Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, ostatnie dwa z sześciu Elfów dla Kolei Śląskich zostały przez przewoźnika odebrane w ostatnim dniu lutego. Pojazdy są już na Górnym Śląsku. Wciąż nie ma wieści od Sigmy Tabor na temat terminu dostawy trzyczłonowych pociągów spalinowych.
Tym razem bez opóźnień
Ostatnie dwa sześcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne Elf wyjechały z zakładów Pesy w Bydgoszczy w piątek wieczorem. Zostały odebrane dzień wcześniej. – Potwierdzam, nie było żadnych opóźnień – mówi Maciej Zaremba, rzecznik przewoźnika. Pociągi są już w bazie taborowej Kolei Śląskich w Łazach. Wygląda więc na to, że dwumiesięczny poślizg w dostawie czterech pierwszych Elfów był wypadkiem przy pracy Pesy.
Kiedy pojadą z pasażerami? – Kończymy procedurę rejestracji pojazdów. Nowe Elfy z pasażerami pojadą w najbliższych dniach – mówi Zaremba. Podobnie jak poprzednie, zostaną skierowane na trasę Gliwice – Katowice – Częstochowa i Katowice – Zwardoń. – Dłuższe, bardziej pojemne pojazdy na najbardziej obciążonych liniach to poprawa komfortu dla pasażera – mówi Zaremba. Skorzystają także pasażerowie SKR Tychy, gdzie zostaną przesunięte czteroczłonowe Flirty i Elfy dotąd kursujące na "średnicy" i do Zwardonia.
Taboru od Sigmy wciąż nie ma
Koleje Śląskie wciąż nie otrzymały jeszcze trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych VT614. I nawet nie wiedzą, kiedy mogą je dostać. Pierwszy z ośmiu używanych pociągów z Niemiec przyjechał już wprawdzie na Górny Śląsk, ale - mimo zapewnień Sigmy Tabor - nie został przekazany przewoźnikowi w lutym. Kary dla dostawcy za opóźnienia dochodzą już do 2,5 miliona złotych. Zamiast wygodnych - choć wieloletnich - niemieckich zestawów, pasażerowie jeżdżą równie starymi EN57.
Kończy się wprowadzanie na stan Kolei Śląskich wagonów Heros Rail Rent. Wagony te również miały kursować już w zeszłym roku, ale przewoźnik i dostawca nie mogli dogadać się w sprawie ważności dokumentów umowy RIC. W pewnym momencie Koleje Śląskie groziły nawet zerwaniem umowy. Ostatecznie komfortowe wagony mają wkrótce trafić na tory.
Czytaj też: