Cztery podmioty zgłosiły się do przetargu na wykonanie projektu elektryfikacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obecnie trwa rozpatrywanie ofert. Tylko jedna z nich mieści się w kosztorysie.
Oprócz wykonania dokumentacji projektowej jej autor będzie odpowiedzialny za uzyskanie pozwoleń na budowę masztów, sieci i podstacji trakcyjnych oraz pełnienie nadzoru nad inwestycją, którą wykona oddziela firma. W ramach prac zaprojektowany zostanie również przystanek osobowy Gdańsk Firoga.
Tylko jedna z ofert, nadesłana przez Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu, warta 2,5 mln zł brutto, mieści się w kosztorysie założonym przez zarząd PKM, który chce przeznaczyć na projekt maksymalnie 2,8 mln zł. brutto. Kolejną ofertę pod względem ceny złożył Multiconsult Polska (3,6 mln zł), Transprojekt Gdańsk (4,0 mln zł) i BBF z Poznania (6,0 mln zł).
Cztery firmy z Gdańska, Poznania i Warszawy zainteresowane są przygotowaniem projektu elektryfikacji linii PKM. Najtańsza z nadesłanych ofert opiewa na nieco ponad 2,5 mln zł brutto, a najdroższa na około 6 mln zł brutto. PKM SA na realizację tego zamówienia przeznaczyła niecałe 2,8 mln zł brutto. Oferty wszystkich spółek są zgodne ze specyfikacją w zakresie gwarancji, terminu wykonania zamówienia i warunkami płatności.
Kryterium w przetargu jest cena (80%) i doświadczenie personelu wykonawcy (20%). Projekt budowlany ma powstać w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, a wniosek o pozwolenie na budowę ma zostać złożony w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Koszt całej elektryfikacji wraz z projektem ma wynieść około 90 mln zł. Elektrycznymi pociągami na PKM mamy pojechać w 2023 roku. Obecnie województwo pomorskie kontynuuje
zakupy pociągów elektrycznych, które w niedalekiej przyszłości mają jeździć właśnie po PKM.