Koleje Austriackie wybrały Siemensa jako dostawcę nowej floty wagonów do przewozów międzymiastowych i międzynarodowych, dziennych i nocnych.
Siemens zbuduje dla ÖBB osiem dziewięciowagonowych zespołów bez własnego napędu dla obsługi pociągów dziennych oraz trzynaście zespołów przeznaczonych do kursowania w nocy o takiej samej długości.
Wagony do obsługi relacji w ciągu dnia potrzebne są Kolejom Austriackim do prowadzenia pociągów do i z Włoch, w związku z nowymi regulacjami dotyczącymi zabezpieczenia przeciwpożarowego i jazdy w tunelach, które zacznie obowiązywać od 2021. Z kolei zespoły wagonów dla pociągów nocnych częściowo zastąpią flotę jeżdżącą w ramach sieci połączeń Nightjet, a częściowo ją wzmocnią. W tym miejscu należy przypomnieć, że ÖBB realizuje nocne połączenia także w Niemczech, na podstawie wygranego w 2016 roku przetargu.
Siemens dostarczy Kolejom Austriackim wagony ze znanej i sprawdzonej platformy Viaggio, która znana jest z pociągów RailJet. Zaproponowano wagony stalowe, nieco cięższe od tych, które proponował Austriakom Bombardier (miały być aluminiowe). Ostatnio zestawy złożone z wagonów z platformy Viaggio zdecydowali się kupić także Czesi. 50 sztuk zostanie wyprodukowanych
we współpracy z czeską Škodą.
Koleje Austriackie w ostatnich miesiącach zdecydowały się na sprzedaż, za bardzo korzystną cenę, wagonów używanych przystosowanych do kursowania z prędkością 200 km/h.
Kupili je Czesi.