Czeski prywatny przewoźnik kolejowy RegioJet opublikował na swojej stronie wizualizację spalinowego zespołu trakcyjnego Link Pesy w swoich barwach. Bydgoski producent przypomina jednak, że do podpisania umowy jest jeszcze daleko.
RegioJet jest prywatnym przewoźnikiem kolejowym. Obecny na rynku od 2011, obsługuje trasy pomiędzy Pragą, Ostrawą, Czeskim Cieszynem i Żyliną na Słowacji. Po pierwszym roku istnienia na rynku, koleje RegioJet odniosły duży sukces, prześcigając państwowe Koleje Czeskie i przejmując znaczną część ich klientów.
Kilka dni temu przewoźnik opublikował na swojej stronie w portalu Facebook spalinowego zespołu trakcyjnego Link Pesy w swoich barwach. Czy to nowe zamówienie dla bydgoskiego producenta? - Potencjalny klient - RegioJet - otrzymał od nas ofertę na dwu- i trzy-członowe pociągi Link - przyznaje rzecznik Pesy Michał Żurowski. Co ciekawe, RegioJet jeszcze nie wygrał przetargu na trasy spalinowe, do obsługi których zamówiłby pojazdy Pesy.
- RegioJet uznając, że wygra przetarg poinformował opinię publiczną jak będzie wyglądał dwuczłonowy pojazd Link w jego barwach na trasie na którą rozpisany jest przetarg - mówi Żurowski. - Ten przewoźnik zawsze we wszystkim był pierwszy - więc jako pierwszy wybiegł przed szereg i zdecydował się na taki ruch - nie mając pewności, ze wygra. Ofertę dostały też CD i Leo Express - przypomina Żurowski.
Linki w swoich barwach mają Koleje Czeskie (CD). Zamówiły łącznie u bydgoskiej Pesy 31 pociągów za prawie 2 mld koron czeskich (ok. 330 mln zł). W Czechach pojazdy polskiego producenta są nazywane Regio Shark. Wszystkie mają wejść do eksploatacji w połowie 2013 r. Będą obsługiwać połączenia w regionach miast Karlovy Vary, Ústí nad Labem i Zlín. Pierwszy z szt-ów już wozi pasażerów.