Od dziś odetchną z ulgą pasażerowie popołudniowego pociągu Kolei Mazowieckich do Modlina. Jego obsługa będzie teraz prowadzona nie jednym, a dwoma Elfami EN76.
O zatłoczonych pociągach na linii nr 9 z Warszawy w kierunku Legionowa i Modlina pisaliśmy pod koniec stycznia. Przewoźnik wiedział o problemach. Najpierw wzmocnił skład obsługujący poranne połączenie nr 98604 o jedną jednostkę. Jednocześnie szukano taboru, by poprawić sytuację po południu.
Od dziś będzie jak odetchnąć z ulgą w popołudniowym pociągu do Modlina. Jak poinformował ,,Rynek Kolejowy" przewoźnik, w związku z uwagami i prośbami podróżnych, dotyczącymi tłoku w pociągach lotniskowych KM, od 2 marca pociąg nr 98720 rel. Warszawa Lotnisko Chopina (godz. 15:50) – Modlin (godz. 16:56) w dni robocze planowo będzie kursował w zwiększonym zestawieniu. Zamiast jednej, pociąg obsłużą dwie jednostki EN76 Elf od Pesy.
Być może pod koniec roku sytuacja taborowa KM poprawi się – do eksploatacji ma wejść 12 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą to pojazdy Impuls, które dostarczy Newag. Również w tym roku do przewoźnika trafią 22 nowe wagony piętrowe i dwie lokomotywy Gama z Pesy. W dłuższej perspektywie województwo chce budowy linii kolejowej do samego terminalu lotniska w Modlinie.
Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.