Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Liberadzki: Komisja Europejska może zażądać zwrotu funduszy europejskich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
24-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Bogusław Liberadzki

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Liberadzki: Komisja Europejska może zażądać zwrotu funduszy europejskich
Wśród linii przeznaczonych do czasowego wyłączenia z eksploatacji znajdują się takie, które były remontowane z funduszy europejskich. - Stanowisko Komisji Europejskiej jest jasne: dofinansowywane projekty kolejowe muszą być użytkowane przez co najmniej pięć lat od dnia ich otwarcia. Podejmowanie się takich drastycznych zmian w postaci zamknięć połączeń prowadzi do "naruszenia prawa" oraz do konieczności zwrotu przynajmniej części funduszy europejskich - mówi Bogusław Liberadzki, członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego.

Prof. Bogusław Liberadzki, członek Komisji Transportu i Turystyki Parlamentu Europejskiego oraz Michael Cramer, europoseł z Niemiec zapytali Komisje Europejską o możliwe zamknięcie dofinansowywanych linii kolejowych w Polsce.

- W kontekście trwających negocjacji nad budżetem Unii Europejskiej na lata 2014-2020, a więc i w kontekście funduszy dostępnych dla Transeuropejskich Sieci Transportowych (TEN-T), przyszłe inwestycje w infrastrukturę kolejową będą o wiele trudniejsze do usprawiedliwienia podatnikowi, który już raz opłacił linie zamknięte zaledwie kilka lat późnie – informuje Liberadzki.

Jak informuje poseł Parlamentu Europejskiego, rząd polski nie poinformował Komisji Europejskiej o możliwych zamknięciach ponad 10% polskich linii kolejowych.-  Komisja Europejska oznajmiła, że to z mediów dowiedziała się o nieprzychylnych dla polskich kolei planach. Tego nie można akceptować, nawet jeżeli rząd polski utrzymuje, że już zmodernizowane linie dofinansowane z funduszy unijnych pozostaną nietknięte – wyjaśnia Liberadzki. - Rząd musi również zapewnić alternatywne środki transportu, aby zastąpić wyłączone połączenia kolejowe. Pamiętać przy tym trzeba, że transport pasażerski środkami innymi niż kolej, musi pozostać równie dostępny i efektywny jak ten kolejowy – dodaje. 

- Na koniec wspomnieć należy o tym, że inwestycje w infrastrukturę kolejową mają kluczowe znaczenie dla Polski. Zaledwie w zeszłym roku rząd polski wywołał skandal na poziomie europejskim, próbą przesunięcia 1,2 miliarda euro dedykowanym projektom kolejowym na projekty drogowe. Tym samym sposobem, za pomocą którego wstrzymaliśmy krzywdzący rozwój sytuacji polskich kolei, upewnimy się, że linie kolejowe w Polsce nie będą zamykane – podkreśla polityk.


- PKP Polskie Linie Kolejowe nie planują czasowego wyłączenia linii kolejowych, na które były wydatkowane środki unijne. Optymalizacja sieci wynika z braku zainteresowania przewozami ze strony przewoźników konkretnymi odcinkami. Realizowany obecnie program inwestycyjny przynosi wzrost przewozów i umożliwia reaktywację przewozów pasażerskich w szczególności tam, gdzie wiele lat wcześniej ich zaprzestano - komentuje Robert Kuczyński z PKP PLK.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Liberadzki: Wydłużenie perspektywy 2007-2013 bardzo możliwe

Prawo i polityka

Liberadzki: Wydłużenie perspektywy 2007-2013 bardzo możliwe

lp, Rynek Kolejowy 23 listopada 2015

Liberadzki: Na razie Polsce nie potrzeba nowych linii kolejowych

Prawo i polityka

Trwają spory o IV Pakiet Kolejowy

Prawo i polityka

Trwają spory o IV Pakiet Kolejowy

Parlament Europejski 02 grudnia 2014

Zobacz również:

Liberadzki: Wydłużenie perspektywy 2007-2013 bardzo możliwe

Prawo i polityka

Liberadzki: Wydłużenie perspektywy 2007-2013 bardzo możliwe

lp, Rynek Kolejowy 23 listopada 2015

Liberadzki: Na razie Polsce nie potrzeba nowych linii kolejowych

Prawo i polityka

Trwają spory o IV Pakiet Kolejowy

Prawo i polityka

Trwają spory o IV Pakiet Kolejowy

Parlament Europejski 02 grudnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5