Central Japan Railway ogłosiło dziś, że otrzymało polecenie budowy 550-kilometrowej linii Chuo kolei maglev (kolei na poduszcze magnetycznej) z Tokyo do Osaki. Przewidywany koszt budowy wynosi 9 bilionów jenów (ok. 180 mld euro) - donosi "Railway Gazette". PIerwszy odcinek długości 290 kilometrów z Tokio do Nagoi może zostać otwarty w 2027 roku.
Japoński rząd zaopiniował pozytywnie projekt w grudniu 2010 roku, zbierane są już oceny środowiskowe dla projektu. Budowa może się zacząć już za trzy lata. Prędkość maksymalna pociągu ma wynosić 500 km/h, czas podróży z Tokio do Nagoi - 40 min, a z Tokio do Osaki - 67 minut.
Trwają prace nad wydłużeniem testowej linii maglewu w prefekturze Yamanaszi z 18 do 42 kilometrów, które mają się zakończyć już w przyszlym roku. Testowa linia będzie częścią przyszłej trasy. Już w zesżłym roku zamówiono serię 14 pojazdów do testów. Mają zostać dostarczone w 2015 roku.