NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Koniec pociągów Chełm – Kowel – Zdołbunów

| Kasper Fiszer 11.06.2019 121

Koniec pociągów Chełm – Kowel – Zdołbunów
fot. Phil Richards CC BY-SA 2.0
Koleje Ukraińskie likwidują jedyną parę organizowanych wspólnie z PKP Intercity pociągów z Chełma do Zdołbunowa prze Kowel. Pociągi nie będą kursować formalnie od 18 czerwca, ale już dziś na polskim odcinku trasy zastąpi je autobus. Od miesiąca przewoźnicy realizowali połączenia przez sześć, a nie siedem dni w tygodniu, a dniem bez kursów był nietypowo poniedziałek.
W dobie ciągłego znaczącego wzrostu liczby autobusowych połączeń z Polski na Ukrainę kolej likwiduje ostatnie kursy regionalne relacji Chełm – Kowel. Jedynym pociągiem pasażerskim przekraczającym granicę w Dorohusku będzie więc ponownie nocny „Kijów-Express” z Warszawy do Kijowa. Nie zapewnia on połączenia z ukraińskimi ośrodkami położonymi bliżej polskiej granicy, bo jedyny postój handlowy koleje UZ zaplanowały właśnie w Kijowie.

Likwidacja kursów tuż przed wakacjami

– Pociągi 751 [Zdołbunów – Kowel – Chełm] i 752 [Chełm – Kowel – Zdołbunów] będą kursowały tylko do 18 czerwca tego roku – potwierdza Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodajmy, że o ile w zeszłym roku w okresie letnim podróżni mogli skorzystać także z drugiej, sezonowej pary połączeń realizowanych w skróconej relacji Kowel – Chełm – Kowel, o tyle tym razem komunikacja międzynarodowa wstrzymywana jest tuż przed rozpoczęciem wakacji. Polski przewoźnik nie podaje szczegółowych powodów radykalnego ograniczenia oferty.

– Pociąg ten odwołują Koleje Ukraińskie [UZ, Ukrzaliznycia] – usłyszeliśmy jedynie od naszej rozmówczyni. Przed całkowitą rezygnacją z utrzymywania połączeń do Chełma Ukraińcy przeprowadzili cięcia w rozkładzie jazdy. Od początku maja kursy nie były bowiem realizowane w poniedziałki.

Od dziś szynobus Pesy zastępują autobusy

Ci, którzy chcieliby skorzystać z pociągów do Zdołbunowa w ostatnich dniach ich funkcjonowania, muszą liczyć się z istotnymi utrudnieniami. – Od 11 do 18 czerwca na odcinku Chełm – Dorohusk – Chełm uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa – mówi bowiem Agnieszka Serbeńska. Informacji o wprowadzeniu KKA nie podano na razie ani w popularnych wyszukiwarkach rozkładu jazdy, ani na łamach prowadzonego przez PKP PLK Portalu Pasażera. Co więcej, nie znajdziemy tam także adnotacji o całkowitej rezygnacji z obsługi, co ma nastąpić już za tydzień.

Pociągi uruchamiane przez PKP Intercity i Ukrzaliznycię były jedynymi kursami pasażerskimi jadącymi po szerokotorowej linii nr 63 na odcinku granica państwa – Chełm. Nocny pociąg łączący stolice Polski i Ukrainy przejeżdża bowiem granicę po torze normalnym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5