Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Litwa: Tory z Możejek na Łotwę dopiero w 2012 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-09-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP, 6 września 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Litwa: Tory z Możejek na Łotwę dopiero w 2012 roku
Do 2012 r. Koleje Litewskie odbudują 19-kilometrowy odcinek torów kolejowych pomiędzy rafinerią Orlen Lietuva w Możejkach a granicą z Łotwą - informuje PAP za litewskim dziennikiem „Verslo Żinios”. Przedstawiciele Orlenu są zaskoczeni terminem.

Niemal dwudziestokilometrowy odcinek torów z rafinerii w Możejkach do granicy z Łotwą został rozebrany w 2008 roku. Jego odbudowa pozwoliłaby zmniejszyć kosz przewozów produktów rafinerii na Łotwę. W marcu wiceminister skarbu Mirosław Budzanowski po rozmowach z litewskim ministrem energetyki Arvydasem Sekmokasem poinformował, że Litwa odbuduje ten odcinek, czego od dawna domagał się PKN Orlen. W ten piątek „Verslo Żinios” podał, że przetarg na odbudowę odcinka wygrała hiszpańska firma Ardanuy Ingenieria.

Tymczasem PKN Orlen w komentarzu przesłanym PAP wyraża swoje zaskoczenie terminem odbudowy. Płocka spółka pisze, że „w terminie do 2012 r. nie spełnia wymogów związanych z zabezpieczeniem zaplecza logistycznego litewskiej spółki i wcześniejszych postulatów płockiego koncernu.” W stanowisku tym zaznaczono, iż "zaskakujący jest deklarowany czas odbudowy torów, czyli rok 2012, podczas gdy wiosną była mowa o kilku miesiącach".

Jak zaznacza piątkowe Verslo Żinios, "Koleje Litewskie odrzucają zarzuty Polaków, iż zwleka się z odbudową". Według dziennika, odbudowa torów będzie kosztowała około 41 mln litów (47 mln zł), około 85 proc. tej sumy litewski rząd chce pozyskać z funduszy Unii Europejskiej.

Pod koniec sierpnia, w wydanym oświadczeniu dyrektor generalny Orlen Lietuva Ireneusz Fąfara podkreślił, iż w ciągu ponad trzech lat strona litewska nie przyjęła żadnej korzystnej decyzji dla rafinerii w Możejkach.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie

Biznes

Orlen chce wynająć setkę cystern

Tabor i technika

Orlen chce wynająć setkę cystern

Jakub Madrjas 16 czerwca 2017

Zobacz również:

PKN Orlen liczy na kolej w związku z rozwojem Możejek na Litwie

Biznes

Orlen chce wynająć setkę cystern

Tabor i technika

Orlen chce wynająć setkę cystern

Jakub Madrjas 16 czerwca 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5