torów szlakowych.
Kwadrans oszczędności w codziennych dojazdach do Łodzi – Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli o ok. 15 minut względem stanu sprzed rozpoczęcia inwestycji – zapewnia Mirosław Siemieniec. Mówi także, że w ramach kontraktu zmodernizowane zostały perony – m.in. na łódzkim Lublinku, w Pabianicach czy w Zduńskiej Woli. W dwóch ostatnich z wymienionych miast otwarte zostały nowe przejścia podziemne (wcześniej pasażerowie dochodzili tam na perony, przechodząc przez tory w poziomie szyn).
Trasa z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli jest jedną z najważniejszych w aglomeracji łódzkiej. Tamtędy kursują bowiem pociągi regionalne do Sieradza, ale także w relacjach dłuższych – do Ostrowa Wielkopolskiego i do Poznania. Na linię nr 14 kierowane są też pociągi dalekobieżne PKP Intercity, przede wszystkim te obsługujące ciąg Wrocław – Ostrów Wlkp. – Łódź – Warszawa. Trasa wykorzystywana jest ponadto w ruchu towarowym.