Samorządowy przewoźnik z Wielkopolski kupił w drodze przetargu dwudrogowy pojazd do przetaczania swoich spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych w bazie w Zbąszynku.
Pojazd może przetaczać wagony z prędkością do 5 km/h (bez połączenia z wagonami do 10 km/h), posiada napęd elektryczny, można nim kierować przez radio. W taborze KW zastąpi spalinową lokomotywę manewrową, droższą w utrzymaniu.
– Zdalnie sterowany elektryczny pojazd typu Zagro E-MAXI L przeznaczony jest do przetaczania pojazdów trakcyjnych, a także operacji manewrowych. Dysponuje mocą pozwalającą na przetoczenie pojazdów ważących 300 ton. Ponadto posiada urządzenie sprzęgające wyposażone z jednej strony w układ umożliwiający połączenie ze sprzęgiem samoczynnym Scharfenberga, z drugiej strony zaś w sprzęg śrubowy – czytamy w komunikacie Kolei Wielkopolskich.
Pojazd może poruszać się zarówno po torach jak i po drodze za pomocą gumowych kół. Posiada zasilanie akumulatorowe z funkcją odzyskiwania energii oraz został wyposażony w przyciski awaryjnego zatrzymania, syrenę ostrzegawczą oraz oświetlenie, dzięki czemu może być używany wewnątrz hali jak i na otwartej przestrzeni.
Podobne pojazdy kupią
PKP Intercity, a także
Przewozy Regionalne.