Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Koncepcja budowy linii wielkich prędkości Londyn-Szkocja odłożona

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-01-2004
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Independent, 15 stycznia 2004, Barrie Clement

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Koncepcja budowy linii wielkich prędkości Londyn-Szkocja odłożona
Plany dotyczące budowy linii kolejowej wielkich prędkości, która miałaby połączyć Londyn ze Szkocją zostały odłożone na bliżej nieokreślony czas.

Hard Bowker, prezes Strategic Rail Authority (SRA), organizacji nadzorującej brytyjską kolej, już w lecie 2003 r. zamierzał rozpocząć konsultacje dotyczące szacowanego na 36 miliardów funtów projektu, jednak zostały one przełożone na jesień a później na koniec ubiegłego roku, a w końcu do nich nie doszło. W tej chwili SRA nie jest w stanie określić kiedy mogłaby rozpocząć się wstępna faza projektu.
Nowa linia kolejowa ma umożliwić pociągom poruszanie się z prędkością do 350 km/godz, tym samym czas podróży zostałby skrócony o połowę. Podróż z Londynu do Edynburga zabierałaby jedynie 2 godziny. Według doniesień brytyjskiej trasy, projekt budowy superszybkiego połączenia padł ofiarą działań rządu, który zamierza bliżej przejrzeć się wydatkom i przedsięwzięciom Strategic Rail Authority. Dziennik "The Independent" poinformował, że dokument zawierający nową strategię SRA wzbudził w przedstawicielach rządu poważne wątpliwości. Chodzi przede wszystkim o jego konsekwencje dla budżetu państwa. Wcześniej dziennik informował, że Ministerstwo Transportu rozważa odebranie Strategic Rail Authority części władzy nad brytyjskimi kolejami, ponieważ urzędnicy uważają, że sieć kolejowa jest poddana zbyt słabej kontroli, a SRA wydaje ogromne sumy z kieszeni podatników, chociaż nie widać istotnej poprawy jakości usług przewozowych.
Szkic projektu omawianego połączenia wielkich prędkości nie ujrzał więc do dzisiaj światła dziennego. Niepublikowany dokument podkreśla, że analiza dokonana przez SRA pokazuje, iż szybkie połączenie południe-północ zmniejszyłoby zatłoczenie na głównych liniach kolejowych oraz byłoby atrakcyjną alternatywą dla podróżnych korzystających z innych środków transportu. Według dokumentu budowa linii wielkich prędkości opłaciłaby się, gdyż zyski z jej użytkowania byłyby "naprawdę bardzo znaczące". Zarys projektu wskazuje także na inne kraje mające już kolejowe linie wielkich prędkości (Francja, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Holandia, Belgia, Słowenia).
Odłożenie projektu budowy szybkiego połączenia kolejowego na bliżej nieokreśloną przyszłość z pewnością pobudzi spekulacje dotyczące pozycji prezesa Bowkera oraz perspektyw rynku kolejowego w Wielkiej Brytanii. Richard Bowker nie ukrywał, że nie chce jedynie zarządzać siecią, ale zależy mu również na stworzeniu wizji rozwoju kolei.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5