Partnerzy serwisu:

Japończycy kupują europejskiego producenta taboru kolejowego

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Reuters/WSJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Japończycy kupują europejskiego producenta taboru kolejowego
Japoński koncern Hitachi jest gotowy do przejęcia włoskiego podmiotu produkującego tabor kolejowy – firmy AnsaldoBreda. Podmiot to część grupy Finmeccanica, która pozbywa się nierentownych spółek, by zmniejszyć zadłużenie. Grupa już wyraziłą zgodę na sprzedaż.

Grupa Finmeccanica skupia przemysł głównie lotniczy i obronny, jednak wśród spółek grupy znajduje się także przedsiębiorstwo produkujące tabor kolejowy. Firma AnsaldoBreda znana jest z produkcji pociągów (także dla metra) oraz tramwajów – głównie w Europie, lecz również w Stanach Zjednoczonych i w Maroku. Produkcja firmy nie jest jednak na tyle duża, by mogła ona swobodnie konkurować ze światowymi gigantami, dlatego udziały spółki grupa próbowała sprzedać już kilkakrotnie w przeciągu czterech lat, jednak m.in. skandale korupcyjne opóźniły ten proces.

Japończycy coraz bliżej rynku europejskiego

Dzięki przejęciu AnsaldoBredy, japoński koncern Hitachi umocni swoją pozycję w Europie. Grupa już w minionym roku, w związku z pozyskaniem kontraktu na produkcję taboru dla Wielkiej Brytanii, uruchomiła w Londynie swój duży oddział zajmujący się inwestycjami kolejowymi. W miejscowości Newton Aycliffe w północno-wschodniej Anglii powstaje także hala produkcyjna, w której zostanie zbudowanych 596 członów pociągów zestawionych w 92 składy.

Bój o branżę automatyki

Japońskiemu koncernowi zależy także na przejęciu części udziałów w firmie Ansaldo STS zajmującej się automatyką kolejową. Dzięki temu kolejowa oferta Hitachi będzie kompleksowa, a firma znacząco zwiększy swoją konkurencyjność na rynku europejskim. Wiadomo jednak, że Hitachi będzie mieć konkurentów – chińskie firmy CNR oraz CSR Corp, które również chcą wejść na rynek europejski. Przynętą jest technologia ERTMS znana w firmie Ansaldo STS, która pomogłaby wejść Chińczykom na europejski rynek.

AnsaldoBreda mocno stracił na wiarygodności potencjalnych klientów w ostatnich latach, kiedy to realizował dostawy pociągów Fyra do obsługi linii dużych prędkości. Producent miał kilkuletnie dostawy w opóźnieniach, dostarczony tabor miał nie radzić sobie z zimowymi warunkami atmosferycznymi. Ujawniono także liczne usterki, a ostatecznie zamawiający wycofali się z kontraktu i wystąpili na drogę sądową, by walczyć o odszkodowanie.

Transakcja między japońskim koncernem Hitachi a grupą Finmeccanica obniży zadłużenie włoskiej grupy o 15% – o około 600 mln euro.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5