Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

KZŁ: Biletomat może uratować pasażerowi życie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Transport-Publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
KZŁ: Biletomat może uratować pasażerowi życie
 – Technologia nie może być narzędziem samym dla siebie. Ona musi być dostosowana do potrzeb odbiorcy – przekonywał podczas Kongresu Transportu Publicznego w Bydgoszczy Piotr Dambecki, Dyrektor Rynku Pozakolejowego i Kompletnych Systemów Biletowych, w spółce Kolejowe Zakłady Łączności. 

Podczas KTP zostały zaprezentowane m.in. biletomaty i kasowniki produkowane przez tę bydgoską firmę. Biletomaty montowane w pojazdach posiadają m.in. schowek na defibrylator.
KZŁ specjalizuje się w produkcji m.in. biletomatów stacjonarnych i mobilnych (montowanych w pojazdach) oraz nowoczesnych kasowników. Urządzenie określane przez KZŁ jako „Kasownik biletowy BMK-800” posiada m.in. stalową obudowę, szklany pulpit z obsługą w technologii dotykowej, komunikację bezprzewodową, a system zapamiętuje pełną statystykę skasowań.  BMK-800 umożliwia obsługę biletów okresowych kilku przewoźników na nośniku elektronicznym, pozwala też na aktywację biletów internetowych.

Z kolei biletomat mobilny LOCOMAT MK600Regio posiada m.in. integralny schowek na defibrylator. Tego rodzaju biletomaty zostały zamontowane w pociągach Kolei Wielkopolskich.
– Parafrazując pewną reklamę, nasze automaty są „wszystkomające”. Zapłacimy w nich monetami, banknotami, kartą… W pociągu dajemy możliwość zakupu biletu na przejazd komunikacją miejską, w mieście, do którego się jedzie. Automat powinien posiadać pełen wachlarz metod płatności. Każde zmniejszenie opcji będzie zmniejszało liczbę użytkowników systemu – zauważył Piotr Dambecki.

Jego zdaniem, nowoczesny automat to także taki, który może pełnić rolę w pełni wartościowego nośnika informacji o rozkładzie jazdy, a także może pełnić rolę „acces point” (zapewniać dostęp do bezprzewodowego internetu). Nowoczesny parkometr powinien z kolei posiadać np. funkcję informowania kierowców o zajętości miejsc parkingowych w poszczególnych rejonach miasta. KZŁ oferuje takie rozwiązania, podobnie jak aplikacje parkingowe mobilne, z informacjami dla kontrolerów

KZŁ zajmują się również produkcją elementów systemu informacji pasażerskiej, czyli m.in. elektronicznych, stacyjnych/przystankowych tablic informujących o rzeczywistym czasie odjazdu, jak również elementów SIP montowanych w pojazdach. – Informacja pasażerska musi być dostępna, czytelna i aktualna. Nie można zrobić rozwiązania klasycznego: „pudełkowego”, brzydkiego. W tej dziedzinie potrzebne są nowoczesne technologie oraz wykwalifikowana kadra inżynierska – zauważył Piotr Dambecki, dodając, że nowoczesny SIP oraz kanały sprzedaży biletów służą współcześnie do integrowania różnych podsystemów transportu zbiorowego.

Mechanizm funkcjonujący w biletomatach mobilnych KZŁ działa w taki sposób, że jeśli nastąpi płatność kartą za bilet (uda się połączyć z serwerem bankowym i środki zostaną pobrane), to podróżny otrzymuje gwarancję zakupu biletu (bilet jest już „zapamiętany” przez system). Nie może zatem dojść do sytuacji, w której np. pieniądze zostaną pobrane (zablokowane na koncie), a transakcja, z powodu problemów z łącznością, nie została zrealizowana. Z taką sytuacją spotykają się czasami pasażerowie chcący płacić kartą na pokładzie pociągów PKP Intercity.

Piotr Dambecki przypomniał też, że KZŁ jako pierwsze w Polsce wdrożyły system zarządzania dworcem PKS. – On może być bardzo sprawnym narzędziem w całym systemie organizowania transportu – podkreślił Dambecki. Prezentację multimedialną nt. działalności KZŁ można obejrzeć tutaj.


Zakończył się Kongres Transportu Publicznego 2014, który odbył się w Bydgoszczy.
Wszystkie relacje z debat, wywiady oraz prezentacje możesz znaleźć tutaj.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dobre wyniki roczne KZŁ Bydgoszcz

Biznes

Dobre wyniki roczne KZŁ Bydgoszcz

Materiał informacyjny KZŁ Bydgoszcz 22 maja 2023

KZŁ: Rok 2021 przyniósł dużą poprawę

Biznes

KZŁ: Rok 2021 przyniósł dużą poprawę

Roman Czubiński 18 maja 2022

Nowy zarząd KZŁ Bydgoszcz jednoosobowy

Biznes

Nowy zarząd KZŁ Bydgoszcz jednoosobowy

Jakub Madrjas 11 września 2020

KZŁ Bydgoszcz uruchomił SDIP zintegrowany z CSDIP PKP PLK

Infrastruktura

KZŁ Bydgoszcz uruchomił SDIP zintegrowany z CSDIP PKP PLK

Materiał informacyjny KZŁ Bydgoszcz 10 stycznia 2019

KZŁ: Nie tylko kolej

Biznes

KZŁ: Nie tylko kolej

Redakcja 28 listopada 2018

Zobacz również:

Dobre wyniki roczne KZŁ Bydgoszcz

Biznes

Dobre wyniki roczne KZŁ Bydgoszcz

Materiał informacyjny KZŁ Bydgoszcz 22 maja 2023

KZŁ: Rok 2021 przyniósł dużą poprawę

Biznes

KZŁ: Rok 2021 przyniósł dużą poprawę

Roman Czubiński 18 maja 2022

Nowy zarząd KZŁ Bydgoszcz jednoosobowy

Biznes

Nowy zarząd KZŁ Bydgoszcz jednoosobowy

Jakub Madrjas 11 września 2020

KZŁ Bydgoszcz uruchomił SDIP zintegrowany z CSDIP PKP PLK

Infrastruktura

KZŁ Bydgoszcz uruchomił SDIP zintegrowany z CSDIP PKP PLK

Materiał informacyjny KZŁ Bydgoszcz 10 stycznia 2019

KZŁ: Nie tylko kolej

Biznes

KZŁ: Nie tylko kolej

Redakcja 28 listopada 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5