Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jastrzębie-Zdrój: Kolej po pierwsze dla ruchu transgranicznego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
07-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jastrzębie-Zdrój: Kolej po pierwsze dla ruchu transgranicznego?
fot. Mariuszjbie CC BY-SA 3.0
Największe miasto bez kolei w Polsce analizuje możliwości przywrócenia ruchu szynowego. Powstała grupa robocza przy zastępcy prezydenta miasta, która wspiera merytorycznie projekt odtworzenia linii kolejowej. – Przygotowanie opracowania na ten temat zostanie zlecone firmie zewnętrznej – informuje „Rynek Kolejowy” Ryszard Rakoczy, zastępca prezydenta Jastrzębia-Zdroju.

Jak informowaliśmy w ubiegłym miesiącu, w Jastrzębiu-Zdroju zainaugurowano unijny projekt, który ma być pierwszym krokiem do przywrócenia ruchu pociągów w tym mieście. W spotkaniu w urzędzie miasta uczestniczyły osoby, które weszły w skład grupy roboczej na rzecz rewitalizacji połączenia kolejowego w Jastrzębiu – Zdroju w ramach tego projektu. Ostatni pociąg z Jastrzębia-Zdroju do Katowic odjechał w lutym 2001 roku linią nr 159 do Pawłowic. 

Przede wszystkim ruch transgraniczny

Głównym celem projektu jest przygotowanie profesjonalnej analizy społeczno-ekonomicznej różnych modeli rewitalizacji i włączenia Jastrzębia-Zdroju do sieci regionalnych połączeń kolejowych „ze szczególnym uwzględnieniem transgranicznego wariantu obsługi ruchu kolejowego”. – Przygotowywana analiza ma być podstawą do stworzenia średniookresowej polityki miast partnerskich z obu stron granicy w zakresie inwestycji w infrastrukturę kolejową oraz obsługę przewozów w ujęciu regionalnym i transgranicznym – mówi „Rynkowi Kolejowemu” zastępca prezydenta miasta.

Jak informuje, dzięki przygotowaniu wspólnego modelu i jego wdrażaniu dojedzie do podniesienia dostępności komunikacyjnej największych ośrodków miejskich na polsko-czeskim pograniczu. Dla miasta ważne jest to, że rozwój i przywracanie połączeń kolejowych jest zgodne z długofalowymi politykami UE w zakresie zrównoważonego i modalnego transportu (np. Horyzont 2020).

Możliwe warianty PPP, w tym operatorzy czescy

Głównym zadaniem projektu jest zlecenie opracowania profesjonalnej analizy obejmującej elementy studium wykonalności dla odcinka linii kolejowej o długości ok. 6km prowadzącej z centrum Jastrzębia-Zdroju do linii pawłowickiej magistrali kolejowej, która z kolei łączy się z linią zebrzydowicką (przejście graniczne) i magistralą prowadzącą do Aglomeracji Katowickiej. – Analiza zostanie zlecona, przy zachowaniu zasad konkurencyjności programu, jednej z profesjonalnych firm analitycznych zajmujących się efektywnością i aspektami ekonomicznymi infrastruktury kolejowej – informuje Rakoczy.

W założeniu władz miejskich, dzięki realizacji projektu zostanie stworzona merytoryczna baza wiedzy ekonomicznej i branżowej, która będzie stanowiła wiążącą podstawę do podejmowania decyzji w zakresie rewitalizacji linii dla włodarzy Jastrzębia-Zdroju i jego partnerów zagranicznych. – Efektem analizy ma być wybranie najbardziej efektywnego rozwiązania w zakresie tworzenia sieci oraz siatki połączeń kolejowych z wariantami wejścia różnych operatorów przewozów osobowych w ramach PPP (w tym czeskich operatorów dla wariantu transgranicznego) – podsumowuje zastępca prezydenta.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Zintegrowany transport

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Redakcja/inf. pras. 13 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

ProKolej: Bałagan w kryteriach konkursu taborowego CUPT

Prawo i polityka

Co z pensjami i nowym taborem Polregio?

Biznes

Co z pensjami i nowym taborem Polregio?

Jakub Madrjas 25 maja 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Infrastruktura

Jastrzębie-Zdrój: Od jutra zamknięty wiadukt nad linią 170

Warte uwagi

Jastrzębie-Zdrój: Od jutra zamknięty wiadukt nad linią 170

Jastrzębie Online, 29 czerwca 2011 29 czerwca 2011

Zobacz również:

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Zintegrowany transport

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Redakcja/inf. pras. 13 lipca 2023

Rail Baltica poza Polską również ze sporym dofinansowaniem z CEF-u

Infrastruktura

ProKolej: Bałagan w kryteriach konkursu taborowego CUPT

Prawo i polityka

Co z pensjami i nowym taborem Polregio?

Biznes

Co z pensjami i nowym taborem Polregio?

Jakub Madrjas 25 maja 2023

Fundusze unijne napędzają rozwój polskiego rynku intermodalnego

Infrastruktura

Jastrzębie-Zdrój: Od jutra zamknięty wiadukt nad linią 170

Warte uwagi

Jastrzębie-Zdrój: Od jutra zamknięty wiadukt nad linią 170

Jastrzębie Online, 29 czerwca 2011 29 czerwca 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5