Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

ŁKA: Baza na Widzewie w październiku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
24-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
ŁKA: Baza na Widzewie w październiku
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadzi się z początkiem października do swojego zaplecza na Widzewie – zapowiedział Andrzej Wasilewski, prezes młodego przewoźnika. Podsumował on też krótko pierwsze tygodnie funkcjonowania nowej linii z Łodzi Widzewa do Zgierza. Spółka jest zadowolona z osiąganych wyników przewozowych.

W przyszłym tygodniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna rozpocznie eksploatację swojej bazy taborowej na Widzewie. – Nasze zaplecze dla składów ŁKA będziemy otwierać już 1 października – zapowiedział podczas konferencji prasowej w Pabianicach prezes spółki Andrzej Wasilewski. Zakończy to kilkumiesięczny okres wykorzystywania tymczasowej wydzierżawionej bazy na łódzkim Olechowie.

ŁKA chce stać się bardziej ekologiczna

 – Baza będzie bardzo ekologiczna, także wpisujemy się w tę tendencję, dzięki której powietrze w miastach może być coraz czystsze – ocenił rolę inwestycji Andrzej Wasilewski. Budowa czterotorowej hali sąsiadującej ze stacją Łódź Widzew rozpoczęła się w październiku zeszłego roku. Od maja zaplecze jest wyposażane. Stuczterdziestometrowej długości budynek zmieści m.in. myjnię, magazyn części zamiennych, warsztat i pomieszczenia do obsługi zimowej. Na terenie zakładu możliwy będzie także pomiar i przetaczanie osi składów.

Przez pierwsze lata funkcjonowania nowego zaplecza będzie ono wykorzystywane przez ŁKA pośrednio, bo serwisem jednostek Flirt 3 zajmuje się ich producent, siedlecki Stadler. Kontrakt na zakup taboru obejmował także piętnastoletni serwis zespołów trakcyjnych. Budowa pochłonęła ok. 55 mln zł.

Dwadzieścia osób na kurs na nowej trasie

Prezes wojewódzkiego przewoźnika przedstawił też wyniki przewozowe na otwartej 1 września trasie z Łodzi Widzewa do Zgierza. – W ciągu doby przewozimy średnio około 500 osób – powiedział. Spółka uruchamia na tej linii 24 pociągi w ciągu doby (12 par). Oznacza to, że każdym z kursów podróżuje statystycznie około dwudziestu osób. – Rekord frekwencji padł w niedzielę 14 września. Przewieźliśmy wtedy 750 pasażerów – mówił Andrzej Wasilewski.

Nieco więcej podróżnych korzysta z pierwszej uruchomionej linii ŁKA łączącej Łódź i Sieradz. – Średnio w dobie z pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej korzysta ogółem około 1500 osób – mówił Andrzej Wasilewski. Na linię sieradzką przypada więc około tysiąc pasażerów dziennie, co przekłada się na średni wynik 72 osoby na kurs. Wojewódzki przewoźnik obsługuje tam jednak tylko część pociągów, większość składów na tej trasie nadal wystawia łódzki oddział Przewozów Regionalnych.

ŁKA rozwinie się przy dużej popularności?

W grudniu ŁKA ma przejąć ruch na kolejnych dwóch odcinkach – z Łodzi Kaliskiej do Łowicza i z Łodzi Widzewa do Koluszek. Ostatnie z planowanych dziś połączeń – ze stolicy regionu do Kutna – ma ruszyć po zakończeniu dostaw składów Stadlera w czerwcu przyszłego roku. – Myślę, że za jakiś czas bardzo wielu mieszkańców Łodzi i regionu przekona się, że ŁKA to dobry środek transportu. Kolej aglomeracyjna przy dużym zainteresowaniu podróżnych ma szanse stać się czymś w rodzaju metra kursującego wokół miasta – przekonywał Wiesław Łukomski, zastępca prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który wsparł ŁKA w ostatnich działaniach promocyjnych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Zobacz również:

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Infrastruktura

Z Warszawy do Łodzi w 55 minut. Rekordowy przejazd na koniec remontu

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 29 października 2015

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Pasażer

Łódź – Warszawa: Efekt modernizacji poniżej oczekiwań?

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Fotorelacje

Koniec prac budowlanych w bazie ŁKA

Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy 10 października 2014

Dwa nowe perony na stacji Łódź Widzew gotowe

Infrastruktura

Łódź: Od poniedziałku budowa tunelu Niciarnianej pod torami

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5