NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Mazowieckie wjechały do Krakowa (zdjęcia)

| Łukasz Kuś, Rynek Kolejowy 21.12.2015 423

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-12-21 11:14:46 Autor: szprot
---.ip-167-114-118.net
Członek zarządu Kolei Mazowieckich stwierdził, że Sundecki będą jeździć na wszystkich połączeniach prócz Dragona i Słonecznego.
Brak Sundecków na tych połączeniach to wielki minus dla KM oznaczający, że mają w tylnej części ciała pasażerów na tych trasach. Niech się ogarną póki jeszcze nie ma odpływu pasażerów.
2015-12-21 11:24:31 Autor: KB
---.centertel.pl
@szprot

Podejrzewam, że przyczyną tej decyzji, jest kwestia dofinansowania unijnego, we wniosku zazwyczaj podaje się na jakich liniach pociągi będą jeździć i wtedy aby nie zwracać dofinansowania, mogą tylko tam jeździć. Podawanie stacji we wniosku poza obszarem benificenta (KM), może być ryzykowne i nie gwarantować jego otrzymania.

Natomiast czy to zaleta czy wada, okaże się po roku eksploatacji i współczynniku dostepności.
2015-12-21 11:25:21 Autor: ep40
---.19.245.80
Też mnie się to nie podoba, że nie będą puszczać Sundecków do Gdyni, lecz trzeba pamiętać, że Bombardiery oferują bardzo duży komfort więc nie można narzekać pod tym względem. Pojawienie się na tych trasach Sundecków byłoby o tyle dobre, że pasażerowie mogliby samodzielnie wyrobić o nich opinię i można by sprawdzić jak się sprawują na odległej trasie w porównaniu do tras wewnątrzwojewódzkich. Zawsze to jakaś różnorodność, lecz i tak najważniejsze, że jedzie piętrus w ogóle, a nie kibel.
2015-12-21 12:01:16 Autor: dogmat
---.adsl.inetia.pl
I co? Już wiecie dlaczego InterRegio było "nieopłacalne" i je zlikwidowano?
2015-12-21 12:27:22 Autor: maxi
---.dynamic.gprs.plus.pl
a może wyroby PESY nie będą puszczane na tak długie trasy z uwagi na ich spodziewaną "bezawaryjność"? :)
2015-12-21 12:51:06 Autor: inmotion
---.dynamic.chello.pl
Niesamowite, że niektórzy spędzili kilka minut nad klawiaturą pisząc jak to źle, że nowe wagony Pesy nie pojadą na dwóch parach weekendowych pociągów, zamiast spożytkować ten czas na znalezienie informacji dlaczego tak jest. Oczywiście - chodzi o to, że wagony i lokomotywy przypisano we wniosku o dotację do konkretnych relacji.
Moim zdaniem nie ma co narzekać na Bombardiery - nieźle sprawdzają się na letnim Słonecznym, do Krakowa też dadzą radę.
2015-12-21 13:11:40 Autor: kmpricpkp
---.dynamic.chello.pl
@KB
Strzał w 10 z odpowiedzią, trzeba wziąć również pod uwagę że możliwość puszczania weekendowych połączeń pojawiła się w ostatniej chwili ponieważ inny przewoźnik zrezygnował a zakup taboru był ogarniany o wiele wcześniej.

Ci co płaczą będą płakać wiecznie..
2015-12-21 16:06:32 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
co to za kartka jest zawieszona przy schodach na zdjęciu z konduktorem?
2015-12-21 18:52:38 Autor: jb bn
---.dynamic.mm.pl
do @sb co to za kartka jest zawieszona przy schodach na zdjęciu z konduktorem? -> REZERWACJA
2015-12-21 21:18:02 Autor: O co chodzi ?
---.internetia.net.pl
Każdy sobie, rzepkę skrobie ............ W którą stronę zmierza polska kolej? KM w Małopolsce i Trójmieście, gratuluję podejścia do biznesu. Ale gdzie tu spójność Polskich Kolei Państwowych, gdzie misja publicznego transportu zbiorowego? Wszędzie inny bilet, każdy pociąg inny, warszawski biznes nad morzem i w górach. Nikt nie wie o co chodzi i każdy liczy po swojemu. Świat nie toleruje próżni dlatego powstają takie dziwne twory (w tym momencie niekoniecznie złe !!!) Ale sytuacja pokazuje brak spójnej strategii transportu kolejowego w Polsce. Obnaża brak spójnego programu działania przewoźników w regionach z międzywojewódzkimi oraz brak wyraźnego wyodrębnienia sektora przewozów kwalifikowanych. Każdy sobie, rzepkę skrobie ............
2015-12-22 07:29:20 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Marszałek mazowiecki powinien zapewnić transport do małych wiosek w woj. mazowieckim a nie do Krakowa, Łukowa czy Dęblina.
2015-12-22 21:00:45 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
wszystko fajnie tylko nie podano jaka była frekwencja w tym pociągu, a to chyba ważne, no i jak wygląda przekrój podróżnych, zapewne 70% podróżnych to studenci , bo z taką zniżką to wychodzi nawet taniej niż PB.
Ostatnio jadąc pociągiem Katowice - Wrocław to w wagonie było kilka osób nie posiadających żadnej ulgi, wszyscy podróżni korzystali ze zniżek studenckich, szkolnych, karty polaka, co przy cenie "promocyjnej" 30 zł wychodzi naprawdę tanio, akuratnie miałem bilet weekendowy bo za podróż Katowice- Wrocław - Katowice 60 zł to całkiem sporo, podobnie wyglądało w pociągu Lublin - Warszawa też sami studenci, w Chopinie w przedziale sami studenci... wiec osoby bez zniżki wybierają albo PB albo podroż samochodem przy 2-3 osobach koszty są naprawdę małe, albo korzystają z biletów weekendowych albo jak nie mają wyboru to pojada pociągiem
2015-12-26 14:09:27 Autor: polaczek
---.146.67.132.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zakupione w 2008 to w którym były produkowane?
Innowacyjna gospodarka :-) jak mi brak innowacyjnych firm na polskim rynku.
Myśle że innowacją już teraz dla nas jest polski kapitał w polskiej firmie a jakby jeszcze dodał polską technologię - tak sie zastanawiam czy od kąd kowale przestali kuć konie i klepać miecze to skończyła sie polska myśł technologiczna? ale tak naprawde polska od projektu do wykonania i wdrozenia na rynek. Wiem patentów na uczelniach jest sporo tylko czy przemysł który naśladuje zachód zamiast zacząć z nim rywalizować potrafi wykorzystać wiedzę wykształciuchów.
a tak mnie poniosło :-) chyba musze zacząć pić bo jestem niezadowolony ze swojego kraju - może akcyze obniżą wsrośnie poparcie.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5